Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Historie fra det virkelige liv :o)  (Læst 962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Historie fra det virkelige liv :o)
« Dato: 13 Februar , 2012, 00:06 »
Efter KRAFTIG opfordring foranlediget af Hr. Erik Pilegaard får i her i historien som jeg kom i tanke om da jeg så Lene Rungsted's Bikini-rumpe og snorkel ;D

I efteråret 1999 skulle jeg med mine forældre på ferie. Min far havde lejet en båd i det der den gang hed Jugoslavien på øen Krk. (og ja, der mangler ingen bogstaver, den hedder Krk ;D)

Det blev en våd ferie, både saltvandet omkring båden skvulpede men det gjorde billig sprut i papbægerne også ;)

En morgen vågnede min mor op noget før os andre og satte sig op i dækshuset og kiggede søvndrukkent og bagstiv ud over et totalt havblik vand.
Hendes øjne må åbenbart ikke have været skruet rigtigt på efter aftenens og nattens skvulpen rundt, for lige pludselige råber hun HØJT på os alle sammen: "KOM OG SE. KOM OG SE!! En mææærkelige fisk der svømmer der!!"
Det skal så også lige siges at ikke nok med at vandet var totalt stille og ikke en brise rørte sig, så var vandet så klart at man kunne se havbunden som hvis man stod på den.

Vi farede alle ud af køjerne, den ene mere træt end den anden og gloede ud på.............DA-DA-DA

EN DYKKER I FULD DYKKERDRAGT SVØMMENDE I HAVOVERFLADEN
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marie G.

• Passiv bruger
    • labdiva
Sv: Historie fra det virkelige liv :o)
« Svar #1 Dato: 13 Februar , 2012, 00:08 »
Hi-hi, for morsomt:)) Tak for godt grin:)
Medlem af Maranklub DK

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 13 Februar , 2012, 00:49 »
ja der findes mangen et mærkeligt væsen på de sydligere himmelstrøg ;D omend en del er forårsaget af billig sprut og for lidt nattesøvn ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

• Bruger
« Svar #3 Dato: 13 Februar , 2012, 01:09 »
Åhh ja, billig sprut og varmt vejr...farlig cocktail /o

En anden episode fra samme ferie:

Vi havde været inde i en større by for at proviantere og der var også røget lidt af de våde vare indenbords. Vi havde fortøjet båden i industrihavnen, åbenbart et sted hvor der ikke måtte fortøjes, men det kunne vi jo ikke liiige vide, når vi nu ikke kunne sproget.
Da vi i løftet stemning, - min far gik og sang tysk opera, eller det vil sige det mente han at han gjorde, blev vi stoppet af en temmelig negativ gendarm!! Han sagde en masse til os meget hurtigt lige efter hinanden og pegede hen mod kajen hvor vi lå fortøjet.
Da vi kigger der hen kan vi ikke se noget af selve båden, kun toppen af masten :o
Min far ser helt forkert ud i ansigtet og hvisker til os at nu brænder det altså på og at vi skulle skynde os at forsvinde ellers ville vi nok blive anholdt.
Derefter begyndte han at skraldgrine, vender sig mod gendarmen og siger på klingende dansk: "ja, ja, ja, vi går nu, men ikke før du lige tager i mod dem her!!" hvor efter han begynder at fylde gendarmens lommer op med appelsiner, som vi har købt inde i byen.
Vi andre begyndte bare at grine helt vildt, samtidigt med at vi begyndte at løbe ned mod båden. Men hvordan i alverden skulle vi dog komme ombord???
Vi sprang ud mod masten og kurrede ned, hvor efter motoren blev startet. Vi samlede min far op og skyndte os ud af havnen mens vi skrald grinende alle sammen.
Gendarmen stod på kajen og spise appelsiner og rystede på hovedet af os, mens min far sad bag roret og fortsatte med at synge hans udgave af tysk opera for fulde gardiner og med et glas billigt sprut i hånden.
Se det er ferien man kan huske /o
« Senest Redigeret: 13 Februar , 2012, 01:14 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
Mand og 3 børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Februar , 2012, 17:32 »
Det lyder da til at det er festlige forældre du har der  *f *g
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

• Bruger
« Svar #5 Dato: 13 Februar , 2012, 17:34 »
Ja, jeg har haft nogen sjove ferier sammen med dem.  /o Desværre døde min mor pludseligt i foråret 2004. :'( Så ikke flere sjove ferie.....
Mand og 3 børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 Februar , 2012, 18:02 »
 *t godt at have minderne
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 13 Februar , 2012, 22:52 »
Tak for historierne Jean, og et godt grin. :D :D

Jeg kender øen Krk (udtales Kirk, hvor 'i'-et mere lyder en 'y' lyd, som i Kirk (Douglas)) af navn fra mit daglige arbejde, da vi fra tid til anden har et skib der anløber havnen i Omisalj på Krk Island.
Mvh
Erik Andersen