Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Maria´s høns fra hønseri  (Læst 4507 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bokbok123

• Passiv bruger
  • Drømmer om et mere selvforsynende liv.
Sv: Maria´s høns fra hønseri
« Svar #45 Dato: 28 Marts , 2012, 16:21 »
Dejligt at de er blevet reddet fra burene :-*, men ærgeligt at de begynder at hakke hinanden. Det var godt at du opdagede og slagtede hønen så hurtigt, de lærer jo sindssygt hurtigt af hinanden, og lige pludselig er det bare ét stort blodbad, desværre.. :(  :'(
Matrikel-medlemmer:
0.1 Hund, Sally (Weimaraner/Islandsk Fårehund)
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran
*Ægge-fødselsdag: Grundlovsdag*

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 28 Marts , 2012, 17:05 »
jeg havde ellers smidt ny opgravede græs tørv ind i deres indhegning inden jeg lukkede dem ud i det gode vejr!! og jeg så de både støvbaded og skrabte og var meget begejstrede for at komme ud i solen..... og ja 10 min efter mødte det værste syn mig....

må indrømme at de i dag heller ikke er blevet forkælet med deres hønseguf... er sku små sur på dem..og skal lige have det syn bebejdet!

Øv alså stå og kigge på 4 damer med blod i hoved efter deres blodbad...føj
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #47 Dato: 28 Marts , 2012, 20:04 »
Det kan være din høne har haft hul af en eller anden grund, og så sker det, og det gør det i øvrigt i alle racer.
Selv kyllinger der går sammen og ikke en gang er fuldfjerede kan finde på at lave hul på hinanden, og inden du har set dig om, så er kyllingen tømt for indmad, og så ligger skrog og fjerdragt tilbage.
Høns er kanibaler, og man skal altid skærme de individer der er hul på, ellers bliver de ædt af de andre...
Hønseolov, og noget man lige skal vende sig til, og uhyggeligt når det sker, men helt naturligt.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline bokbok123

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 28 Marts , 2012, 20:15 »
Og man skal jo huske på at de er dinosaurere..
Matrikel-medlemmer:
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 29 Marts , 2012, 06:58 »
nej hun havde slet ikke hul... men havde ingen fjer i numsen....

jeg blev virkelig chokeret over hvor hurtig det kan gå... og den stod bare der og lod de andre spise for sig :-(.... puha jeg er godt nok glad for det var mig og ikke mine børn der kom og så det syn...

men ud over denne grimme oplevelse trives de rigtig godt
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 11 April , 2012, 09:50 »
opdate!

jeg er nu kommet mig efter chokket og mine 4 damer nyder livet... de er blevet flotte i farven og er ved at få halefjer...

når solen er fremme åbner jeg op så de kan komme ud i en indhegning ved vores brænde... som min mand siger...de er vores ukruds fjernere... og fantastisk gode
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #51 Dato: 11 April , 2012, 09:54 »
opdate!

jeg er nu kommet mig efter chokket og mine 4 damer nyder livet... de er blevet flotte i farven og er ved at få halefjer...

når solen er fremme åbner jeg op så de kan komme ud i en indhegning ved vores brænde... som min mand siger...de er vores ukruds fjernere... og fantastisk gode

De har godt af at komme ud og rende, så de har mere travlt med omgivelserne end med hinanden, dejligt det går godt.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 11 April , 2012, 10:37 »
det var da de var udenfor de angreb den anden /d... så nu har vi lavet indhegningen større og flytter den lidt hver dag...men de kommer ikke ud når det er regnvejr...
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 11 April , 2012, 22:38 »
det var da de var udenfor de angreb den anden /d... så nu har vi lavet indhegningen større og flytter den lidt hver dag...men de kommer ikke ud når det er regnvejr...

Hold øje med dem, når du kan..og så krydser vi fingre for, at de ikke går i flæsket på hinanden mere :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 09 Maj , 2012, 18:58 »
opdate...
i dag mistede jeg en mere af disse ex burhøner... tror der var gået et æg i stykker inde i hende...hun var rigtig dårlig.. så det blev øksen!

de 3 andre går sammen med mine racehøns... de store gør ikke hybriderne noget..men hybriderne er slemme til at hakke mine orpingtoner!
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline bokbok123

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 09 Maj , 2012, 19:48 »
Undskyld, men så er det sku huggeblokken... :(
Matrikel-medlemmer:
3 Katte

0.7 Isa Warren
0.1 Grønlæggere
1.2 sort-kobber Maran

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 09 Maj , 2012, 21:47 »
Sådan har livet jo været for de stakkels damer, og de har måske svært ved at indfinde sig i rangordenen, da de jo har været vant til at hakke sig frem i livet for at overleve under kummerlige forhold.. Jeg tror, jeg ville give dem en chance ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 10 Maj , 2012, 19:11 »
jeg holder godt øje med dem! :)
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 10 Maj , 2012, 22:05 »
Det er desværre det der OFTE er problemet med industrihøns. De er kun, udelukkende og alene avlet til at lave æg under et kort, miserabelt liv. Og det er nærmere reglen end undtagelsen at de hakker hinanden. De skal IKKE hakke hverken hinanden eller dine andre høns. De holder ikke op, det bliver bare værre. Så må du hellere stoppe inden de får ødelagt flere....selvom du havde ønsket et godt liv for dem. Man kan ikke redde hele verden.....sådan er livet nogle gange. Godt forsøgt, men de andre skal ikke betale prisen, vel? Ellers må de gå for sig selv og så må du se om de kan holde sig fra hinanden. Ønsker held og lykke.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #59 Dato: 11 Maj , 2012, 09:52 »
jeg vil sige at jeg har lært rigtig meget af at få disse hybrider.. men men men må indrømme at jeg efter dette aldrig kan finde på at få hybrider igen.. jeg holder mig til mine dejlige racehøns sussex og wyandotter...
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder