Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Maria´s høns fra hønseri  (Læst 4478 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
Sv: Maria´s høns fra hønseri
« Svar #15 Dato: 12 Februar , 2012, 20:41 »
lotte er blevet så fræk at når jeg kommer i stalden og åbner lågen/døren løber hun alt det hun kan for at nå ud på stald gulvet hvor hun lige kan bive snakket med af min søn på 3 år he he hvem er det lige der siger høns er dumme....  /o

Hmm, jeg har også sådan en udbryder... men så snart jeg vil løfte den ind bliver den sur, den vil OVERHOVEDET ikke ind når alternativet er frihed :o Så prøver man et hak istedet, bare ikk så effektivt når man er mindre end en dværgsilke  :D
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 13 Februar , 2012, 06:41 »
Man burde klistret det første billede, på æggebakkerne i butikkerne af dem fra Burhøns
mon ikke det vil gi stof til eftertanke
JA
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 Februar , 2012, 07:24 »
ha ha ha lotte hakker ikke :-) der er en af de 5 damer der ikke er så tam endnu og har hakket mig i fingerne men det er ikke så slemt da de jo er lidt næb klippet (tror jeg det hedder)?

jamen jeg fik en papkasse med disse høns i så jeg har ikke set der hvor de gik...men mener de gik i sådan nogle haller hvor de gik så tæt at man kunne skovle dem op (har jeg fået afvide)

0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Lina

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 13 Februar , 2012, 09:50 »
De er nogle heldige damer! Jeg er sikker på, de nok skal blive rigtig flotte til foråret. Om et halvt års tid er de slet ikke til at kende ;)

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 13 Februar , 2012, 15:53 »
jeg er spændt på at se hvordan du udvikler sig... mine 5 damer hakker ikke hinanden men kunne høre at den bekendt der havde fået 5 også at der var en blevet hakket ihjel.... :-(

de er bare rigtig grimme lige nu  :)
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 20 Februar , 2012, 14:48 »
nøj mine 5 damer er forfærtelige ;D de snakker total meget når de ser mig he he
lotte er virkelig blevet min kæle høne..og jeg giver hende nok også særbehandlig he he
jeg tog hende i dag emd ud på græsplænen for første gang og det var virkelig sjovt..hun gik efter mig som en bitte hund.. samtidig med at hun snakkede der ud af og prøve smagte på græsplænen  ;D
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 29 Februar , 2012, 18:58 »
så har jeg fået lavet en større bås/indhegning i stalden til de 5 damer..og de nyder livet...de er fuld ud klar over at når jeg kommer om morgenne er der altid lidt godbidder med til dem :-)

de ligger stadig trofast de dejligste store æg og ja lotte min ynglings får lov at komme med ud og fodre de andre dyr..hun tripper bagefter mig /o
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #22 Dato: 29 Februar , 2012, 19:22 »
så har jeg fået lavet en større bås/indhegning i stalden til de 5 damer..og de nyder livet...de er fuld ud klar over at når jeg kommer om morgenne er der altid lidt godbidder med til dem :-)

de ligger stadig trofast de dejligste store æg og ja lotte min ynglings får lov at komme med ud og fodre de andre dyr..hun tripper bagefter mig /o
Tak for opdateringen. Hvor er de heldige, dine ex-burpiger /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 29 Februar , 2012, 22:14 »
Bare så fedt at høre, at det går dem strålende ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lina

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 01 Marts , 2012, 16:07 »
Rigtig dejligt at høre. Det lyder til, at de stortrives! :)

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 02 Marts , 2012, 06:52 »
det er mærkeligt der er en af de 5 damer der ikke har tegn på nye fjer???
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #26 Dato: 02 Marts , 2012, 07:00 »
det er mærkeligt der er en af de 5 damer der ikke har tegn på nye fjer???
Er der ikke noget med at fjer først kommer, når det er tid, dvs. fx efter en fældning og ikke hvis de er blevet plukket af? Jeg er ikke sikker i min sag, men mener at have læst noget i den retning.

Jeg tror din hønsepige nok skal få fine fjer igen ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #27 Dato: 02 Marts , 2012, 07:32 »
Er der ikke noget med at fjer først kommer, når det er tid, dvs. fx efter en fældning og ikke hvis de er blevet plukket af? Jeg er ikke sikker i min sag, men mener at have læst noget i den retning.

Jeg tror din hønsepige nok skal få fine fjer igen ;).

Jo - jeg lærte af Danny , at mange høns først sætter afnippede eller afslidte fjer igen efter næste fældetid.

Min Baby gik rundt med bar ryg i næsten et år, inden hun her for en måned siden i bidende frost var i fæld igen. Nu har hun endelig fjer på ryggen igen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 02 Marts , 2012, 08:33 »
Jeg er overbevist om, at der sker nogle mærkelige ting med dyr, bla, når de har været udsat for nogle grimme ting, som fx ophold i buræggeri eller store haller.. Måske kommer fjerene igen, måske gør de ikke ? Men mon ikke, at når sommeren er ved at være slut, at den begynder at føle kulde på bar krop ?  ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 05 Marts , 2012, 14:10 »
jeg havde i dag besøg af en veninde og hun fik lige lov at komme med ud og fodre alle dyren..og hun var flad af grin over mine 5 damer uden fjer... der var helt ro i stalden lige endtil jeg kom...så begyndte de ellers at snakke helt vild i munden på hinanden.. ja som hun sagde kæmpede de om min opmærksomhed ligsom de ville fortælle mig noget :-)

nøj hvor jeg slaå bare glæder mig til at de 5 damer skal ud og bo... overvejer lidt om jeg skal købe et hønsehus mere
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder