Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: luft i rugemaskinen  (Læst 4272 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
luft i rugemaskinen
« Dato: 12 Februar , 2012, 12:15 »
hej har været inde og kigge på en hjemmeside navnet er www.coolbits.dk der er en vetilator den yder 149 m3 i timen koster 52 kr er det noget der er vær og putte i en rugemaskine nogen der kender til det????

kyllingesalg

• Gæst
Sv: luft i rugemaskinen
« Svar #1 Dato: 12 Februar , 2012, 12:34 »
Hej  ;D

Den kan sikkert godt bruges. Men de sælger faktisk badeværelsesblæsere i Jem & Fix til ca 69kr og det er til 230v De kan flytte noget luft  /o

Offline Lund

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Februar , 2012, 14:46 »
Du kan bruge alle slags ventilatorer du kan få plads til i maskinen.De behøver ikke at kunne skifte flere M3 luft i timen.Det skal bare holde bevægelse i luften så den kommer rundt overalt i maskinen. /o
Venlig hilsen , Lund.
1,5 Danske Landhøns.

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12 Februar , 2012, 15:03 »
Du kan bruge alle slags ventilatorer du kan få plads til i maskinen.De behøver ikke at kunne skifte flere M3 luft i timen.Det skal bare holde bevægelse i luften så den kommer rundt overalt i maskinen. /o
Det er så desværre ikke rigtig. De skal netop kunne flytte flere m3 luft i timen. Du kan eventuelt se på dem America sælger. Og ved de små pc ventilatorer, kan du sjældent nøjes med en hvis din maskine da har en rimelig størelse.

Offline Lund

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Februar , 2012, 15:08 »
Jeg er "imponeret" over din viden inden for ALLE emner.....................................................
Venlig hilsen , Lund.
1,5 Danske Landhøns.

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Februar , 2012, 17:51 »
Hej  ;D

Den kan sikkert godt bruges. Men de sælger faktisk badeværelsesblæsere i Jem & Fix til ca 69kr og det er til 230v De kan flytte noget luft  /o
hi hi har sådan en fra jem og fix tror den flytter ca 95 kubik luft i timen det har været fin i min ruger som er et køleskab tror jeg vil tage en mere fra hjem og fix for vil bygge en kasse i nu så kan jeg have flere hold i på samme tid så det kan godt ske der skal lidt mere luft til

thorleif

• Gæst
« Svar #6 Dato: 12 Februar , 2012, 18:53 »
Hensigten er vel ikke at skifte ud luften, men at cirkulere den inde i maskinen. Ellers saa synker kuld-syre nivaaet, det skal fagtisk vaere saa hoejt som muligt. En meget lille vifte vil skifte luften  nog naar maskinen er godt varm. Les den her, de gamle vidste raad. Les specielt kapitlet der handler om kuld-syre nivaaet (carbon acid). Det aabnede mine oejne. http://openlibrary.org/works/OL7709100W/Successful_incubation