Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hilsen fra curacao, caribien  (Læst 2425 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Hilsen fra curacao, caribien
« Dato: 09 Februar , 2012, 01:13 »
Nu tænker i nok har hun dog ikke andet at lave på sin ferie end at sidde med I-pad'en og surfe hønseforum ;) jo såmænd så men her på terrassen med lyden af cikaderne og bølgerne er det nu rart at ha kvalitid alene efter en dag med tusinde indtryk.

Curacao er en af de Hollandske antiller også kaldet ABC øerne ; Aruba, curacao, Bonaire
( Bonaire hvor vi var for 2 år siden)
Bonaire og Curacao minder om hinanden, dog er curacao lidt mere frodig i og med at her regner lidt mere.
Øen er 61 km. Lang og 12 km. Bred

Som jeg skrev i shouten så jeg igår vilde vagtler. Det er sørme bob white dog i den brune udgave .
Jeg har prøvet at filme dem i dag men de er vanvittige hurtigt væk i bushen.
De kan ses her :

http://www.curacao-nature.com/index.php?page=details&ID=33

Desuden er her de fineste gøjsere....

De kan ses her.....

http://www.curacao-nature.com/index.php?page=details&ID=6

Mange mennesker holder høns her.... Men det er endnu ikke lykkes mig at få manden min til at stoppe så jeg kan tage hønse billeder !!! Tænk han syntes at jeg er pinlig. ::)
Jeg må vist køre på hønse mission selv en af dagene  ;D

Det er mig ikke muligt at uploade billederne direkte i tråden fra www siden her på I .
Hvis der sidder en ude iblandt jer der kan er i meget velkomne til at sætte dem på.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hilsen fra curacao, caribien
« Svar #1 Dato: 09 Februar , 2012, 07:03 »
Lyder til I har det rigtig rart *y
Du må sige til manden, at det er et krav fra forums side, at der bliver taget hønsebilleder, når I er på ekspedition i det fremmede.
Fedt med bob'erne *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 09 Februar , 2012, 07:15 »
Det lyder fantastisk /4 !!!!

Fortsat god ferie på de hollandske antiller og tak for feriehilsnen :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 09 Februar , 2012, 09:10 »
Som jeg skrev i shouten så jeg igår vilde vagtler. Det er sørme bob white dog i den brune udgave .

Er det så Bobby Brown <T *d

Riiiigtig god tur, Lene! Nyd det, det er alt for koldt her i DK!
Og pas på ikke at udsætte hønsebillederne for længe! Det gjorde jeg da vi var på Filippinerne, med det resultat, at den dag jeg havde mulighed for at tage billeder, der regnede det fra morgen til aften og efterfølgende mødte vi ingen høns ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 09 Februar , 2012, 09:16 »
Lene du kan sende til mig, så skal jeg sætte dem ind.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #5 Dato: 09 Februar , 2012, 17:20 »
Lene du kan sende til mig, så skal jeg sætte dem ind.

Herligt Ina, det er en deal. /o

Er det så Bobby Brown <T *d

Riiiigtig god tur, Lene! Nyd det, det er alt for koldt her i DK!
Og pas på ikke at udsætte hønsebillederne for længe! Det gjorde jeg da vi var på Filippinerne, med det resultat, at den dag jeg havde mulighed for at tage billeder, der regnede det fra morgen til aften og efterfølgende mødte vi ingen høns ::)

Hæ, Bobby Brown. I så fald er de the caribbian dream og ikke the American dream. ;D

Igår var der den fineste lille flok høns med kyllinger i mange størrelser gående i vejkanten men om manden ville stoppe, næ nej. Spontanitet er vist ikke just hans force.
 ::)
Lyder til I har det rigtig rart *y
Du må sige til manden, at det er et krav fra forums side, at der bliver taget hønsebilleder, når I er på ekspedition i det fremmede.
Fedt med bob'erne *p

Du kan tro at du var i mine tanker igår da jeg ihærdigt prøvede at filme bob'erne
Jeg skal nok ligge al mulig pres på ham næste gang at muligheden byder sig. 8)

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 09 Februar , 2012, 17:23 »
Altså hvor er han fræk Lene! Jeg var så skuffet over der ikke var høns på Madeira og den ene gang vi kørte forbi en flok på en hane med 3 høns der gik løs...ja! da fik jeg da Adam til at bakke heeeele den korte vej tilbage af den smalle bjergvej fordi jeg skulle beundre dem  ::)

Så må du true ham med at du ta'r rattet, de er så glade for at sidde der på tronen når man er på tur  :D

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #7 Dato: 09 Februar , 2012, 18:46 »
Tak for FOTO dokumentationen, det lyder som en skøn ferie! Her sidder jeg også og sveder, 10 cm fra brændeovnen, forståes. Nyd det, nyd det.  *o /o
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 09 Februar , 2012, 19:37 »
Høns på Maderia ..der er mange og går man på de levadas som går igennem beboelser hører og ser du høns , men oftes i bure
På markede, så jeg div høns bla silker og nogle af dem var med røde kamme , måske krydset ???
Billederne er fra i sommers

Jeg vil osse se billeder af Høns fra Caribien  /o
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 09 Februar , 2012, 19:43 »
Ja, jeg hørte dem rundt om i byerne, men så dem ikke, og var ikke på nogle markeder... her den eneste ensomme hane jeg stødte på  ;) og en flot gås som jeg ikke har set før. De havde moskusænder ved havkanterne, selv i smuk perlegrå. Lignede de gik der som "kontrolleret vildt"  :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 09 Februar , 2012, 20:05 »
Nyd ferien Lene!  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline magr

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 09 Februar , 2012, 20:19 »
Sjovt at se billeder af høns fra Verden. Jeg var på Island i sommer og fotograferede nogle lokale høns som gik rundt på en hestefarm. Min familie syntes jeg var såååååå pinlig!!

Mor, altså!!!! Helt ærligt!! Behøver du det.....

Desværre crashede min computer i sidste weekend, så billederne er væk og findes - forhåbentlig - i kopi på et eksternt drev....

Rigtig god ferie til dig, Lene! Man er slet ikke misundelig........ ;D
1,3 araucaner
0,1 skånske blomsterhøns
0,1 kobber maran
0,1 tyrkisk van - kat
3,1 børn
1,0 mand

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 09 Februar , 2012, 20:27 »
Ja det er så vildt at tænke på at vores Lene dimser rundt under palmer i det hvide sand og dypper tæerne i tyrkisblåt vand...ja, det håber jeg så sandelig du gør Lene  :D

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #13 Dato: 09 Februar , 2012, 21:00 »
Hilsen returneres, derovre langt borte.. :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #14 Dato: 10 Februar , 2012, 00:14 »
Ja det er så vildt at tænke på at vores Lene dimser rundt under palmer i det hvide sand og dypper tæerne i tyrkisblåt vand...ja, det håber jeg så sandelig du gør Lene  :D

Det kan du så sandelig tro at jeg gør.
Vi har lige svømmet/snorklet langs det vertikale rev lige her udenfor hvor vi bor.
Vi har jo ikke eget dykkerudstyr andet end dragt/snorkel/maske/finner så de "rigtige" dyk tager vi med dykker firma.
Her skulle efter sigende være temmelig mange delfiner , jeg har desværre ikke set nogen endnu. Jeg er endda tideligt oppe om morgenen for vi falder omkuld allerede ved 21-22 tiden. Vi er 5 timer bagud tidsmæssigt og sikkert også i vores indre ur endnu.

Hilsen returneres, derovre langt borte.. :D

Tak Finn  :-*

Sjovt at se billeder af høns fra Verden. Jeg var på Island i sommer og fotograferede nogle lokale høns som gik rundt på en hestefarm. Min familie syntes jeg var såååååå pinlig!!

Mor, altså!!!! Helt ærligt!! Behøver du det.....

Desværre crashede min computer i sidste weekend, så billederne er væk og findes - forhåbentlig - i kopi på et eksternt drev....

Rigtig god ferie til dig, Lene! Man er slet ikke misundelig........ ;D

Hi, ja jeg kan lige høre tonefaldet i de ord.  ::)

Nyd ferien Lene!  /o

Tak søde Mikkel, det er garanteret ikke noget for en sne elsker som dig  ;)