Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Igang med Rcom 20  (Læst 10346 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Igang med Rcom 20
« Dato: 08 Februar , 2012, 17:48 »
Nu har vi langt om længe fået leveret vores rcom 20 . Så nu skal vi jo gerne igang med at have æg i den  ;D . Nu nu nu  /1 . Nå, men imens vi venter vil jeg lige høre om der er nogle gode råd til en total nybegynder ? Jeg mener at have købt en rugemaskine som næsten kan hækle og brodere  *g og derfor håber jeg at den er ret uproblematisk for os at komme igang med ! Men der er jo nok alligevel noget vi skal være OBS på  <A *y
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Igang med Rcom 20
« Svar #1 Dato: 08 Februar , 2012, 17:54 »
Altid en god idé at afprøve den uden æg.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 08 Februar , 2012, 17:55 »
Afprøve uden æg - hvor længe og m/ u vand ?
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
Medlem af Maranklub.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #3 Dato: 08 Februar , 2012, 17:57 »
Jeg ville gøre begge dele, indtil du er overbevist om at den er stabil
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 08 Februar , 2012, 18:25 »
Den plejer (hvis den fungerer som den skal) at være lynhurtig til at komme op i temperatur. Fugtigheden kan godt blive lidt høj lige når man har hældt vand i første gang, men det er ikke sikkert. Min var totalt stabil efter et par timer, og sådan har den været lige siden. Men prøv at lade den stå en dag eller to, og hvis der ikke har været nogen problemer, så kan du trygt gå i gang med at putte æg i. Den er også fuldstændig ligeglad med omgivelsernes temperatur og fugt, så det er en utroligt nem maskine at komme i gang med.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #5 Dato: 08 Februar , 2012, 18:29 »
Ved sæson start lader jeg altid min rugemaskine (godtnok en Træmotor-ruger) køre et par døgn, så jeg er helt sikker på at alt er som det skal være inden der ilægges æg.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 Februar , 2012, 18:31 »
Jeg har lidt travlt nu, men tjek lige temperaturen med et termometer indlagt i rugemaskinen det er mulig din rugemaskine skal calibreres for at passe.
Jeg skriver af bitter erfaring!
Jeg kan uddybe senere i aften om nødvendigt
Hilsen
Peter

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #7 Dato: 08 Februar , 2012, 18:53 »
Nu har vi langt om længe fået leveret vores rcom 20 . Så nu skal vi jo gerne igang med at have æg i den  ;D . Nu nu nu  /1 . Nå, men imens vi venter vil jeg lige høre om der er nogle gode råd til en total nybegynder ? Jeg mener at have købt en rugemaskine som næsten kan hækle og brodere  *g og derfor håber jeg at den er ret uproblematisk for os at komme igang med ! Men der er jo nok alligevel noget vi skal være OBS på  <A *y

Jeg skal ha´ mig en rugemaskine med hele svineriet, der osse kan lave kaffe... og med indbygget dabradio så jeg kan høre lidt klassisk musik.

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #8 Dato: 08 Februar , 2012, 19:07 »
Da jeg fik min om fredagen pakkede jeg den ud fyldte vand på den satte det til høns startede den og 20 min senere lagde jeg æg i og udfaldet var 9 ud af 12 æg der klækkede og det var min første rugning ever så den er idiotsikker den maskine. Min er en Pro udgave ved ikke helt hvad forskellen er.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 08 Februar , 2012, 20:02 »
FC-Søvind :Jeg skal ha´ mig en rugemaskine med hele svineriet, der osse kan lave kaffe... og med indbygget dabradio så jeg kan høre lidt klassisk musik.

Jeg er gift så min behøver ikke kunne lave kaffe  *g *g *g
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 08 Februar , 2012, 20:08 »
Da jeg fik min om fredagen pakkede jeg den ud fyldte vand på den satte det til høns startede den og 20 min senere lagde jeg æg i og udfaldet var 9 ud af 12 æg der klækkede og det var min første rugning ever så den er idiotsikker den maskine. Min er en Pro udgave ved ikke helt hvad forskellen er.

R Com'erne plejer at være gode.. Jeg har king suro 20'eren og den har kørt absolut upåklageligt i en entre med døren åben i ny og næ. Den ene gang med klækning på 23 ud af 24 æg, KUN fordi det 24. æg havde en revne i...

Jeg plejer kun at lade min køre et par timer inden jeg lægger æg i, og det har aldrig været nødvendingt at calibrere  :o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 08 Februar , 2012, 20:23 »
Jeg flytter lige tråden til "Hønsehuset"
Dette underforum er mere til problemer i forbindelse med brug af forum. :D
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 08 Februar , 2012, 20:26 »
Jeg tror jeg lader den køre nogle dage og ser om den er stabil  :) . Jeg er jo også nødt til at gøre andet end at vende plastik æg i den ( sønnen på 9 år synes vi skulle prøve igen og igen  ;D ). og jeg får først æg i næste uge. Når æggene har været en tur med posten så skal de ligge 1-2 døgn før de kommes i maskinen, ikk ? Men skal de vendes ? Ligge ved stue temperatur ?  ???
Ok, Marianne  ;) .
Jeg flytter lige tråden til "Hønsehuset"
Dette underforum er mere til problemer i forbindelse med brug af forum. :D
Marianne - admin
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #13 Dato: 08 Februar , 2012, 21:18 »
De skal bare vippes en enkelt gang eller to i døgnet når de står. Det er en rigtig god ide at lade æggene stå minimum en dag efter de er ankommet med posten.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #14 Dato: 08 Februar , 2012, 22:35 »
De skal bare vippes en enkelt gang eller to i døgnet når de står. Det er en rigtig god ide at lade æggene stå minimum en dag efter de er ankommet med posten.

Og jeg kan tilføje æggene skal stå på spidsen og altid i et køligt rum. Ved 20 grader celcius begynder de faktisk at ruge.