Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Har I et bedre forslag? (bil)  (Læst 6172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #75 Dato: 09 Februar , 2012, 22:12 »
Jesper!  LYSESLUKKER!  /1  ;D

karina dj

• Gæst
« Svar #76 Dato: 09 Februar , 2012, 22:27 »
Iøvrigt jesper, hvor meget frihøjde har du brug for? Jeg er i tvivl om Volvo 940 er for lav, men i weekenden skal vi se på én, og det bli'r fedt endelig at kunne godkende eller skrotte ideen...for den bli'r ved med at vende tilbage  ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #77 Dato: 09 Februar , 2012, 22:33 »
Jeg har set denne her, men kan ikke få det til at passe den kun koster små 25.000,- danske. Der må være noget jeg overser!
http://www.bilgaraget.se/honda/cr-v/551445

Tror såmen også at prisen passer meget godt. Det er en 14 år gammel bil med 250.000 km på meteret. I Sverige, hvor man får smidt nye biler i nakken.

Jeg ville skynde mig at ringe til Skat og spørge om de kunne give et vejledende skøn over hvad det ville koste at registrere en sådan fætter på danske plader.

Billeder kan selvfølgelig snyde men umiddelbart ser den rigtig godt ud.
Mvh
Erik Andersen

karina dj

• Gæst
« Svar #78 Dato: 09 Februar , 2012, 23:35 »
Samme type koster minimum dobbelt herhjemme Erik, men deres andre biler i min klasse synes jeg slet ikke er billige...

Prøvede skat idag, men køen var uendelig  /d

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #79 Dato: 09 Februar , 2012, 23:57 »
Pyt med hvad de andre biler koster hvis du har trukket et heldigt lod.  :D

Jeg er klar over at det er svært at komme igennem på tlf både hos myndigheder og mange større private firmaer. En meget kedelig udvikling, som vi desværre nok må vænne os til.
Jeg formoder der er et skattekontor på Bornholm hvor man kan møde op personligt. Jeg ved dog ikke om det gør noget lettere. Men i det mindste kan man ved selvsyn se om kontoret er betjent af levende mennesker.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #80 Dato: 10 Februar , 2012, 00:10 »
Prøv her, den giver et nogenlunde overblik

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101

karina dj

• Gæst
« Svar #81 Dato: 10 Februar , 2012, 09:42 »
Fisker: Tak for linket, det havde jeg forgæves ledt efter derinde. Jeg havde jo ikke alle oplysninger og vidste ikke hvilken type bil den var i det udvalg (jeg valgte 50%varevogn) samt hvad den vejede...men med de gæt jeg smed på, blev afgiften lidt over 16.000,- og så ender vi ikke langt fra det jeg kunne presse den anden i Dk ned på. Så ingen Honda til os, det vil nok osse blive for dyrt for os i længden hvis de er dyre i dele  :-[

Hvor er I altså søde og hjælpsomme  <E

Jørn  ;D ...du har altid gode ideer din bølle!  /1 den med hvalpen forstod jeg heldigvis overhovedet ikke!!!  ;D

Er du allerede udvandret? der er dælme da langt til Rostock i en Ellert for at hyggesludre med dig...der kører faktsik én rundt herovre...fik et shok første gang jeg så den og blev totalt forvirret, om jeg mon var røget ubemærket gennem en tidslomme eller noget. Har jo ikke set sådan en siden hvad? start 90'erne  :D

Offline Bennetzen

• Passiv bruger
  • //Blessed are the cheesemakers
« Svar #82 Dato: 10 Februar , 2012, 10:17 »
Jeg blander mig lige lidt med mine egne erfaringer og helt UDEN af skelne til priser!!!

Jeg har selv kørt 4x4, en dejlig Opel Frontera.
Dejlig dyt, godt overskud og uovertruffen som sneplov, markracer og trækker..
Den kan fåes til ca. 30.000, koster noget i reservedele, er tørstig som en alkoholiker i ørkenen, men yder godt.
Min var en 3dørs på gule plader, den fåes som 5dørs med god plads

Nu kører jeg Kia Carnival, ikke en 4x4, meget mindre tørstig, trækker rigtig godt, god frihøjde og lækker som bare....
Ikke dyr i reservedele og væsentligt højere i klasse end tidligere biler jeg har haft.
Desværre koster den også noget mere.
Har lært, at med den model skal man så vidt muligt gå efter årgang 2007 eller nyere.
Min er registreret som autocamper (besparelsespjat fra oprindelig ejer), der er på trods af det manglende sæde stadigvæk plads til 4 voksne, 1 barn i barnestol, barnevogn, hund og bagage til 7 dages ferie og skal barnevognen ikke med kan der være en voksen ekstra..

Mvh

Jesper B
350 l selskabsakvarie m. guppier, sværddragere, maller, neonfisk samt 1 stk. Ildhale Labeo, 1 hustru, 0.1 Yorkshire terrier, 0.1 Schæfer og 2,1 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #83 Dato: 10 Februar , 2012, 19:19 »
så ser i en volvo tgb 11

http://www.facebook.com/video/video.php?v=121739634566116

gæt hvem tossen bag rattet er, den er kaldt pizzabil at en sønderjydsk småtosset kvinde.

7 personer og med snekæder går den gennem næsten alt, nu arbejder jeg på en tgb 20, 5 personers bjærgningskøretøj 6x6 så rykker det,

ps tgb 11 går 4-5 km/l  tgb 20 går 2-4 km/l benzin 98 med blyerstatning, konveteret til diesel ca 5-7 km /l
« Senest Redigeret: 10 Februar , 2012, 19:24 Fra kristiank »

karina dj

• Gæst
« Svar #84 Dato: 10 Februar , 2012, 19:26 »
Kristian, blir snydt for det sjove...dælens osse! Lyder som noget jeg ikke skal gå glip af, men får ikke lov at nyde synet  <W

Knapt så sjovt med de der benzinslugere der  :D og så alligevel lidt  :D

Men altså der er nærmest heller ikke det bjerg Oda ikke kan bestige med kæder på, de er bare så pokkers besværlige at rode med  :P

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #85 Dato: 10 Februar , 2012, 19:31 »
virker linket ikk

karina dj

• Gæst
« Svar #86 Dato: 10 Februar , 2012, 19:33 »
Niks...det er sikkert fordi vi ikke er venner og du har indstillet dine billeder til kun at skal ses af venner...hvilket er meget fornuftigt ;)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #87 Dato: 10 Februar , 2012, 19:36 »
prøv lige igen

karina dj

• Gæst
« Svar #88 Dato: 10 Februar , 2012, 19:43 »
 :D Sådan...det var lige det skub jeg skulle ha'...vi ta'r en Volvo!!!!!! VOLVO RULES  /o /o /o

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #89 Dato: 10 Februar , 2012, 19:46 »
:D Sådan...det var lige det skub jeg skulle ha'...vi ta'r en Volvo!!!!!! VOLVO RULES  /o /o /o

Volvo betyder også "Jeg Ruller" på latin. Ja, lidt i skolen har jeg lært :D
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.