Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har I et bedre forslag? (bil)  (Læst 6165 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Har I et bedre forslag? (bil)
« Dato: 08 Februar , 2012, 16:39 »
Vi står overfor at skulle vælge os en ny brugt bil...  :P Altid samme dilemma...man ved hvad man har, og ved ikke hvad man får  ;)

Vi har en gammel Skoda Felicia stc. og en VW Transporter diesel.

Vi har ikke længere behov for 2 biler, og Skodaen trofaste Oda står snart af  :'(
Vi vil ikke beholde transporteren, da den kun kan have 3 passagerer...den er ellers dejlig og vi er glade for at den står fast i sneen og er høj i undervognen.

Vores behov er: en bil med bagsæde og stort bagagerum (til hundene, altså en 5-dørs). Høj undervogn og gerne 4x4 pga vores lange og meget dårlige private indkørsel som er sunket meget i hjulsporene og som er komplet ufremkommelig ved 20-30 cm sne i vores lave Oda. Selv transporteren kan ha sine kvaler ved de 30 cm, men det fikses med snekæder  ;)
Vi har behov for en bil der ikke skal for ofte på værksted, eller som er så simpel i indmaden at den kan fikses af os selv. Billige reservedele... og helst ikke en japaner der ruster igennem på den første vinter  /d

Det vi kigger på og har råd til er en Volvo 940 stc, MEN den er så forfærdelig tørstig. Den har ikke 4x4, men er nogenlunde høj. Kan fås fra 8-25.000,-
Det vi kigger på men IKKE har råd til er en Honda cv-r, MEN den er dyr i reservedele, er lisså tørstig som Volvoen, er høj og har 4x4. Koster fra 50.000,- og op

Er der en god bil jeg har overset i vores overvejelser? Vi er ikke så vilde med de franske biler heller...ja kræsne, men vi bli'r nødt til at se på de fremtidige udgifter med værksted osv.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Har I et bedre forslag? (bil)
« Svar #1 Dato: 08 Februar , 2012, 17:00 »
kan i ikk sætte en sæderække i transporteren, og betale lidt afgift.

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 08 Februar , 2012, 17:05 »
Hmmm...hvor skulle sæderækken være? der er jo ikke kabine til det. Omme bag i lastrummet  ???

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 08 Februar , 2012, 17:11 »
ja bare ud til huggeren og snup dele fra en carevelle og hør ved skat hvad i skal betale i reg afgift for det lille nr /o

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08 Februar , 2012, 17:13 »
 :D Det blir da et syn med bagsæder omme i et lastrum...og en larm. Der er jo ikke kontakt til selve kabinen så... tror ikke Adam køber den ide  ::) men det er ikke helt dumt  ;)

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #5 Dato: 08 Februar , 2012, 17:16 »
Vi står overfor at skulle vælge os en ny brugt bil...  :P Altid samme dilemma...man ved hvad man har, og ved ikke hvad man får  ;)

Vi har en gammel Skoda Felicia stc. og en VW Transporter diesel.

Vi har ikke længere behov for 2 biler, og Skodaen trofaste Oda står snart af  :'(
Vi vil ikke beholde transporteren, da den kun kan have 3 passagerer...den er ellers dejlig og vi er glade for at den står fast i sneen og er høj i undervognen.

Vores behov er: en bil med bagsæde og stort bagagerum (til hundene, altså en 5-dørs). Høj undervogn og gerne 4x4 pga vores lange og meget dårlige private indkørsel som er sunket meget i hjulsporene og som er komplet ufremkommelig ved 20-30 cm sne i vores lave Oda. Selv transporteren kan ha sine kvaler ved de 30 cm, men det fikses med snekæder  ;)
Vi har behov for en bil der ikke skal for ofte på værksted, eller som er så simpel i indmaden at den kan fikses af os selv. Billige reservedele... og helst ikke en japaner der ruster igennem på den første vinter  /d

Det vi kigger på og har råd til er en Volvo 940 stc, MEN den er så forfærdelig tørstig. Den har ikke 4x4, men er nogenlunde høj. Kan fås fra 8-25.000,-
Det vi kigger på men IKKE har råd til er en Honda cv-r, MEN den er dyr i reservedele, er lisså tørstig som Volvoen, er høj og har 4x4. Koster fra 50.000,- og op

Er der en god bil jeg har overset i vores overvejelser? Vi er ikke så vilde med de franske biler heller...ja kræsne, men vi bli'r nødt til at se på de fremtidige udgifter med værksted osv.

En skam I ikke er til de franske biler.

Jeg har haft Citroen næsten altid og været meget tilfreds med dem. De er ikke dyre i drift end så mange andre biler. Og passes de ruster de bestemt ikke mere end andre.

De er gode til sne og terræn kørsel, grundet hydraulik affjedringen samt hæve-sænke funktionen.
Fint alternativ til 4x4 synes jeg.

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 08 Februar , 2012, 17:28 »
De fleste alm personbiler er simpelthen for lave. Selv Oda får skrabet bunden af oliekarret en gang imellem hvis man ikke er opmærksom, så med sne er det helt umuligt... at lege sneplov dur bare ikke, end ikke med kæder på  :D

Tjekkede lige citroen stc på dba.dk, der er 3 at vælge imellem og de er for lave! der var osse 2 stk 4x4 til maaange penge  :D

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #7 Dato: 08 Februar , 2012, 17:34 »
De fleste alm personbiler er simpelthen for lave. Selv Oda får skrabet bunden af oliekarret en gang imellem hvis man ikke er opmærksom, så med sne er det helt umuligt... at lege sneplov dur bare ikke, end ikke med kæder på  :D

Tjekkede lige citroen stc på dba.dk, der er 3 at vælge imellem og de er for lave! der var osse 2 stk 4x4 til maaange penge  :D

Du overser hydraulik funktionen, som man kan hæve bilen/undervognen med op til 25-30 cm under forsigtig kørsel.

Du overser hydraulik funktionen, som man kan hæve bilen/undervognen med op til 25-30 cm under forsigtig kørsel.
« Senest Redigeret: 08 Februar , 2012, 17:41 Fra FC-Søvind "Kraka-Laden" »

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 08 Februar , 2012, 17:45 »
Jeg kan ikke lade være med at bemærke, at der på en citroen fra '99 allerede er fikset rust i panelerne, når der på en volvo generelt højst er en anelse skærmrust på en '90-'92 model  ???

Det si'r mig noget om at Volvo fx er lavet til et regnfyldt og vintersaltet klima som vi har det, og de sydeuropæiske samt japanerne er lavet til sol og sommer  ;)

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 08 Februar , 2012, 17:48 »
Der er nu stor forskel på de japanske biler, må jeg sige... Min mor havde en Suzuki Swift i et par, der var intet i vejen med den overhovedet..

Min tidligere chef og hans kone have begge Suzuki 4x4, og de var vel 10 år gamle uden nogen rust overhovedet.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 08 Februar , 2012, 17:53 »
Jeg har aldrig gået så meget op i biler, men da jeg boede i Kbh og luftede hund 3 gange dagligt, så var det rustne bagsmække på franske og japanske biler jeg så overalt  :D Nogle modeller værre end andre, men altid omkring håndtagene på enten døre eller bagsmække, langs plasticpaneler osv. Jeg haaader rust, for man ved bare man skal igennem en masse arbejde, kun for at se det starter forfra  /d

Og hvem kender ikke nogen der har bøvlet med en Berlingo?  :D

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 08 Februar , 2012, 17:54 »
Vi har været rigtig glade for citroen berlingo/ peugeot partner. Vi har aldrig bøvlet med den vi havde.  :D Det er en høj bil med masser af plads og god økonomi. Men den har ikke 4x4  :P
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

karina dj

• Gæst
« Svar #12 Dato: 08 Februar , 2012, 17:57 »
Orv, det var godt! der findes gode Berlingoer  /o

Jeg kender SÅ mange historier om Berlingoer der skal sendes utallige gange på værksted, den har nemli osse været mine tanker men tør ikke købe én  :-[

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #13 Dato: 08 Februar , 2012, 18:28 »
Vi er i gang med nr. 2 berlingo. Først købte vi en brugt af de gamle, og da den var blevet 11 år og begyndte med at koste lidt i rep (lidt!) blev vi enige om at vi skifte, og det blev en af de nye modeller. Den har vi så haft i 2 år, og det er en superdejlig bil. Den første havde absolut ingen rustproblemer trods alderen, og den nye ser heller ikke ud til at ruste, men det er jo også kun en baby...
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #14 Dato: 08 Februar , 2012, 18:39 »
Vi er i gang med nr. 2 berlingo. Først købte vi en brugt af de gamle, og da den var blevet 11 år og begyndte med at koste lidt i rep (lidt!) blev vi enige om at vi skifte, og det blev en af de nye modeller. Den har vi så haft i 2 år, og det er en superdejlig bil. Den første havde absolut ingen rustproblemer trods alderen, og den nye ser heller ikke ud til at ruste, men det er jo også kun en baby...

/o  Netop det er for det meste gerne et spørgsmål om god omsorg, pleje og pasning, jeg ruster også hvis jeg ikke får god omsorg og bliver plejet og passet hæ hæ... ;)