Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye regler hos dyrelægerne?  (Læst 41242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Nye regler hos dyrelægerne?
« Svar #45 Dato: 09 Februar , 2012, 09:20 »
Jeg syntes nu også at man skal give ormekur når orm hænger ud af numsen på katte, For det er ret ulækkert at få i gulvtæpper mm.

Kunne jeg engelsk gjorde jeg som tanja ang orm. Og mod utøj og div.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #46 Dato: 09 Februar , 2012, 19:30 »
Jamen Tanja, det er jo ikke de få piller du køber og bruger fornuftigt, men vi ved jo godt at der er rigtig mange der køber og bruger i flæng, og det er det der er problemet.
Jeg er nu stadig af den holdning, at hvis man bruger de forskellige ting efter reelt behov, så er det ikke økonomisk ruin at købe via en god dyrlæge her i landet.

Og så må man jo tage med at man får alle mulige prædikater når man ikke følger landets love, og leve med den risiko at pillerne, eller andet bliver fundet i posten, så det er politiet der bringer ud  ;D

Og til sidst, så er det jo ikke hver gang nogen skriver, noget der ikke falder i hak med det man selv synes, at man skal føle sig truffet, meget er jo generelisering, og så er der alt det der er i mellem.  ::)
Hej  ;D

Der er en lille misforståelse i din historie her. England er et EU land. Og derfor kan du købe piller og andet, uden at det bliver " fundet " i posten. Og afleveret af Politiet, som så heller ikke har noget med sagen at gøre. Det vil være fødevarestyrelsen der henvender sig hvis de er blevet konfiskeret.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #47 Dato: 09 Februar , 2012, 19:39 »
Det kan godt være jeg tager fejl, men min veninde fik besøg af politiet med en pakke slankepiller under armen, købt i udlandet, og med hendes adresse på, jeg ved ikke hvilket udland  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
« Svar #48 Dato: 09 Februar , 2012, 21:17 »
Nu har jeg ikke læst alle 4 sider - men jeg syntes at det er rigtig "dumt" at man skal medbringe sit dyr for at få en gang ormekur. I det hele tager er jeg rigtig træt af alle de regler.
Har oplevet at jeg før i tiden kunne få noget medicin til min hund - som jeg før i tiden bare kunne hente fordi han havde fået det før og jeg kendte til problemet. Men nej nu kan man heller ikke det mere. Som om dyrlægerne ikke tjener rigligt i forvejen. en tur hos dyrlæge i birkerød koster godt 550 kr + det man nu skal have tjekket dyret for. Så på godt 5 min hos dyrlæge koster det omkring 800/900 kr FOR 5 MIN - jeg syntes at det er røveri. - ja det er bare min mening. jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #49 Dato: 09 Februar , 2012, 23:46 »
Jeg syntes nu også at man skal give ormekur når orm hænger ud af numsen på katte, For det er ret ulækkert at få i gulvtæpper mm.

Uden at det skal opfattes som en hetz, så er det her et eksempel på misforståelse omkring ormebehandling.

Alle udekatte tager mus og fugle og får derved bændelorm. De fortærer mellemværten i bændelormens livscyklus og får derved selv bændelorm. Når bændelormen når en hvis størrelse/alder, begynder den at afkaste led, som kommer med ud gennem kattens endetarm. Disse, levende led, kan sætte sig i pelsen for senere, når de er blevet til 'tørre korn' at drysse af et eller andet tilfældigt sted. De kan selvfølgelig også 'drysse af' mens de stadig bevæger sig. Jeg kan ikke være uenig i at det er ulækkert, men det er også ufarligt.

Og man skal ikke begynde behandling, blot fordi sådanne afkastede led observeres på katten. Bliver katten derimod afkræftet at se på, eller bliver dens mave opspilet og 'svampet' at føle på er det tegn på at ormetrykket er større end hvad kattens krop selv kan regulere. Og så er det tid til at medicinere.

Hvis man medicinerer for meget/ofte risikerer man, at den naturligt forekommende 'ormekultur' i nærmiljøet udvikler resistens mod ormemidlerne, og så kan man ende med ikke at kunne komme ormeproblemerne til livs, hvis man fortsætter med at have katte, hunde osv i miljøet.   
Mvh
Erik Andersen

karina dj

• Gæst
« Svar #50 Dato: 09 Februar , 2012, 23:50 »
Jeg er så glad for dine fine forklaringer på bændelormen Erik, skønt endelig at få styr på dens cyklus...for jeg har da osse tænkt mit om de tabte led...kan der ske noget osv. Står det sådan til osse med spoleorm? Det er da interessant i forhold til os med hunde der kan finde på at muntre sig med hestepærer, kattelort og hønselort  /d
Ja kun den ene vel at mærke, den sippede collie går jo en lang bue udenom *f

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #51 Dato: 10 Februar , 2012, 00:00 »
Jeg ved ikke så meget om spoleorm, men tror den er mere direkte i smitten. Jeg kan prøve at spørge min søn når han er på messenger næste gang. Han ved det helt sikkert.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #52 Dato: 10 Februar , 2012, 08:33 »
Erik, det forklarer hvorfor mine katte ikke bliver tynde, har ikke fået taget mig sammen til at købe ormekur i snart et par år til de 2 katte jeg havde udenfor, og hunkatten som er den eneste tilbage her, mangler ingenting. Og lang tid siden jeg har set orm på hende.
Havde undret mig over at de forsvandt af sig selv.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 10 Februar , 2012, 17:00 »
Det er faktisk et lov krav, at dyrlægen skal helbredsundersøge dyret, før han vaccinerer det.
Hvis man vaccinerer et sygt dyr, virker vaccinen højst sandsynligt ikke, og ofte bliver der også fundet sære ting, det er værd at holde øje med og som ejeren ikke har bemærket.
Synes faktisk, det er sjældent, vi har en vaccination, som kun varer 5 minutter. Der skal også lyttes på hjerte, kigges ører og tænder, tales adfærdsproblemer m.m.
Om det er dyrt? Tjae.. dyrlægen skal også betale moms, han skal have løn, og det skal hans sygeplejerske også. Klinikken skal varmes op, der skal betales strøm, telefon og alt det andet, der hører med, når man er selvstændig. Og der er nu en gang kun et sted, han kan tjene de penge. Det er hos kunderne!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #54 Dato: 10 Februar , 2012, 23:18 »
Om det er dyrt? Tjae.. dyrlægen skal også betale moms, han skal have løn, og det skal hans sygeplejerske også. Klinikken skal varmes op, der skal betales strøm, telefon og alt det andet, der hører med, når man er selvstændig. Og der er nu en gang kun et sted, han kan tjene de penge. Det er hos kunderne!

Jeg kan ikke være uenig i ovennævnte udsagn.

MEN, jeg kan da godt spørge HVOR MANGE penge han har behov for at tjene. Jeg tror ikke der er mange dyrlæger med klinikker til kæledyr der på nogen måde lider nød.

Jeg er klar over at de har en lang uddannelse bag sig, mange sikkert med lidt studiegæld at slæbe af på, når de er færdige. Så selvfølgelig skal de være ordentligt betalte, men jeg tror ikke de har behov for at være overordentligt betalte. Det kan indimellem virke som lidt af et 'tag selv' bord.
Mvh
Erik Andersen

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #55 Dato: 10 Februar , 2012, 23:49 »
Jeg kan ikke være uenig i ovennævnte udsagn.

MEN, jeg kan da godt spørge HVOR MANGE penge han har behov for at tjene. Jeg tror ikke der er mange dyrlæger med klinikker til kæledyr der på nogen måde lider nød.

Jeg er klar over at de har en lang uddannelse bag sig, mange sikkert med lidt studiegæld at slæbe af på, når de er færdige. Så selvfølgelig skal de være ordentligt betalte, men jeg tror ikke de har behov for at være overordentligt betalte. Det kan indimellem virke som lidt af et 'tag selv' bord.
Jeg tror ikke du har nogen idè om hvad det koster at drive sådan en klinik. Så tvivler lidt på at en dyrlæge tjener ret meget mere end du selv gør. Og så koster alting jo bare meget mere på djævle øen  :o Det må i jo bare lære at leve med når i vil have så store lønninger derovre  /o

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #56 Dato: 11 Februar , 2012, 00:11 »
Så tvivler lidt på at en dyrlæge tjener ret meget mere end du selv gør.

Jeg er imponeret (eller måske snarere bekymret) hvis du har indblik i hvad jeg tjener.

Hvis du, mod forventning, skulle have lidt viden om min indtjening, så bør det med i sammenligningen at jeg aldrig har haft en 40-timers arbejdsuge endnu, og får det næppe nogensinde. Dette er selvvalgt, og jeg klager ikke, da jeg ikke vil bytte mit job for noget andet.

Men ved sammenligninger, er det hensigtsmæssigt, at sammenligne æbler med æbler. Ellers bliver det noget frygteligt rod.

Tilbage til spørgsmålet om dyrlægers indtjening. Generelt tjener dyrlæger måske ikke for meget, men dyrlæger med klinikker for kæledyr, ligger formentlig pænt over gennemsnitsindtjeningen for dyrlæger. Det var min pointe i det tidligere indlæg.
Mvh
Erik Andersen

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #57 Dato: 11 Februar , 2012, 01:02 »
Jeg er imponeret (eller måske snarere bekymret) hvis du har indblik i hvad jeg tjener.

Hvis du, mod forventning, skulle have lidt viden om min indtjening, så bør det med i sammenligningen at jeg aldrig har haft en 40-timers arbejdsuge endnu, og får det næppe nogensinde. Dette er selvvalgt, og jeg klager ikke, da jeg ikke vil bytte mit job for noget andet.

Men ved sammenligninger, er det hensigtsmæssigt, at sammenligne æbler med æbler. Ellers bliver det noget frygteligt rod.

Tilbage til spørgsmålet om dyrlægers indtjening. Generelt tjener dyrlæger måske ikke for meget, men dyrlæger med klinikker for kæledyr, ligger formentlig pænt over gennemsnitsindtjeningen for dyrlæger. Det var min pointe i det tidligere indlæg.

Kyllingesalg Pay-Back...   du er måske synsk...? Ved du hvad, ser du jeg køber for 10,- kr lotto hver uge og så tænkte jeg på om vi to måske kunne lave en aftale...*f

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #58 Dato: 11 Februar , 2012, 09:04 »
Hej  ;D

Der er en lille misforståelse i din historie her. England er et EU land. Og derfor kan du købe piller og andet, uden at det bliver " fundet " i posten. Og afleveret af Politiet, som så heller ikke har noget med sagen at gøre. Det vil være fødevarestyrelsen der henvender sig hvis de er blevet konfiskeret.

Om det er ulovligt at købe medicin i udlandet, har intet at gøre med om det er købt i et EU-land. Det er altid ulovligt at købe medicin i udlandet, som er på recept i DK.
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #59 Dato: 11 Februar , 2012, 12:24 »
Om det er ulovligt at købe medicin i udlandet, har intet at gøre med om det er købt i et EU-land. Det er altid ulovligt at købe medicin i udlandet, som er på recept i DK.
Hej igen  ;D

Hvis du lige læser det jeg skriver  /o Så skriver jeg intet om det er ulovligt eller ej. Jeg henviser bare til det faktum at England er et EU land og posten ikke bliver undersøgt i tolden da det er inden for EU grænserne. Om det så er lovligt eller ej må folk jo selv rode med.