Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En billig varmelampe?  (Læst 1194 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ayalone

• Passiv bruger
En billig varmelampe?
« Dato: 05 Februar , 2012, 19:30 »
Hej

Jeg ved godt at det ikke er nødvendigt, men har en enkelt høne der trænger til lidt ekstra.

Hvilken lampe og pære skal jeg købe? Det er bare midlertidigt.

Har set Harald Nyborg har lampe og pære til hhv 250 og 60 kr.
Men Americas lampe koster det halve. Er det mon ikke mindst ligeså god kvalitet?

Og mht pæren, synes jeg jo det er rart hvis ikke den lyser alt for meget, så de stadig kan sove.

Åhh, aner intet om dette, så håber i har gode råd.

Bor ved Aalborg hvis det kan hjælpe :)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: En billig varmelampe?
« Svar #1 Dato: 05 Februar , 2012, 19:56 »
Du kan få varmepærer hos America der sket ikke afgiver lys, det virker fint og alle sover trygt om natten
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ayalone

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Februar , 2012, 20:03 »
Tak, tror jeg prøver at ringe til dem i morgen. Men ville jo være fedt om jeg kunne købe dem et sted her i nærheden og få den med hjem  ;)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 05 Februar , 2012, 20:04 »
America thisted er ret hurtig.  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #4 Dato: 05 Februar , 2012, 20:33 »
Hvis du ringer inden middag sender de samme dag, så har du det tirsdag eller senest onsdag.
Der kommer dog fragt oven i prisen.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Ayalone

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Februar , 2012, 20:44 »
Skønt, jeg prøver at tale med dem.

Men hvad er jeres erfaring med de forskellige pærer?

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 Februar , 2012, 20:45 »
det hvad jeg har erfaret er at der er 2 slags af varmelamper dem med reguleringskanppen- de dyre og dem uden kanp- lidt billigere. Det er meget godt med knappen da det kan blive for varmt under fuld "oplysning", økonomiknappen bruger jeg tit i løbet af dagen og tænder på "fuld" til natten.
hvis jeg var dig vil jeg give de sidste kr og købe den med knap.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Ayalone

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Februar , 2012, 20:47 »
Det har jeg faktisk også tænkt, at det er godt givet ud, de ekstra penge for spareknappen. Tak /o

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #8 Dato: 05 Februar , 2012, 20:52 »
Jeg ville helt klart vælge keramikpæren, dog skal man så være obs på at man ikke kan se den er sprunget
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Ayalone

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 Februar , 2012, 20:57 »
Uh, der er altså mange ting at være obs på  ;)

Har hørt at den skulle holde længere.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 05 Februar , 2012, 21:51 »
Jeg kan bedst lide den røde lampe til de helt nye kyllinger, så jeg altid kan se til dem, og de kan finde de andre, hvis de skulle være kommet 5 cm væk fra flokken, men jeg bruger gerne spareknappen så snart det er muligt.
Når de er lidt større og har funder sig hjemme under lampen sætter jeg den karamiske pære i så de kan vende sig til nat og dag.
Jeg ville ikke undvære nogen af dem.

I går tændte jeg den keramiske pære på spareknap i mine seabrights lille hus, inde plejer kun at sove den ene høne, men i dag var alle 3 høner gået på pinden inde i det lille hus, hvor de ellers sidder ude i "hønsegården" der dog er placeret inde i det store hønsehus hvor de store høns bor.
Kun sad den nye hane ude på pinden, men han har heller aldrig været inde i huset, så han måtte hjælpes ind i varmen
Der er nu ikke varmt, men færre frost grader end ude hos de store.

Jeg har også i dag fyldt fuglehuset til de vilde fugle op med alverdens gode sager, og jeg hængte en vandautomat med lunt vand op til dem også, og jeg havde et mylder af små smukke fugle lige uden for vinduet.... det er ikke nemt at være fugl i disse dage.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 05 Februar , 2012, 22:39 »

Mht. varmelampen..så syntes jeg at de gammeldags griselamper med den store skærm er den allerbedste,,de er engang imellem til salg på dba og gul og gratis..en rigtig god investering  ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #12 Dato: 05 Februar , 2012, 22:49 »
Jeg købte en keramisk 60 w men syntes ikke at den varmer nok, så vores seramaer lever i det røde lys

Offline Ayalone

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 06 Februar , 2012, 08:44 »
Tusind tak, det er jo vigtigt for mig at den luner bare lidt, ellers er fidusen jo væk  ;)

Har kigget på gul og gratis og dba, synes ikke der var nogen.