Jeg kan bedst lide den røde lampe til de helt nye kyllinger, så jeg altid kan se til dem, og de kan finde de andre, hvis de skulle være kommet 5 cm væk fra flokken, men jeg bruger gerne spareknappen så snart det er muligt.
Når de er lidt større og har funder sig hjemme under lampen sætter jeg den karamiske pære i så de kan vende sig til nat og dag.
Jeg ville ikke undvære nogen af dem.
I går tændte jeg den keramiske pære på spareknap i mine seabrights lille hus, inde plejer kun at sove den ene høne, men i dag var alle 3 høner gået på pinden inde i det lille hus, hvor de ellers sidder ude i "hønsegården" der dog er placeret inde i det store hønsehus hvor de store høns bor.
Kun sad den nye hane ude på pinden, men han har heller aldrig været inde i huset, så han måtte hjælpes ind i varmen
Der er nu ikke varmt, men færre frost grader end ude hos de store.
Jeg har også i dag fyldt fuglehuset til de vilde fugle op med alverdens gode sager, og jeg hængte en vandautomat med lunt vand op til dem også, og jeg havde et mylder af små smukke fugle lige uden for vinduet.... det er ikke nemt at være fugl i disse dage.