Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: vand prøven  (Læst 9366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FC-Søvind

• Gæst
Sv: vand prøven
« Svar #15 Dato: 05 Februar , 2012, 13:04 »
Vandprøven er ikke til noget som helst, der er hverken garanti for levende eller døde, og er man over dag 18 kan man drukne de der evt har prikket hul på luftlommen.
en god regel er, at de der ikke klækker må blive derinde,,, det er det der giver de bedste og stærkeste kyllinger.

Og jeg åbner ikke æg der ikke er klækkede, til gengæld lader jeg alle æg ligge til og med dag 23, så er der ingen grund til at pille dem ud.

Hørt..! /o

thorleif

• Gæst
« Svar #16 Dato: 05 Februar , 2012, 13:10 »
Vandprøven er ikke til noget som helst, der er hverken garanti for levende eller døde, og er man over dag 18 kan man drukne de der evt har prikket hul på luftlommen.
en god regel er, at de der ikke klækker må blive derinde,,, det er det der giver de bedste og stærkeste kyllinger.

Og jeg åbner ikke æg der ikke er klækkede, til gengæld lader jeg alle æg ligge til og med dag 23, så er der ingen grund til at pille dem ud.
Oh hvor jeg er uenig med dig, Ina. Ikke angaaende vand proeven, den har jeg aldrig forsoegt. MEN grunden til at somme kyllinger "bliver i skaldet" er ikke noedvendigtvis at de er svagere end de andre, men ofte at noget gik lidt galt under rugningen, maskin eller naturligt. Saa jeg forsoeger altid at "hjelpe" de, og saa bedoemmer jeg senere om nogen var for svage. Og det er sjelden.......
Dette bliver nog en hed debat, DU startede den Ina, ikke jeg (loeber og gemmer mig)...............

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 05 Februar , 2012, 13:20 »
Hehe Thorleif jeg tager gerne skraldet, jeg mener bare at en kylling skal kunne komme ud af skabet selv, hvad skulle den dog gøre i det virkelige liv.
Jeg tænker også at man muligvis giver det svage led videre i mange generatioener, at kyllerne ikke kan klække.

Alle har ret til deres egen mening, og når man læser feks denne tråd kan man jo selv tage stilling  til om man vil det ene eller det andet.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #18 Dato: 05 Februar , 2012, 13:46 »
Hehe Thorleif jeg tager gerne skraldet, jeg mener bare at en kylling skal kunne komme ud af skabet selv, hvad skulle den dog gøre i det virkelige liv.
Jeg tænker også at man muligvis giver det svage led videre i mange generatioener, at kyllerne ikke kan klække.

Alle har ret til deres egen mening, og når man læser feks denne tråd kan man jo selv tage stilling  til om man vil det ene eller det andet.  /o
Den risikoen er jo nem at eliminere. Hvis man lader det foerste aeg-legnings-aaret vaere "sorterings-aaret" er man paa tryg kurs. Dette var slig det blev giordt af "de gamle", og de brugte da kun 2 og 3 aarige hoener til ruge-aeg. Dette forbedrer stammene.