Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Morgen gave til mig.  (Læst 1457 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Morgen gave til mig.
« Dato: 05 Februar , 2012, 09:43 »
Dejligt at stå op til 4 kyllinger.. og flere på vej  :D Mindre dejligt er at vandet i stalden er frossent så der skal bæres vand ud til 5 ponyer og får og alt for mange høns... specielt når vandet i fyrrummet nu også er frossent, så man skal helt ind i køkkenet  :-\ Ingen varmt vand.  Det er glæden ved at have dyr, de små ting der tæller. Kong frost har sat sig i det gamle hus  <L

Jeg vil have + grader

Go søndag til alle, nu vil jeg gå ud og sætte et nyt hold æg i maskinen og nyde mine nye små dunboldte.

karina dj

• Gæst
Sv: Morgen gave til mig.
« Svar #1 Dato: 05 Februar , 2012, 10:25 »
Tillykke med de små  :D

Vi lærte af sidste års vinter...ikke at vi havde nogle uheld med frosne rør, men jeg slæbte osse meget vand. Der er lavet 4 modeller af "baljen med pære i", sådan at hønsenes vand ikke fryser til. Dem er jeg ovenud lykkelig for, og de var SÅ hurtige at få lavet  /o
Vi har vand i stalden, fordi vores vandværk står derude...vandværket er pakket ind i en lyskæde, det samme er det rør der leverer vand...helt ud til hanen... så der kommer faktisk dejligt varmt vand ud de første par sekunder  :D Temmelig effektivt!

Jeg fik fikset alt det her, alene fordi vi skulle ud at rejse en uge, og jeg ikke ønskede mine dyrepassere skulle stå i vanskelige situationer! Tænk at man skal dertil for at få det ordnet, jeg er topglad for det nu  ;D

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Februar , 2012, 10:31 »
Dér, hvor ejg har mine heste opstaldet, er der også frosne vandrør. De render rundt med en gasblus og varmer rørerne op, og så kan der faktisk godt komme gang i dem igen, men så kommer de til gengæld kun ud i kort tid, så de kan komme retur og holde gang i vandkopperne  ;)

Det KUNNE være et tip - et andet tip kunne være at tage en alm haveslange, sætte til indefra eller et frostfrit sted og hælde vand DIREKTE op i vandtrug, så du ikke skal slæbe...bagefter tager du vandslangen med ind i brygger, køkken eller sengen (haha), så den ikke fryser til, og så slipper du for at slææææbe armene lange.. Ikke kønt med en haveslange indenfor, men de siger jo, at det ikke varer så længe endnu  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05 Februar , 2012, 10:32 »
Heldigvis drikker de jo ikke så meget i den kulde...eller det gør mine i hvert fald ikke  ;)

kyllingesalg

• Gæst

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #5 Dato: 05 Februar , 2012, 12:24 »
Jeg troede også stalden var frost sikret  >:( Da jeg også skulle ud og  rejse og tænkte at passerne ikke skulle slæbe vand. MEN MEN det varmekabel på 24 m jeg har købt virker åbenbart ikke  :'( Det er pakket godt ind og isoleret udenom, kæmpe arbejde lavet i  efteråret og så virker LO.... ikke. Så i morgen må jeg ringe og klage, ØV !

Nu har vi da heldigvis vand i huset igen  /o

og en kylling mere har set dagens lys og en ser ud til at være hjerneskadet  /3

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 05 Februar , 2012, 12:30 »
Hjerneskadet?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 05 Februar , 2012, 12:35 »
Mine får lunkent vand i spandende, og de drikker masser af vand og kan godt lide at det er lunt i maven  /o altså hestene ;D
« Senest Redigeret: 05 Februar , 2012, 12:47 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 05 Februar , 2012, 14:54 »
Jeg synes nu også, at de var ret tørstige idag, tror de drikker lige så meget, selvom det er koldt..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #9 Dato: 05 Februar , 2012, 16:34 »
Hjerneskadet ; den opføre sig dybt underligt. Den kikker opad og ligge hoved næsten om på ryggen og så tumler den rundt som den er fuld. Den har også svært ved at vende sig når den er faldet om på ryggen  ??? Lige nu sover den sammen med de andre.... og ser helt normal ud.

Mine ponyer drikker ikke meget disse dage, heldigvis  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 05 Februar , 2012, 17:22 »
Det er vist det man kalder en stjernekikker, Malena
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk