Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fisk i maden, hvormeget?  (Læst 6139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
Fisk i maden, hvormeget?
« Dato: 04 Februar , 2012, 17:19 »
Hvormeget fisk må høns få før æggene begynder at smage af fisk?

Taler vi om 1 ds. tun eller 5 ds?

Offline Tapani

• Bruger
Sv: Fisk i maden, hvormeget?
« Svar #1 Dato: 04 Februar , 2012, 17:30 »
Min erfaring er at hvis fisken er  frisk, dvs den ikke luger fisk du kan give så meget hønsene gider æde men hvis fisk er bare dag gammelt skal man passe på
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 04 Februar , 2012, 17:36 »
Min hønseflok på 30 kan godt spise ca. 400 g fisk fx røget makrel, torskerogn eller laks uden af æggene tager smag af det, men det skal siges at de ud over fisken også får tilsvarende mængde kød (rester fra min mands arbejde - han er kok ;D).

Jeg har kun prøvet en enkelt gang at æggene smagte af fisk, og da havde de udelukkende fået fisk som hønseguf. Jeg ved ikke om det har en betydning om de kun får fisk, eller de også får andet samtidig ???.

(P.S. Min svigerfar fik "fiskeæggene" - han elsker alligevel omega-3-æg som man kan købe fx i Spanien, og de smager af levertran ::)).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04 Februar , 2012, 17:40 »
Min hønseflok på 30 kan godt spise ca. 400 g fisk fx røget makrel, torskerogn eller laks uden af æggene tager smag af det, men det skal siges at de ud over fisken også får tilsvarende mængde kød (rester fra min mands arbejde - han er kok ;D).

Jeg har kun prøvet en enkelt gang at æggene smagte af fisk, og da havde de udelukkende fået fisk som hønseguf. Jeg ved ikke om det har en betydning om de kun får fisk, eller de også får andet samtidig ???.

(P.S. Min svigerfar fik "fiskeæggene" - han elsker alligevel omega-3-æg som man kan købe fx i Spanien, og de smager af levertran ::)).

For år tilbage var det meget fremme med at give æglæggende høns fiskeolie, specielt i industrien.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Februar , 2012, 01:06 »

Tanja, min svigerfar er kok og han tager tit rester med hjem. Dog ikke kød rester da jeg ikke lige har tænkt på at spørge ham om han kan tage det med. Men blandet salat og andet grønt samt pasta kommer han tit med.

Jeg står med en pose blandet salat hvor der er tunfisk blandet i og jeg er lidt usikker på om jeg kan give gokkerne lidt af det?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 05 Februar , 2012, 06:49 »
Høns er rigtig glade for kød, og de har god brug for protein med alle de æg, de lægger. Du kan sagtens give dine høns salat med tun i, de vil sikkert elske det.
Jeg giver af og til mine høns hakket råt oksekød, det er et kæmpehit. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 05 Februar , 2012, 07:48 »

Jeg giver af og til mine høns hakket råt oksekød, det er et kæmpehit. /o

Jeg serverer også en bakke med råt, hakket oksekød for hønsene en gang om ugen..ikke oftere, for så er det ikke spændende...det er sammen med et salathoved fæstnet med en teltpløk er de absolut favoritter.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Februar , 2012, 13:10 »
Hk. rå okse det må jeg da prøve sammen med teltpløk salaten  ;D ;D ;D ;D

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 05 Februar , 2012, 13:58 »
Helle: Hvorfor teltpløkken?

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 05 Februar , 2012, 14:03 »
Helle: Hvorfor teltpløkken?

He, he...det er fordi jeg køber de her sindsyg dyre hoveder til kr. 17 pr. stk...og når jeg stikker hovedet fast med en teltpløk..så går intet til spilde, når de står samlet og nipper. De forkælede tøser får sådan et hoved hver dag her i kulden...de gider ikke iceberg...sikkert fordi det ingår i deres basismenu
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

• Gæst
« Svar #10 Dato: 05 Februar , 2012, 14:15 »
Aaaahhh, så forstår jeg  :D