Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min skruk er istykker.  (Læst 3111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dimsen

• Passiv bruger
Min skruk er istykker.
« Dato: 03 Februar , 2012, 18:40 »
Jeg har jo et par silker liggende på en redde, med æg/kyllinger.
Idag skulle kyllingerne så have vist den blå himmel, og kom med i gården, til min store fornøjelse, for hvor er det da skønt at se på, dog skulle de jævnligt ind under skrukken for at holde varmen.

Efter min aftensmad, skulle jeg lige ud i stalden, men da jeg åbner døre ud, kunne jeg høre 3 ulykkelige kyllinger.
Begyndte selvfølgelig at lede efter dem, men kunne ikke finde dem, ej heller under skrukkerne inde i redden.
Imens jeg leder bliver deres pip svagere og svagere, da jeg endelig finder dem i det fjerneste hjørne af gården, er de helt livløse, og virker faktisk døde.  :'(

Jeg skynder mig ind på mit badeværelse, hvor kyllingerne fra min rugemaskine står under en varmelampe.
Og holder de 3 små helt op i varmen, hvor der stille og rolig kommer lidt liv i dem (tørre sved af panden).

Jeg er SÅ fustreret over at skruken bare har forladt kyllingerne til den visse død.

Nogen der har et bud på, hvorfor skrukkerne opføre sig sådan?
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Min skruk er istykker.
« Svar #1 Dato: 03 Februar , 2012, 18:46 »
Måske hun er klog, og ved at det er den helt forkerte årstid for udekyllinger ??? og hun så ved at de dø under alle omstændigheder ved udeophold.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #2 Dato: 03 Februar , 2012, 18:47 »
Dine høns kan ikke tælle. Nogle høner har helt styr på kyllingerne - andre ikke. Jeg ville ikke selv forlade mig på at hønen kan finde ud af at få alle med ind i varmen. De må på overvåget udgang indtil de selv kan finde ind/klimaet mildnes så de bedre kan tåle temperaturen. Hun er nok gået ind da de første begyndte at pippe at de frøs.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Dimsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 Februar , 2012, 19:01 »
Jamen hun har ikke fået en eneste med ind, der er kun de 3 kyllinger, og de var alle efterladt ude.
Troede bare hun skulle/ville reagere når de kaldte så hjertensskærende på hende.
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 03 Februar , 2012, 19:09 »
Aha - så er hun ikke verdens bedste mor og skal nok ikke have lov at ruge om vinteren - om nogensinde.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 Februar , 2012, 19:25 »
jeg tror din skruk er klog dame- det er for koldt for kyller, det måtte hun erkende, og prioritere- mit liv eller deres- og som det nu er i dyrenes verden vælger de eget liv frem for ynglen.
min andemor har valgt 2 ællinger at gå og varme, resten pippede i æggene og hvis jeg ikke samlede dem og varmede op i rugemaskinen var de nok døde dagen efter.
nu er det så heldigt at du har andre under varmelampen så de 3 er jo ikke ekstra belastning at have /o
ærgeligt men sådan kan det gå nogle gange.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lindemose

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Februar , 2012, 21:12 »
Nåhrrr.. de små basser da! godt at du fik reddet dem ind i varmen  :)
Lykkelig ejer af

1 blå, 2 sorte samt 2 gule Orpington damer og 1 splash hane og 6 forvirrede hønekyllinger..
1 DV
1 shetlænder
1 kanin
1 gul banan  (undulat)

2 lækre unger af egen avl og 1 stk. overbærende husbond :0)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Februar , 2012, 22:42 »
Stakkels, stakkels små kyllinger ... Jeg tænker, at hønen da bare ikke er for klog. Jeg havde på et tidspunkt en skruk, som kun havde én eneste kylling. Den "glemte" hun også udenfor en enkelt gang og jeg fandt den iskold og næsten livløs  :( Heldigvis kan de tåle rigtig meget kulde sådan nogle små størrelser. Godt at du opdagede "ulykken" i tide  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat