Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal racehøns koste? Må gerne slettes....  (Læst 10079 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal racehøns koste?
« Svar #15 Dato: 03 Februar , 2012, 17:27 »
Alle har forøvrigt lov til at have en mening om hvad høns skal koste.

Men ligefrem at kalde folk for bindegale, fordi man ikke er enig med dem, hører vel ikke hjemme nogen steder eller ??

« Senest Redigeret: 03 Februar , 2012, 17:29 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #16 Dato: 03 Februar , 2012, 17:28 »
Hej  ;D

Jeg glæder mig til at Jan får nogle racehøns jeg kan komme og købe til en halvtredser  /o Så kan det jo ikke betale sig at lave dem selv længere. Det er nu så dejligt at have rige venner  <H

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #17 Dato: 03 Februar , 2012, 17:29 »
Hvad er det, der gør, at nogle mennesker regner høns for en form for andenrangsdyr, som ikke koster noget???

At komme med en udtalelse om, at fjerkræ skal ned i en latterlig lav pris, så unge ikke afholdes fra at starte et fjerkræhold er vist heller ikke helt gennemtænkt...vil en teenager have en stuefugl i bur f.eks,  er det langt dyrere.

Jeg går ærlig talt også og bliver lidt sur over, at vores høns ikke regnes for noget.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 03 Februar , 2012, 17:31 »
Al raceavl har meget med hinanden at gøre. Det tager tid og det koster penge.

Jeg ved ikke om vi er ærekære med vores høns. Men vi vil bare gerne have lidt respekt/forståelse for det arbejde og ikke mindst penge vi lægger i det.
« Senest Redigeret: 03 Februar , 2012, 17:34 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #19 Dato: 03 Februar , 2012, 17:31 »
Hvad har en kat med høns at gøre??Det lyder som om at alle er meget ærekære ang.deres høns.

Nu er det jo også et hønse forum du er havnet på  :o

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #20 Dato: 03 Februar , 2012, 17:32 »
Alle har forøvrigt lov til at have en mening om hvad høns skal koste.

Men ligefrem at kalde folk for bindegale, fordi man ikke er enig med dem, hører vel ikke hjemme nogen steder eller ??

/d /d /d /d /d  - forskellige meninger bør vel kunne accepteres, og diskuteres på en pæn og ordentlig måde

Offline Sydsjælland

• Passiv bruger
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
« Svar #21 Dato: 03 Februar , 2012, 17:36 »
Sjov fyr ;D.

Nå, tilbage til emnet. Hvad bør vi tage for vores racehøns?

Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 03 Februar , 2012, 17:37 »
Måske en opklaring for mig.

Jeg har lagt mærke til at 200 kr. i reglen er minimum når vi taler kamphøns.
Nu er jeg jo Araucana fan, så objektiviteten mangler måske, hvor ligger forskellen?
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline Majbrit

• Bruger
« Svar #23 Dato: 03 Februar , 2012, 17:39 »
Man kan få høns i mange prisklasser, og sikkert også til en 50'er. Hvis man er villig til at se bort fra hønens opvækst og herkomst.
Jeg syntes at 175 kr for en racehøne af god kvalitet er en helt fair pris :)
Mange hilsner fra Majbrit :)

Offline todda

• Bruger
« Svar #24 Dato: 03 Februar , 2012, 17:41 »
hæv prisen til 200kr ;D ;D ;D
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 03 Februar , 2012, 17:41 »
Man kunne jo også anskaffe sig små kyllinger i stedet for at investere i de æggeklare hønniker. Så kan man jo på den måde se og regne ud, at det koster foder, strøm, tid og andre uforudsete ting.

Må sige at jeg ikke fatter at man her i området kan købe 20 ugers esabrown hønniker for 48 kr..syntes at det lyder alt for billigt..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 03 Februar , 2012, 17:41 »
Stort set alt racerent er dyrere end blandinger, hvorfor det skulle være anderledes hos høns er mig en gåde.

At man så sælger dyr med fejl til havebrug billigt er en helt anden snak, for det da fint nok.

Jeg betaler gerne hva dyrene koster hvis de er i orden og kan bruges i mit evt. avls program.

Jo større arbejde der har været, hvilket jo kan være tale om flere års avl hertil hørende antal dyr, foder, strøm, vand o.s.v løber godt derop ad.

Jeg slagter hellere end sælger dyr for en pris jeg finder under rimelig, dyr spise men hellere det end sælge for under hva det koster og avle.

Mentaliteten omkring priser på racedyr(her høns) er virkelig trist hos mange desværre.

Offline Sydsjælland

• Passiv bruger
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
« Svar #27 Dato: 03 Februar , 2012, 17:44 »
Jeg har gang i projekt "dalmatiner silke", der er et kæmpe spild ved at fremstille den farve. Kun ca 20-30 % får farven. Af dem skal type, størrelse, tæer, kam osv osv også være iorden.

Regner med at kunne udstille dem om måske 2 år.

En perfekt høne, ville i dette tilfælde være dyr her hos mig ;D....
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #28 Dato: 03 Februar , 2012, 17:45 »
Jeg havde ellers skrevet et langt indlæg, men slettede det igen, da jeg tror jan er ude på at sætte sindet i kog, hos alle os der er meget ærekær ang. vores høns. Det skal nok lykkes.
Men ja jeg vil giver gerne 200 kr for gode racehøns/haner

Til Jan du skal da bare købe høns fra et hønseri, de koster vist nok omkring 65 kr for en høne der er tæt på æglægning, hvis det ikke er for dyrt ?

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 03 Februar , 2012, 17:45 »
Ja, jeg sælger ikke mine store racer for 50-75 kr. pr. stk. så ryger de hellere i min fryser, for når jeg står med 50-75 kr. i hånden og kigger på kød i supermarkedet så rækker de ikke langt.

Hybridhøner på 18-20 uger koster fra 45-125 kr. pr. stk. alt efter hvilket rugeri de kommer fra. Men rugerierne kan nok også købe foder til en lidt anden pris end os private.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: