Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad tid lægges æggene??  (Læst 2610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karoline

• Passiv bruger
Hvad tid lægges æggene??
« Dato: 02 Februar , 2012, 20:17 »
Hej.

Mine høns plejer at have lagt deres æg før middag, men idag da jeg var ude for at hente æg kl ca 15.00 lå der to høner og lagde æg...

Er det ikke normalen at de lægger deres æg først på dagen??
Hvordan fungerer det hjemme hos jer?

Lige for tiden skynder jeg mig jo ud og henter æg lige så snart jeg kommer hjem, for at de ikke skal få for meget frost.

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvad tid lægges æggene??
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2012, 20:21 »
Her lægges de fleste æg før kl. 12, men der er altid nogen der liiiige skal lægge lige før solnedgang... ;)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2012, 21:21 »
Mener der har været en tråd herom tidligere, men kan ikke finde den. Som jeg husker det er der ca 26 timer mellem æggene, d.v.s. det forskyder sig lidt hver dag. Indtil den dag hvor det er "for sent" og så er der en "pause-dag" hvorefter æggene igen flyder  :D
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2012, 21:23 »
Mener der har været en tråd herom tidligere, men kan ikke finde den. Som jeg husker det er der ca 26 timer mellem æggene, d.v.s. det forskyder sig lidt hver dag. Indtil den dag hvor det er "for sent" og så er der en "pause-dag" hvorefter æggene igen flyder  :D

Jeps, den er god nok! Så æggene kan faktisk komme forskudt hver dag.. Nogle oplever det anderledes, tror specielt at hybrider har det med at sprøjte dem ud, men ellers er det sådan her ihvertfald :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #4 Dato: 03 Februar , 2012, 23:21 »
mine lægger også sent æg, jeg tager dem tit i at ligge i rederne når jeg kommer fra job ved 16 tiden. og også senere.

det er sjældent jeg kan finde æg før kl 12 i weekenderne hvor jeg kan tjekke dem  ;D
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Februar , 2012, 12:57 »
her kommer de første æg til kl. 8(der har vi altid 2) så resten forskudt fordelt over hele dag.
høns, ænder, hunde, katte...