Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Smartphone  (Læst 2820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Smartphone
« Svar #30 Dato: 02 Februar , 2012, 10:08 »
Tja, jeg nøjes nu fint med en almindelig gammeldags mobil, og så en ordentlig bærbar computer. Har liiidt svært ved at se logikken i at sådan en smartphone skal koste mere end en bærbar computer. Men jeg må også indrømme, at jeg altid er håbløst bagud når det kommer til teknik.  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #31 Dato: 02 Februar , 2012, 10:36 »
Iphone eller Andriod er en ren smagssag og så måske lige hvad har man ellers af IT udstyr. Jeg er udvikler og har selvfølge en af hver så jeg kan udvikle til begge platforme. Men det er min Iphone som følger mig dagligt. Det skyldes at jeg også er ejer af en Macbook pro. Dvs. at mine kalendre er opdateret på begge via Apple's nyeste tek. ICloud. Det betyder faktisk også at de billeder jeg tager på min telefon automatisk bliver lagt ud på min konto hos apple og kan så senere genskabes hvis min telefon skulle blive væk. Og når jeg går ind på min Macbook pro ja så er billederne også der helt automatisk.

Så afslutningsvis vil jeg sige at jeg er egentlig godt tilfreds med begge typer. Det skal dog siges at man skal se sig godt for når man køber en Android telefon. For nogle producenter at valgt at sætte stikket til høretelefoner i bunden af telefonen hvilket er meget upraktisk f.eks hvis man har en holder i bilen og skal have sig headset på for det kan det så ikke.

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline DitteJ

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 02 Februar , 2012, 11:31 »
Hej Allan.
Jeg er også rimelig ny i smartphone junglen! Derfor valgte jeg en lidt mindre, og billigere model som den første. Bare for at finde ud af om det der smart-halløj var noget for mig.
Jeg valgte en Sony Ericsson Xperia Ray. Det er en super starter telefon! Den har et rigtig godt kamera, og er nem at fonde rundt i.  Og så kan man nu få den til et par tusinde uden abonnement!
Jeg er dig blevet så glad for min smartphone at denne ikke længere er god nok til mig. Derfor er jeg ved st overtale kæresten til at jeg skal have en ny. Jeg er meget forelsket i Samsungs nye nexus.
Jeg håber du finder en telefon du bliver glad for :-)

Med venlig hilsen Ditte

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 02 Februar , 2012, 12:40 »
Marianne, det tror jeg faktisk ikke, men nu er mit mål heller ikke at være 100% ligesom Frank, for der er er andre ting som er meget rare at have, som man ikke kan lave selv ;).. Det handler mest om at en SU ikke rækker langt til en smartphone, så jeg må vente til jeg får godtgørelse fra gymnastik til Marts ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 02 Februar , 2012, 13:04 »
Mikkel, det var kun et kærligt drilleri  ;) ;) Men det ved du vist godt  :D
Mvh Marianne

Susanne

• Gæst
« Svar #35 Dato: 02 Februar , 2012, 13:09 »
For nogle producenter at valgt at sætte stikket til høretelefoner i bunden af telefonen hvilket er meget upraktisk f.eks hvis man har en holder i bilen og skal have sig headset på for det kan det så ikke.

Praktisk og væsentlig forbrugeroplysning /o

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #36 Dato: 02 Februar , 2012, 15:05 »
Der er vel ikke ret mange der bruger andet end Bluetooth, og så er der da ingen bøvl mht. stik med det.
Jeg syntes efterhånden det er mange år siden jeg havde nogle af disse lednings dimser ;D

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 02 Februar , 2012, 15:13 »
2 ting ang Bluetooth headset.

Jeg har endnu ikke fundet et der virker lige så godt som dem med ledning og jeg bruger faktisk et med ledning når jeg er på kontoret og der står den i en holder.

Desuden når man bruger den som mp3 afspiller så er bluetooth rigtig dårlig i forhold til lyden.

Så jo ledning rules og bluetooth er til ren bil integration hvor den faktisk overtager sim kort og altså ikke bare overføre lyden fra telefonen.  ;D

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #38 Dato: 02 Februar , 2012, 15:21 »
Jeg syntes nu nok at Bluetooht for mig virkede for mig, når jeg var på Reklamebureauet, og forlod mit eget kontor og var rundt - pænt langt væk fra min iPhone - så var/er det klar og tydelig signal.
Men OK, de billige duer ikke efter min menig, man skal op i små 1000kr. for sådan en /o  - men så er musik osv. også i kvalitets lyd.

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 02 Februar , 2012, 15:38 »
Jeg tvivler ikke på at man for over 1000 kr. kan få et der virker. Men jeg har bluetooth i bilen og jeg bruger derfor et godt headset med store hørebøffer når jeg er på kontoret. og når jeg skal høre musik.

Men stadigvæk så mener jeg at placere et lyd stik i bunden er helt håbløst.

Det svare til, at man stadig i nogle fladskærms tv placere nogle stik bag i tv'et som gør at det skal hænge langt ude fra væggen. Nogle har dog fundet udaf at placere det i bunden eller lave et såkaldt digitalt multistik som så kan placeres under tvet i et skab eller på gulvet og heri placere man så sine stik så som hdmi lyd osv.

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #40 Dato: 02 Februar , 2012, 16:17 »

Men stadigvæk så mener jeg at placere et lyd stik i bunden er helt håbløst.

Vi er/har hele tiden været helt enige mht. det håbløse hvad angår stik i bunden. Jeg påpegde blot at der var en anden - for mig i alfald - OK mulighed ;)

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #41 Dato: 02 Februar , 2012, 16:45 »
Hej til alle
Tak for de mange indput det var dejligt med så meget respons.
Jeg har nu købt en HTC Desire S som jeg har været lidt varm på hele tiden.
Det hjalp også at jeg opdagede at de hos Callme har 1008, kr i rabat her iaften på udvalgte HTC smartphone.
Hvis nogen skulle være intereseret så er det kun i aften mellem 16 og 22.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline alma

• Bruger
« Svar #42 Dato: 02 Februar , 2012, 20:08 »
Tillykke med den håber at du bliver glad for den  :)
Malene

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #43 Dato: 03 Februar , 2012, 09:02 »
Jeg en ældre sag, lader de unge i familien prøve de nye telefoner af, når jeg ser det fungerer skifter jeg :) Har lige sendt min HTC Legend på pension i en skuffe, og erhvervet mig en Sone Ericsson Xperia Mini Pro, der har rigtigt tastatur, så nu smutter der sms afsted i en lind strøm :) Jeg er allerede super glad for min lille hvide sag :):)