Jeg har iphone 4. Fik den ca 3 mdr efter den kom på hylderne i DK. Den har virket upåklageligt til mit behov. Og den kan helt sikkert 10 - 20 - 30 gange mere end det jeg bruger den til.
Den fungerer for mig primært som... da-da ... telefon.
Men jeg bruger den også til SMS, e-mails (primært hvis jeg er på rejse eller af anden årsag væk fra kontoret). Jeg har brugt surf på nettet, men da jeg som regel er i nærheden af en PC, foretrækker jeg at bruge denne istedet. Jeg har også brugt navigationen i den et par gange. Og fra tid til anden bruger jeg kamerafunktionen.
Jeg finder den yderst let at betjene og finde rundt i (brugervenlig vil nogen kalde det). Der følger selvfølgelig en detaljeret manual med, men mænd bruger ikke manual, som vi siger. Det synes jeg faktisk heller ikke der har været det store behov for.
Og så et par øvrige kommentarer.
HTC Desire Z. Den har nemlig rigtigt tastatur som kan vippes ud 
Hvilket også fås til iphone 4. En af mine kollegaer bruger det og er meget glad for det. Af ukendte årsager deltog iphone ikke i den test Finn linkede til. Måske fordi den ikke er født med tastatur.
Den har en dejlig stor skærm, når man skal læse tekster mm.
Jeg formoder at du kan forstørre tekster, kort etc relativt let. Normalt gøres det ved at sætte 2 fingre sammen på det område på skærmen, du ønsker at forstørre, og så bevæge fingrene væk fra hinanden.
hvis du abselut intet kender til teknik skal du vælge en iphone,
den er aligevel så låst at den kun kan hvad Appel mener brugerne har hjernekraft til
men der er også rigtigt mange begrænsninger på en iphone, der er en masse den ikke kan køre,
bla. Java, så du får ca. 50% ud af at surfe på nettet,
plus den har et i min verden alt for lille og dårligt sammenskruet tastetur.
og så mangler den en masse småting i softwaren. bl.a. afslut alle i joblisten.
Interessant. Du bruger faktisk væsentlig mere plads på at nedgøre iphone, end du bruger på at fremhæve fortræffelighederne ved det produkt du alternativt mener at man bør vælge. Normalt har dette modsat effekt end tiltænkt. En undtagelse herfor synes at være det seneste folketingsvalg.
Når dette er sagt vil jeg ikke modsige at der sikkert er begrænsninger på en iphone. Men så er der sikkert andre begrænsninger på andre telefoner. Jeg kan ikke forestille mig at iphone vil kunne overleve på image alene, og da slet ikke når de er dyrere end andre. Det gennemskuer nørder sgu for let.
Nå men det er ikke mit job at reklamere for iphone. Jeg har den fordi det var den jeg fik tilbudt som firmatelefon. Og som sagt dækker den så rigeligt mine telefonbehov.