Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Smartphone  (Læst 2838 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Smartphone
« Dato: 01 Februar , 2012, 15:07 »
Hej alle
Jeg overvejer at skifte min mobil ud med en smartphone men som så meget andet er det jo en jungle.
Alle data hvad der er i og hvad de kan det har jeg fra nettet.
Så jeg ville lige høre hvad bruger i og hvorfor ( bare kort )
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Smartphone
« Svar #1 Dato: 01 Februar , 2012, 15:13 »
Nu er jeg ikke den store teknik nørd ;D  - så jeg skal bare have noget der er nem at betjene og gerne kan en masse ting.

Derfor har jeg haft iPhone, i nu snart 3 år. Og den har aldrig skuffet mig /o
Og for øvrig, det forholder sig også sådan for min kones vedkommende, hun er også glad for sin iPhone

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Februar , 2012, 15:57 »
Jeg har en Nokia C7. Den er jeg sådan set glad for, men den kører et mindre kendt styresystem (Symbian), og ikke Android, så jeg kan f.eks. ikke spille wordfeud, og der er andre populære apps, jeg ikke kan tage ned.

Så kig lidt efter det. Nokia er kommet med en windows-telefon (Lumia), den vil jeg nok kigge nærmere på næste gang. Er nu glad for Nokia...
Mvh Marianne

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Februar , 2012, 16:07 »
Jeg vil ikke anbefale Nokia til IPhone - der er konkurrenterne HTC og Apple simpelthen bedre.
Jeg har selv HTC, og jeg synes den er okay. Dog skal du være opmærksom på, hvis du bruger nettet meget, så bliver batteriet hurtigt brugt op.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #4 Dato: 01 Februar , 2012, 16:20 »
HTC Desire Z. Den har nemlig rigtigt tastatur som kan vippes ud  /o

Men den kan vist ikke købes fra ny mere..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Februar , 2012, 16:26 »
HTC wildfire  :D . Dejlig overskuelig i både brug og pris.
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 Februar , 2012, 16:28 »
Jeg har lige fået N8 - Nokia.
Er super glad, overførslen fra gl. telefon gik som smurt.
Alt, som billeder, fødselsdag, kontakter m.v.
Jeg hører meget lydbog på den via headset, det er både godt og let.
Har kæmpe hukommelse.
Bruger meget strøm ved spil og net, gælder for dem alle?
Der mangler Apps, men den koster kun ca. halvdelen af IPhone, 2380 kr.
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

pylle pylle

• Gæst
« Svar #7 Dato: 01 Februar , 2012, 16:39 »
jeg havde indtil i sidste uge en HTC legend.. den tabte jeg så i et glas saftevand.. Den er dog også allerede forældet.. så jeg ville ikke have sådan en igen.. Jeg ville ønske at jeg havde råd til en samsung galaxy s 2, som er det bedste alternativ til en iphone, og bedre i mine øjne, fordi at den køre på android, og at du ikke skaSKAL bruge itunes..

Den er også et par 100 billigere en iphone.

Men fordi jeg går og bader mine telefoner, kunne jeg ikke få mig selv til at købe en 3300 dyr telefon igen, og har derfor købt en HTC wildfire s i Elgiganten til 1499. Og den er altså bare så fin til prisen. Køre fin hurtigt og pålideligt. Så som god begynder smartphone, kan den fint anbefales!

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 01 Februar , 2012, 16:51 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #9 Dato: 01 Februar , 2012, 16:52 »
 jeg havde indtil i sidste uge en HTC legend.. den tabte jeg så i et glas saftevand.. ....  ::)

jeg har HTC incredible S og den smider man ikke sådan lige i et glas saftevand... eller andre glas... hvis jeg sigter godt kan jeg måske få den møffet i et krus ... NÅ spøg tilside... det er en glimrende tlf - men batteritiden skuffede... ellers er den helt fint :)

held og lykke med valget :)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 Februar , 2012, 16:55 »
Jeg har en galaxy s og er rigtig glad for den. Den har et kanongodt kamera, der tager rigtig gode billeder. Den er nem at bruge og der er masser af aps, man kan hente til den.
Den har en dejlig stor skærm, når man skal læse tekster mm.
Når jeg skal have ny...bliver det helt sikkert en samsung igen.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline mldj

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Februar , 2012, 17:20 »
hvis du abselut intet kender til teknik skal du vælge en iphone,
den er aligevel så låst at den kun kan hvad Appel mener brugerne har hjernekraft til :)
men der er også rigtigt mange begrænsninger på en iphone, der er en masse den ikke kan køre,
bla. Java, så du får ca. 50% ud af at surfe på nettet,
plus den har et i min verden alt for lille og dårligt sammenskruet tastetur.
og så mangler den en masse småting i softwaren. bl.a. afslut alle i joblisten.

jeg vil varmt anbefale en Samsung Galaxy S1, S2 eller Nexus.
jeg bruger SGS1 som firma telefon. og har en SGS2 privat.
Jeg er anlægsgartner og har dem bare i lommerne uanset vejret. min SGS1 er 1,5 år og SGS2 er 11 måneder, og der har aldrig været det mindste problem med nogen af dem.

p.s en SGS2 er kraftig nok i processoren til at trække kirkens Brandsoft system, som køre 100% online på en Java platform.

hvis du har nogle spørgsmål til SGS1 eller SGS2 skal du ikke holde dig tilbage, jeg svarer gerne.

Mvh. Mogens

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 01 Februar , 2012, 19:37 »
Jeg har en Nokia N97 mini, den har et tastatur, der vippes ud, men har også en touch screen. Noget jeg sætter stor pris på er deres kortfunktion, som oven i købet er gratis og som opdateres løbende.
Min telefon har alverdens funktioner, så jeg har alt, hvad jeg skal bruge. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Sv: Smartphone
« Svar #13 Dato: 01 Februar , 2012, 19:42 »
Nokia mangler tapatalk....
― Mahatma Gandhi

pylle pylle

• Gæst
« Svar #14 Dato: 01 Februar , 2012, 20:11 »
jeg havde indtil i sidste uge en HTC legend.. den tabte jeg så i et glas saftevand.. ....  ::)

jeg har HTC incredible S og den smider man ikke sådan lige i et glas saftevand... eller andre glas... hvis jeg sigter godt kan jeg måske få den møffet i et krus ... NÅ spøg tilside... det er en glimrende tlf - men batteritiden skuffede... ellers er den helt fint :)

held og lykke med valget :)

Det var også så utrolig dumt og tumpet, at jeg ikke engang vil fortælle hvordan det skete.. Jeg vil blive grinet ud af fjerkræforum for evig tid!!! :-[