Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Worwerk eller Frisser..?  (Læst 3981 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FC-Søvind

• Gæst
Worwerk eller Frisser..?
« Dato: 30 Januar , 2012, 18:15 »
Jeg vil ha høns igen til foråret/sommer (har været hønsefri de seneste 15 år, men hvor har jeg dog savnet det).
Er netop ved at bygge mig et nyt 15 m2 solidt hønsehus med tilhørende 180 m2 hønsegård.
Jeg har foreløbig besluttet at det enten skal være Worwerk eller Frisser høns jeg vil have og kunne godt ønske mig om andre ville øse af deres erfaringer med disse racer.   

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Worwerk eller Frisser..?
« Svar #1 Dato: 30 Januar , 2012, 18:32 »
Friesen høns? Dem ville jeg helt afgjort vælge, sikke en smuk og statelig høne. Den er virkelig smuk og lægger store smukke hvide æg. Der er vist ikke rigtigt noget til gryden på den? HVis man kan nænne det. Den er ret sjælden i Dk.

Vorwerk er også en meget dejlig høne. Lidt mere almindelig, de har vist endda en klub? Igen en rimelig let race. Ingen af dem ruger så vidt jeg ved, til gengæld er de flittige æglæggere
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 Januar , 2012, 20:11 »
Er netop ved at bygge mig et nyt 15 m2 solidt hønsehus med tilhørende 180 m2 hønsegård.

Det lyder som et rigtigt godt udgangspunkt for et godt hønseliv  /o /o Held og lykke med at finde dine drømmehøns.
Mvh Marianne

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 Januar , 2012, 20:29 »
undskyld men kunne ikke lade være
http://www.colourbox.dk/media/1771834
 det kom frem da jeg vil finde noget om frisser høns(ved ikke hvordan de ser ud) nok ikke lige det jeg fandt ;)
høns, ænder, hunde, katte...

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #4 Dato: 30 Januar , 2012, 22:43 »
 det kom frem da jeg vil finde noget om frisser høns(ved ikke hvordan de ser ud) nok ikke lige det jeg fandt ;)

Alt forladt men jeg måtte lige synke en ekstra gang, du gjorde mig helt forlegen ha ha...

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 Januar , 2012, 22:53 »

What? tænkte jeg. Det er da så forkert som det næsten kan være. Det ligner ikke lige en høne på billedet.  *g *f
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe