Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udrugning af æg.  (Læst 6512 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jan

• Gæst
Udrugning af æg.
« Dato: 28 Januar , 2012, 15:46 »
Hej alle på Forum.
Jeg har set at nogle får ruget æg ud hos andre og nogle tilbyder at ruge æg ud.Hvis det er Forummedlemmerne indbyrdes er det vel nææsten en vennetjeneste.Hvis det er en ukendt der tilbyder at ruge æg,hvad er det så rimeligt at betale for det?Er det pr.æg man betaler,eller er det pr. rugning uanset om det er 20 eller 50 æg?? ???

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Udrugning af æg.
« Svar #1 Dato: 28 Januar , 2012, 15:51 »
Det svinger vel lidt i pris..men det ligger omkring 5 kr. pr. æg man får i en andens rugemaskine. Og som regel 2-3 kr. ekstra for hver levende kylling der klækker.. :)Syntes det er en meget fair pris. nogle af de store rugemaskiner tar en del strøm..Min er en 500 w.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Januar , 2012, 15:53 »
Et meget normalt regenstykke kunne se sådan ud:
2 kr. pr. æg du kommer med.
Og yderligere 5 kr. pr. kylling du får med retur.

Men andre tager kun penge for de kyllinger der ryger retur. Så er det bare lidt unfair hvis én kommer med 200 ubefrugtede æg og maskinen har kørt i 1 uge. Plus at man har brugt tid på at gøre maskinen klar og lyse æg (uden at få en krone for det)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Januar , 2012, 16:06 »
Det er jo hvad man aftaler med den der har udruget..Personligt vil jeg helst hvis kyllingerne bliver afhentet så snart de er tørre og skal ud af rugemaskinen, efter ca. 1 døgn. Kyllingerne kan klare sig i en god kasse i en varm bil i et stykke tid.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Januar , 2012, 16:13 »
Hvis bare de går et døgns tid og blive tørre (eller nogenlunde tørre) så kan de bare transporteres hjem i en lille kasse. Det er bedst hvis der går "en del" kyllinger i samme kasse. Forstået på den måde at det er bedre at have 20 kyllinger i en kasse end 2 stk. da de bedre kan holde varmen.
Hvis de ikke ligefrem skal fra Lolland til skagen så behøver de ikke ekstra varme undervejs, bare de er inde i kabinen hvor der er nogenlunde varmt.
De kan sagtens holde 1-2 timer uden ekstra varme men hvis du er nervøs så kan du eks. bruge en gammeldags varmedunk eller anden varmekilde. Du kan også lægge våde håndklæder i micro ovnen og derefter lægge dem i en plastpose. De afgiver også en pæn mængde varme.

Danny
Himlen bør altid være blå!

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #5 Dato: 31 Januar , 2012, 20:08 »
Hej Jan, et godt råd til dig, find en rugemester, gerne på anbefaling fra andrer tilfredse kunder.
Brug øjne og øre første gang du er på besøg, kan stedet og rugeforholdende tåle en glad smiley.
Og husk pris og kvalitet hænger som regel sammen.
Hjemtransport af kyll.: De tåler forbavsende meget, har selv sendt daggl. kyll. rundt i hele landet med god held hos post danmark.
Det eneste man ikke bør udsætte sine kyll. for er: sæt dem aldrig på et koldt cementgulv, det tåler de dårligt.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #6 Dato: 31 Januar , 2012, 20:15 »
nu leger jeg lige moralens vogter og spørger,: Man må da ikke sende levende dyr med posten??

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 31 Januar , 2012, 20:21 »
Det måtte man "i gamle dage" ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #8 Dato: 31 Januar , 2012, 20:22 »
Pylle. Bestemt men det er hundedyrt, skal forsendes som forsigtig gods lige som fx. glas og porselæn til dobbelt takst, men med lev. dyr etiket på.

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #9 Dato: 31 Januar , 2012, 20:31 »
Korrekt Tanja, jeg mente også i gl. dage, jeg burde ha skrevet: var hundedyrt etc...