Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: grisepiller  (Læst 497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
grisepiller
« Dato: 28 Januar , 2012, 14:46 »
hvis i foder med grisepiller, hvad slads er det? ??? til søer, slagtesvin o s v. hvad giver i kiloet? og hvad giver i ekstra i tilskud?
mvh randi

Offline Sunkist82

• Passiv bruger
Sv: grisepiller
« Svar #1 Dato: 28 Januar , 2012, 15:52 »
hvis i foder med grisepiller, hvad slads er det? ??? til søer, slagtesvin o s v. hvad giver i kiloet? og hvad giver i ekstra i tilskud?
mvh randi

Jeg har fodret med to forskellige slags grisefoder. Begge til slagtesvin, da jeg har hørt at der i foder til søer skulle være noget som skulle kunne give kødet en anden smag. Så man skulle stoppe med det en måned inden de skulle slagtes, vistnok.
1. Først fodrede jeg med grisefoder som var i pilleform. Det var udemærket, men kan "eksplodere" i maver. Så jeg satte det i blød inden de fik det. De var glade for det og det var nemt. Gav 2 kr/kg ved en landmand.

2. Det jeg har pt. er også grisefoder, men hvor landmanden selv blandede kornet og vitaminer mm. Dette er i en slags pulverform, og kan være svært at få opløst i vand. Giver her 1,25 kr/kg. Også ved en landmand.

Har dog kun brugt dette til gæslinger, kyllinger osv altså som voksefoder da det indeholder stort set de samme ting.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: grisepiller
« Svar #2 Dato: 28 Januar , 2012, 15:59 »
Jeg har de sidste 15 år kun fodret med sofoder. tror nu ikke på det der med afsmag i kødet..
Slagtesvinefoder tror jeg på ikke er så godt til høns..
2 kr. pr. kilo sofoder er billigt..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.