Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sjov historie fra Langeland  (Læst 1254 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sjov historie fra Langeland
« Dato: 29 ſeptember , 2008, 19:29 »
Så kommer der lige en sjov fjerkræs historie fra da jeg var på Langeland i weekenden.

Min famile og jeg var i sommerhus på sydfyn og ville gerne en smut til Langeland for at se lidt på tranekjær slot. Vi kom da også der over og fik lidt at spise i restauranten. Så læste jeg at der var blevet special bygget i hønsehus til slottets fjerkræ. Den kiggede vi så lidt på og den var lige så stor som et lille sommerhus :D

Derefter gik vi en tur i en af de tilhørende skove, og så da nogle af de mange udsatte fasaner fra avlsgården. Vi så en lille flok på en 20 stk og gik lidt tættere på for bedre at se dem. Vi så så endnu flere omkring 50. Vi stod helt forundret og kiggede på dem der da pludselig kom en løbende med bagdelen til, og den syntes godt nok ikke at have en fasanhale. Da den så vendte sig om så jeg til min store forundrelse at det var en høne. Jeg gik da nærmere igen og opdagede snart over 200 fasaner i alt gående sammen med en flok høns og haner på omkring 30 stk :D! Jeg stod noget og måbede over at finde en flok høns ude midt i en skov på Langeland, men syntes så det var ganske morsomt vidste jo det blev brugt af og til til at lærer udsatte fasaner at flyve op i træerne :D.. MEn det var godt nok et sjovt syn, og det var sjovt da alle hanerne begyndte at holde koncert rundt om i skoven :D!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Sjov historie fra Langeland
« Svar #1 Dato: 29 ſeptember , 2008, 19:38 »
Tak for en god historie, Mikkel, jeg synes også at Tranekær slot er et superflot slot  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 29 ſeptember , 2008, 21:27 »
Her er en anden sjov historie fra det virkelige liv .

Vi ( dengang Nakskov Fjerkræ Klub) afholdte P.R udenfor Kwickly i Nakskov en dejlig påskelørdag.

Vi havde en 6 bure opstillet med forskellige racer høns, plus en dværg wyandotte skruk med små kyllinger. Et dejligt syn.

Så kom der en mor og hendes voksne datter forbi, de gik rundt og kiggede og endte til sidst med at stå og se på hønen med kyllingerne.

Så kom spørgsmålet fra den grav alvorlige voksne datter " Lægger de æg ???"

Formanden måtte beherske sig meget, da han spurgte " hvor tror du kyllingerne kommer fra ?"

Hun viste hun havde dummet sig og moderen drillede hende med det.

Men faktum er desværre at der er rigtigt mange ikke hønsefolk, der ikke tror på at racehøns også kan lægge æg.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 29 ſeptember , 2008, 22:03 »
Haha :D.. Den var god :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

StaldTobo

• Gæst
« Svar #4 Dato: 29 ſeptember , 2008, 22:44 »
Lol dem tror jeg godt jeg kan slå ;D

Vi sad og snakkede høns den anden dag hvor svigerforældrene var her.
Jeg siger så at det nok ender med at cornelius (vores hane) får hugget hovedet af,med det temperament han har.

Lige pludseligt udbryder svigermor "Jamen så får i jo ikke nogle æg!?"

LOOL jeg skreg af grin ;D

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 ſeptember , 2008, 23:48 »

Jeg har ladet mig fortælle, at man lader høner og haner lære udsatte fasaner, hvordan man gebærder sig udenfor et bur - hvor fasanerne jo er opdrættet.  De ved ikke, at man skal flyve op i et træ, når natten falder på.   :'(
Jeg har en bekendt, som har nogle høns, der har været brugt til det.
De stakkels fasaner har ikke en chance.  Jægerne har i hvert fald ikke noget at prale af, når de skyder fasaner.  >:(
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 ſeptember , 2008, 08:35 »
NEj det har de ikke, skal ikke ligge skjul på at vi også sætter fasaner ud, men dem vi sætter ud er kun sådan at de kan formere sig :).. Desuden sætter vi kun hønerne ud, ingen kokke. Så skyder vi til gengæld heller ingen høns, for så kommer der jo ikke nye til foråret. :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.