Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kære kloge kvinder (Om s*xchikane)  (Læst 1424 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karinath

• Passiv bruger
Kære kloge kvinder (Om s*xchikane)
« Dato: 26 Januar , 2012, 09:24 »
Og mænd, nu må vi jo ikke diskriminere!

Sidder her til morgen og læser, at 10% af alle HK'er har været udsat for s*xchikane.

Er grænsen blevet flyttet for hvornår danske kvinder føler sig chikaneret? Har vi glemt hvad det egentlig betyder?
Er enkelte bemærkninger med seksuelle undertoner fra en kollega kl. 3 om natten i forbindelse med julefrokost eller anden firmafest s*xchikane?

Ordbogen siger: Chikane også kaldet mobning og psykisk vold, defineres som regelmæssig ondskabsfuldt drilleri og forfølgelse af personer og andre, med det formål at diskriminere, ydmyge, svække eller true den chikanerede part.

Jeg er nok nødt til at understrege, at s*xchikane som inkluderer trusler og bestikkelse for at opnå s*x, mod fx belønninger af arbejdsmæssig art, er fuldkommen uacceptabelt og kræver indgriben fra f.x. HK.

ER vi danskere blevet sarte og/eller grovere i vores omgang med hinanden?
« Senest Redigeret: 26 Januar , 2012, 23:04 Fra Karinath »
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Kære kloge kvinder (Om sexchikane)
« Svar #1 Dato: 26 Januar , 2012, 16:40 »
tror generelt samfundet  har for meget pyller, der er meget få der har en kamp med at få mad på bordet og tag over hovdet, og har man er det ofte fordi man prioterer at have det sådan, eller er syg.

så i ren kedsomhed, og for at få noget se mig det er synd for mig effekt, vil man klynke over noget. såvel som nogle har travlt med at vise hvor dygtige de er, og fremviser en blankpoleret overflade

alle kræver og vil ha men hven skal så gi, og hvem skal gøre det hele, vi kan jo ikke alle ha spændende job hvor vores ego bliver tilfredsstillet, og det er jo os for dårligt  /3.

for få tager tingene som de kommer og er glade i hjertet.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #2 Dato: 26 Januar , 2012, 16:53 »
Når man ser de programmer som der i dag bliver vist på tv, såsom singelkvinder, eller ser hvordan unge piger i dag går klædt så er der ikke noget at sige til at der kommer flere sager.

Unge idag er snot-forvirret og ved ikke hvor grænsen går.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 26 Januar , 2012, 16:55 »
så må de sgu lære at sige fra /o

• Bruger
« Svar #4 Dato: 26 Januar , 2012, 16:57 »
Det er jo det der er problemet.....hvor skulle de lære det fra når de gennem hele deres opvækst får alt serveret lige i øjenhøjde
Mand og 3 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 26 Januar , 2012, 20:53 »
samfundet har generelt ændret sig meget. For 50år siden ville det næsten ha været underligt hvis du ikke fandt en bydel med hanegal i. Idag må der ikke engang lugte af ko på landet næsten. Det samme gør sig gældende i alle andre aspekter af vores tilværelse.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 Januar , 2012, 21:28 »
Jeg ved ikke om vi er blevet sartere eller grovere.  :-\ Generelt er forældre bare blevet dårligere til at sætte grænser for deres børn/unge ( Eller også har grænserne bare rykket sig  :o ). Måske har grænserne for s..chikane også rykket sig  ??? . Ser man gamle danske film hvor sekretæren sidder på skødet af direktøren eller hun liige får et dab i måsen ( He he), så tror man da at grænserne er flyttet. Det ville da være uacceptabelt i dagens DK :P.
« Senest Redigeret: 27 Januar , 2012, 16:23 Fra Berit Linea »
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

• Bruger
« Svar #7 Dato: 26 Januar , 2012, 21:37 »
Til gengæld så for man på puklen af pædagoger og skolelærer HVIS man forsøger at sætte grænser for ting som de ikke mener er forkerte..Har været der, har prøvet det og er glad for jeg kun har 1 barn tilbage i "systemet"!
Mand og 3 børn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kære kloge kvinder (Om s*xchikane)
« Svar #8 Dato: 26 Januar , 2012, 21:55 »
Jeg sætter grænser for mine børn, uden at blinke, heldigvis for dem er deres far lidt mere lempelig, så der er en balance.
Min datter var rasene da hun var 10 over hun ikke måtte gå med g streng.
Da hun var 12 over jeg ikke ville købe bh til gajolerne.
Da hun var 14 over hun ikke måtte være på marked alene om aftenen
Og nu hvor hun er 16 skal ringe hver time efter kl 24 når hun er i byen og skrive til mig når hun er i skole hvis hun sover hos kæresten.

Når hendes veninder spørger hvorfor hun skal det, svare hun, fordi mine forældre skal vide hvor de skal starte hvis jeg bliver væk  ;D klog pige...

Jeg tror at folk glemmer regel nummer 6.  ::) lad være med at tage dig selv så højtideligt,,,
Jeg hader ordet s*x chikane, det er noget ævl, og jeg er så glad for at jeg er fra tiden før det blev opfundet, man må da være mand eller kvinde for at sige til eller fra hvis man ikke vil finde sig i det der foregår. ::) eller nyde opmærksomheden, det hele er blevet så anstrengende fordi ingen snart tør sige noget pænt til sin kollega af skræk for at blive anklaget for uren trav
« Senest Redigeret: 27 Januar , 2012, 00:02 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 26 Januar , 2012, 22:47 »
Vi satte bestemt også grænser for vore børn. Nu er de imidlertid blevet så store at det ville virke 'sygt' at blande sig i noget som helst, så det gør vi selvfølgelig ikke mere.

Jeg tror tolerancetærsklen er flyttet ganske meget over de sidste 15-20 år. Og det forklarer så måske også noget af den påståede succes for forskellige dating sites (selvom nogen af dem åbenbart fifler med tallene i deres reklamer).

Det anbefales generelt, ikke at finde partnere på arbejdspladsen, men det har dog altid fundet sted i en hvis udstrækning. Men i disse tider, hvor anklager om s*xchikane, florerer, skal mænd være meget forsigtige med hvordan de opfører sig, og hvad de siger, til kvinder på arbejdspladsen. Og det begrænser i nogen udstrækning, naturlig partnerdannelse. S*xchikane er typisk relateret til arbejdspladser.

I de gamle kønsrollemønstre, forventedes manden at være den udfarende/jagende part. Har dette ændret sig? Mange vil her helt sikkert sige: JA. Det rigtige svar er: NEJ. Og det er jo nok det der er med til at skabe nogle af de mange sager man ser nu om stunder.    

Kvinder er mere frit stillede, idet de færreste mænd føler sig chikanerede af en 's*xet' kommentar. Faktisk tror jeg mange mænd mener at de bliver s*x-chikaneret alt for sjældent.  *g *g      
« Senest Redigeret: 26 Januar , 2012, 22:59 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 26 Januar , 2012, 22:54 »
Jeg vil gerne minde om i denne tråd, at det ikke er hensigtsmæssigt at skrive s*x som det staves, da søgninger på google efter det, vil trække forum frem, og det er der vist ingen der har interesse i.
Det gælder også andre ord der kan ledes derhen.... stjerner og andre tegn kan bruges i stedet.
« Senest Redigeret: 27 Januar , 2012, 00:02 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 26 Januar , 2012, 23:00 »
Godt tænkt Ina. Har ændret til *
Mvh
Erik Andersen

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 26 Januar , 2012, 23:56 »
@Ina, selvfølgelig. Hermed ændret!

Er det ikke lidt synd, at tingene bliver flade? Væsentlige ord fra definitionen af chikane, synes at været blevet glemt.
Hermed menes f.x. Regelmæssig. Én malplaceret bemærkning synes at være nok nu om stunder.

Er det samme fænomen som gør sig gældende, når skolerne prøver at motivere de unge mennesker til at møde til tiden, ved at lave en reklame med en sjov sang?

Da jeg blev student for maaaange år siden, der røg man ud, hvis man ikke passede sin undervisning. Der var ikke meget sang over rektor (<H ved tanken)
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 27 Januar , 2012, 22:59 »
I de gamle kønsrollemønstre, forventedes manden at være den udfarende/jagende part. Har dette ændret sig? Mange vil her helt sikkert sige: JA. Det rigtige svar er: NEJ. Og det er jo nok det der er med til at skabe nogle af de mange sager man ser nu om stunder.   

Jeg føler mig i høj grad chikaneret nu.  :D

Jeg tror ikke et øjeblik på at alle på Forum der har læst ovennævnte 'provokation' er enige.

Altså må manglende reaktioner være ren chikane.  *f *f
Mvh
Erik Andersen