Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Minister: Mærkelig ægge-lov bør ændres  (Læst 38218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Minister: Mærkelig ægge-lov bør ændres
« Svar #60 Dato: 29 Januar , 2012, 00:20 »
Det havde jeg glemt, hovsa  ::) ::) ::) 

Alt forladt Mikkel, som man siger. Tilskriver det din unge alder.  ;)

Spøg tilside. Der ville være en helvedes masse fornuft i at se på de engelske regler.

Det med den (kvalitets)kontrol der tales så meget om, er, jævnfør ovenstående svar om hvordan kontrollen i praksis fungerer, jo en total narresut.

Salmonella kan, i værst tænkelige tilfælde, opstå i en besætning dagen efter en kontrol, så i næsten 18 uger kan en æggeproducent sende Salmonellainficerede æg ud til industribrug. Det vil dog nok blive opdaget efter kortere tid end de 18 uger når folk begynder at blive syge.

Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #61 Dato: 29 Januar , 2012, 09:11 »
Alt forladt Mikkel, som man siger. Tilskriver det din unge alder.  ;)

Spøg tilside. Der ville være en helvedes masse fornuft i at se på de engelske regler.

Det med den (kvalitets)kontrol der tales så meget om, er, jævnfør ovenstående svar om hvordan kontrollen i praksis fungerer, jo en total narresut.

Salmonella kan, i værst tænkelige tilfælde, opstå i en besætning dagen efter en kontrol, så i næsten 18 uger kan en æggeproducent sende Salmonellainficerede æg ud til industribrug. Det vil dog nok blive opdaget efter kortere tid end de 18 uger når folk begynder at blive syge.

Ja netop...flere tusinde kan jo nå at blive meeeget syge, og det er slet ikke sikkert, at de nogensinde finder ud af, at det netop er DE æg, sygdommen stammede fra..hvorimod, hvis naboen bliver dårlig af ens æg, så er han ikke i tvivl om, hvor de kommer fra plus nok skal lade dig vide det med det samme!!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 29 Januar , 2012, 09:12 »
/3 /3 /3

Hvad skal vi så gøre af hele overformynderiet??

Det vil jo øge arbejdsløsheden i Danmark med indtil flere procent.

Skarnsknægt. Kan du nu opføre dig pænt Mikkel.  ;) ;)

Jeg forstod ikke lige dit indlæg her..hvorfor vil det øge arbejdsløsheden med ind til flere procent, at man selv tager ansvaret for at sælge æg fra stalddøren !?
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #63 Dato: 29 Januar , 2012, 09:27 »
metmus alle de menesker der er beskeftiget med at kontrolere at kontrollen oss bliver overholdt, bliver jo uden job /o jo før jo bedere /o

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 29 Januar , 2012, 09:33 »
Længe leve civil ulydighed, Mikkel! :D
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #65 Dato: 29 Januar , 2012, 10:34 »
Jeg forstod ikke lige dit indlæg her..hvorfor vil det øge arbejdsløsheden med ind til flere procent, at man selv tager ansvaret for at sælge æg fra stalddøren !?

Jeg læser det som, at der er mange ansat i overformynderiet, og når de bliver arbejdsløse, fordi vi afskaffer det, ja så stiger arbejdsløsheden  ;D
Erik er altid så finurlig
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 29 Januar , 2012, 11:00 »
Jeg tror også den skal forstås på den måde at hvis vi fjerner en masse regler og andre ting, som der er offentligt ansatte til at kontrollere, så vil arbejdsløsheden stige meget, for der er jo nu engang ansat rigtig mange mennesker til at kontrollere befolkningen, fordi de regner os som snydere, bedragere, lovbrydere og uselvstændige mennesker (det er nok lidt en overdrivelse, men overdrivelse fremmer forståelsen).. Det var vidst noget i den stil den skulle vinkles og forstås tror jeg ;)

Martin, hvis jeg finder en regel tåbelig, hvilket der er nogen ting som efterhånden er, så finder jeg hurtigt en måde at omgås dem på, så det ikke bliver ulovligt. Eksempelvis så er dem som aftager æg herfra medejere af hønsene, så det er deres egne høns, de bor bare her og lægger æg her :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 29 Januar , 2012, 11:06 »
@Mikkel
Det samme hos mig. Jeg får tilskud til kost og logi fra medejerne engang i mellem.
Som oftest når de henter æg. Det passer sjovt nok med 2 kr. pr. æg ::)
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #68 Dato: 29 Januar , 2012, 11:13 »
Hvis man fjerner alle kontrol-jobbene, så vil der være flere penge til lærere, pædagoger og folk i sundhedssektoren, så bare kom i gang med at ændre reglerne!  ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #69 Dato: 29 Januar , 2012, 11:54 »
I Sverige er ( eller var) en mejeri som solgte upasteuriseret mælk som "mælk til katte" (kattemjölk) fordi det er ulovligt sælge upasteuriseret mælk. til menneskelig konsumtion men ikke til foderbrug
I skriftkloge, er jeg kriminel hvis  sælger eller giver mine æg væk til naboer/bekendte med bemærkning, her æg til din hund/kat/marsvin....?
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #70 Dato: 29 Januar , 2012, 11:58 »
I Sverige er ( eller var) en mejeri som solgte upasteuriseret mælk som "mælk til katte" (kattemjölk) fordi det er ulovligt sælge upasteuriseret mælk. til menneskelig konsumtion men ikke til foderbrug
I skriftkloge, er jeg kriminel hvis  sælger eller giver mine æg væk til naboer/bekendte med bemærkning, her æg til din hund/kat/marsvin....?
Jeg tror desværre at lovgivningen er så stram, at du ikke må sælge eller give væk, selv om æggene er beregnet til dyrefoder. Et menneske skal jo stadig håndtere ægget for at give det til dyrene, og hvis der sidder salmonella på æggeskallen, så kan det jo smitte til mennesker... Men, jeg ved ikke om det er sådan.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #71 Dato: 29 Januar , 2012, 14:05 »
hov den politik der her efterlyses kom glistrup jo med for mange år siden. folk vil de jo ikk

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #72 Dato: 29 Januar , 2012, 14:07 »
Hej  ???

Uden at vide det nøjagtigt, tror jeg heller ikke den går som dyrefoder. Der er der også krav der skal overholdes. Men gør som de gør i andre lande. Sig de er til pynt. Udblæsning - maling - påskeæg - hobby brug Osv... Hvad modtageren så gør med dem er jo en helt anden sag  /o

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #73 Dato: 29 Januar , 2012, 15:19 »
Hej  ???

Uden at vide det nøjagtigt, tror jeg heller ikke den går som dyrefoder. Der er der også krav der skal overholdes. Men gør som de gør i andre lande. Sig de er til pynt. Udblæsning - maling - påskeæg - hobby brug Osv... Hvad modtageren så gør med dem er jo en helt anden sag  /o
Det tror jeg så osse er ulovligt. Desværre
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #74 Dato: 29 Januar , 2012, 15:23 »
Det er jeg enig med dig i Jes. Jeg er faktisk ret sikker på at det er ulovligt :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.