Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: pc kloge folk systemproblem  (Læst 2858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: pc kloge folk systemproblem
« Svar #15 Dato: 23 Januar , 2012, 21:37 »
ER det denne måde du bruger til at rydde op?

Nede i hjørnet finder du alle programmer.
Find mappen med tilbehør.
Find mappen med systemværktøjer
Vælg diskoprydning.

Ja det er måden jeg gør det på, og finder funktioner og søger efter fejl og enopretter evt. så defrag, og så scanner min virus.

men min pc er indstillet til defrag en gang om ugen, så mon ikke den gør det.
Jeg prøver hele proceduren og ser hvad den finder ud af

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Poul Harkjær

• Passiv bruger
  • En blomst er naturens sjæl
    • Familien Harkjær
« Svar #16 Dato: 23 Januar , 2012, 21:39 »
Tjek din windows temp mappe. Tøm den for alt det der kan fjernes. Husk derefter at tømme skraldespanden.
Tempfiler er midlertidige filer du ikke skal bruge

1.2 store silkehøns
0.4 Islandske landnamshøns
0.1 Islandsk fårehund

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #17 Dato: 23 Januar , 2012, 21:40 »
Hej  ;D

Gå ind under Computer. Der kan du se de forskellige drev bogstaver. Og så skal du flytte det du normalt ikke bruger. Som eksempel alle dine billeder fra C over til D eller E eller hvad den nu hedder hos dig. Og for fremtiden skal du så bare huske at gemme dine ting på det store drev.

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #18 Dato: 23 Januar , 2012, 21:41 »
Du kunne måske gå ind i systemgendanelse og sætte den et par dage tilbage det plejer jeg at gøre hvis de skaber sig
det hjælper somme tider  :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Poul Harkjær

• Passiv bruger
  • En blomst er naturens sjæl
    • Familien Harkjær
« Svar #19 Dato: 23 Januar , 2012, 21:43 »
Du kunne måske gå ind i systemgendanelse og sætte den et par dage tilbage det plejer jeg at gøre hvis de skaber sig
det hjælper somme tider  :)
Ja men det hjælper jo ikke på at computeren er vedvat være fyldt
1.2 store silkehøns
0.4 Islandske landnamshøns
0.1 Islandsk fårehund

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #20 Dato: 23 Januar , 2012, 22:18 »
Jeg syntes det var sjovere at defragmentere den gang man kunne følge de blå grønne og røde streger  ;D
Alle de gode forslag er faktisk prøvet, ud over at gendanne, det bliver den sidste udvej.

Nu genstarter jeg når den er færdig med at defragmenterer og så tjekker scan disc når den åbner igen, og så må jeg se om jeg er sluppet af med de mange GB jeg mener er helt uvirkeligt
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline AnitaL

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 23 Januar , 2012, 22:29 »
Hvis din pc går i sort efter du har valgt at sætte den tilbage (har jeg været ude for) kan du komme på igen ved at trykke F8 og vælge fejlsikret tilstand. Hvis du ikke ved det :)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #22 Dato: 23 Januar , 2012, 22:36 »
Som Poul skriver er det en god ide også at få ryddet op i 'midlertidige sider', cookies og andet unødvendigt du sikkert alligevel ikke skal bruge til noget.
Det gør du ved at gå ind i 'Funktioner' og derefter 'Internetindstillinger' (er din pc opsat på engelsk tror jeg det hedder 'Tools' og 'Internet options').

Det er en god ide at gøre det med jævne mellemrum, for der lagres meget 'lort', som man kun sjælden kan genbruge.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #23 Dato: 23 Januar , 2012, 22:40 »
Som Poul skriver er det en god ide også at få ryddet op i 'midlertidige sider', cookies og andet unødvendigt du sikkert alligevel ikke skal bruge til noget.
Det gør du ved at gå ind i 'Funktioner' og derefter 'Internetindstillinger' (er din pc opsat på engelsk tror jeg det hedder 'Tools' og 'Internet options').

Det er en god ide at gøre det med jævne mellemrum, for der lagres meget 'lort', som man kun sjælden kan genbruge.

Det var lige det første jeg gjorde, jeg er ikke helt blond, men jeg har dog aldrig haft min pc til at løbe over.  ;D
Venlig Hilsen INA

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #24 Dato: 23 Januar , 2012, 22:55 »
OK. Det så jeg ikke lige du havde skrevet nogen steder  ;)

Prøv at gå ind på 'Computer' og check om der på dit C-drev ligger et eller andet mega stort.
Mvh
Erik Andersen

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #25 Dato: 23 Januar , 2012, 22:57 »
Hej igen  ;D

Jeg satser nu stadigvæk på at du har et ekstra drev på din harddisk. Du kan simpelthen ikke fylde 290GB med billeder.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #26 Dato: 23 Januar , 2012, 23:02 »
OK. Det så jeg ikke lige du havde skrevet nogen steder  ;)

Prøv at gå ind på 'Computer' og check om der på dit C-drev ligger et eller andet mega stort.

Hvor kan jeg se hvad der lige ligger på C hvis det er programmer du mener så er der ikke noget iøjenfaldende.

jeg har mit C drev hvor der er booket op med 266GB og mit D drev der er 30 GB stort og 19 GB brugt

Når jeg ser på lagkagen så er den fuld, og plejer kun at være 25 % brugt
Venlig Hilsen INA

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 23 Januar , 2012, 23:07 »
Hvis du dobbeltklikker på c-drevet skulle du gerne få en liste over hvad der ligger. Holder du musen over hvert emne et øjeblik bør der komme en pop-up med info om størrelse og andre ting, for dette emne.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #28 Dato: 23 Januar , 2012, 23:15 »
Hvis du dobbeltklikker på c-drevet skulle du gerne få en liste over hvad der ligger. Holder du musen over hvert emne et øjeblik bør der komme en pop-up med info om størrelse og andre ting, for dette emne.

Det har jeg ikke meget forstand på, men der ligger noget winzip på 1040 kb og det er det største, resten er kun 2 tal
Venlig Hilsen INA

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 23 Januar , 2012, 23:18 »
Kender du CCleaner?
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle