Hej alle sammen
Jeg har efterhånden brug for en rigtig god forklaring på mit ene hønsedyrs udseende - da jeg er ved at være noget bekymret for hende.
Jeg har 4 høner (lys sussex) - De er snart 1 år gamle og har fungeret meget harmoniskt sammen indtil november måned.
Sidst i oktober begyndte den ene høne at tabe fjerene - jeg tænke at hun gik i fældning, omend det var lidt sent efter min opfattelse.
Hun tabte lynhurtigt alle fjer på måsen, under vingerne og i nakken...
Jeg opdagede utøj i hønsehuset, og behandlede både høns og hus med Stald-Chok - og har ikke set utøj siden (tjekker jævnligt).
Jeg opdagede efter ca. 14 dages nøgenhed, nogle sår på de nøgne steder. Jeg observerede et par dage i træk, at én anden høne muntrede sig med at prikke til de bare pletter. Jeg isolerede den nøgne høne sammen med en anden høne uden hakketendenser - de to går stadig sammen.
Problemet er bare, at kun fjerene på nakken af den nøgne høne kom igen - resten er stadig, her 3 måneder efter, ikke kommet ud igen.
Jeg tør ikke sætte dem alle 4 sammen, før hun har sine fjer igen.
Hun lægger æg hver dag og er lidt mager.
Hønerne får korn, hønsepiller, frugt, grønt og rester fra køkkenet.
De er ude i hele haven mellem 2 og 5 timer hver dag.
Hvad kan der være galt - og hvad kan jeg gøre/afprøve for at hun skal få sine fjer igen?
Mvh. Betina