Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Valg af dværghønserace  (Læst 7938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline afrodite

• Passiv bruger
  • afrodite
Sv: Valg af dværghønserace
« Svar #15 Dato: 23 Januar , 2012, 10:05 »
Flyver de ikke ud af haven, når de går frit
Mange hilsner Annette
4 marsvin
10 græske landskildpadder
3 katte: 1 balineser. 1 sort orientaler og en dejlig huskat
Rigtig mange akvarier
6 dværg wyandotkylinger. agarhønefarvede, guld/sortrandende

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 23 Januar , 2012, 10:23 »
Jeg har dværgwyandotter og dværgmaran, de går frit i haven bag et 90 cm højt hegn, nogle steder er det kun 60 cm højt. Det er uhyre sjældent, nogen af dem er udenfor hegnet, men de kan sagtens flyve op i f.eks. et træ og sidde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #17 Dato: 23 Januar , 2012, 15:28 »
De store barneveldere er ikke særligt flyvske. Mine går frit i haven. Jeg har ikke hegnet haven ind, og de kan da godt finde på at gå et smut ud på marken, men de kommer altid hjem til huset om aftenen, og de lægger altid æg i redekasserne, så det er helt fint med mig at de går lidt på opdagelse.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline afrodite

• Passiv bruger
  • afrodite
« Svar #18 Dato: 23 Januar , 2012, 16:27 »
Det er jo bare det, at jeg bor i et såkaldt pænt villakvarter, hvor hønsene meget nødigt skulle komme uden fra haven.
Alternativt kan de blive nødsaget til at blive i deres voillier (2x2.8 m)
Mange hilsner Annette
4 marsvin
10 græske landskildpadder
3 katte: 1 balineser. 1 sort orientaler og en dejlig huskat
Rigtig mange akvarier
6 dværg wyandotkylinger. agarhønefarvede, guld/sortrandende

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 23 Januar , 2012, 16:36 »
jeg valgte Dværg orpington pgra de er kønne havehøns (små bowlingkugler på fødder) de er gumpetunge og flyver ikke særligt højt
Mener ikke de skulle grave/skrabe så meget , men vores have er meget tæt beplantet
mht æg  vi har 8 og jeg får stress hvis de alle vil lægge æg , det er ikke til at følge med
5 høns syntes jeg er min
Orpington Dværg er en STOR race
Kocins  har vist fjer på fødderne og heraf skraber mindre  ( er det blevet mig fortalt )
og farverne på disse to racer ............jamen der er masser
så pøj pøj med havehønsene
du kan se mine på mit galleri
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #20 Dato: 23 Januar , 2012, 17:27 »
Tror nu at barnevelder dværge ville blive bag et mindre hegn lige som wyandotter, da de har nogenlunde samme størrelse. Orpingtoner er specielt gumpetunge så betegnelsen bowlingkugler på ben er da vildt god.  /o Men ALLE høns (måske undtagen silker) kan flyve hvis det bliver nødvendigt for dem. Nogle så mere elegant end andre.  ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 23 Januar , 2012, 20:17 »
Det er jo bare det, at jeg bor i et såkaldt pænt villakvarter, hvor hønsene meget nødigt skulle komme uden fra haven.
Alternativt kan de blive nødsaget til at blive i deres voillier (2x2.8 m)

Jeg bor også i et villa kvarter (i en landsby), hvor vi bare har en stor have. Hele haven er hegnet ind, ikke kun for hund og høns, men lige så meget for at fremmede katte ikke finder det nemt at komme ind (men det gør de jo alligevel!), men nogle steder er hegnet 90 cm, og der flyver de højst på i hækken (meget sjældent) ellers hopper de gerne op op havelågen ind til terrassen, og så bliver de VENLIGT bedt om at daffe hjem igen  ;) Hvis du bygger en hønsegård/voliere og vælger at lukke dem fri i haven i ny og næ er jeg næsten sikker på, at de ikke render nogen steder...HVIS haven er hegnet ind..ellers er der jo mange gode insekter i naboens blomsterbed  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 23 Januar , 2012, 20:34 »
Mette, hvis du ikke vil have katte i den have - så skal du bare bruge nogle tennisbolde eller æbler og et par år! Så er de væk...
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 24 Januar , 2012, 13:23 »
Mette, hvis du ikke vil have katte i den have - så skal du bare bruge nogle tennisbolde eller æbler og et par år! Så er de væk...

Haha, good one ;) Jeg er ikke så vild med katte, og gider ikke se kattene tage mine vilde fugle  ::) Men ellers kommer og går de vidst, som det passer dem..men min hund jager dem som regel væk..den er heller ikke så glad for katte  ;D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling