Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Hånden på hjertet, har du produkter i køleskabet som indeholder buræg?

Ja
61 (63.5%)
Nej
35 (36.5%)

Totale antal stemmeafgivende: 0

Afstemingen er lukket: 21 Marts , 2012, 13:39

Forfatter Emne: Støtter du burhønseindustrien?  (Læst 4216 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karinath

• Passiv bruger
Sv: Støtter du burhønseindustrien?
« Svar #15 Dato: 22 Januar , 2012, 10:40 »
For nuværende har 1/3 svaret at de undgår buræg i husholdningen.

Jeg ville sætte pris på nogle flere tip til hvordan man gør ???
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 22 Januar , 2012, 11:10 »
Ja desværre, så har vi remoulade og karrysild i køleskabet
Vores hjemmebag og mayo er hjemmegjort  ;)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Susanne

• Gæst
« Svar #17 Dato: 22 Januar , 2012, 15:19 »

jeg kan nogle gange stå i et supermarked og kigge og undre mig over, hvem pokker det er, som køber og spiser alle de mayonaisesalater, der findes på de meterlange hylder.uuufff :-X

Det er helt almindlige, dejlige, glade, rare og spændende mennesker, der bare går op i andre ting :D

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #18 Dato: 22 Januar , 2012, 15:30 »
Det er helt almindlige, dejlige, glade, rare og spændende mennesker, der bare går op i andre ting :D

helt sikkert...jeg tænkte faktisk ikke engang på buræg, da jeg skrev bemærkningen..jeg tænkte såmænd mere på, at man vel næsten ikke kan finde pålægsemner, der er mere fedende, end disse hundredevis af varianter der her tilbydes...så det er da i hvert fald ikke sundhed, man går op i.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Susanne

• Gæst
« Svar #19 Dato: 22 Januar , 2012, 15:46 »
Nej det har du nok ret i - hehe  :D

Jeg tænker bare, at der er masser af mennesker der ikke går op i sundhed eller dyrevelfærd. Til gengæld udretter de en hel masse andet (ikke forstået på den måde, at det ene udelukker det andet)

Sådan er verden bare indrettet! 

Nogen kæmper for afskaffelse af børnearbejde - andre prøver at standse handel med kvinder fra østeuropa, andre igen arbejder for afskaffelse af tortur.

Og hver eneste af disse engagerede mennesker ville nok ønske, at netop deres område havde mere opbakning - ligesom hønsevelfærdsforkæmperne ville ønske det samme  :D

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #20 Dato: 22 Januar , 2012, 15:57 »
Du har så ret, så ret Susanne...og sådan skal det også være

Selv om det er et sidespring til trådens emne, så har vi her i nærområdet en ældre mand, som vier det meste af sin tid til at udbrede ramsløg i området...han passer ihærdigt de få totter, som står her og prøver at lave egnet jord andre steder, så hans stiklinger kan vokse og brede sig...det hele bliver sirligt hegnet ind og markeret med små skilte.
Da jeg fik en laaaang forelæsning af ham første gang, tænkte jeg WHAT :o :o...da jeg læste i Århus stank hele Trøjborg af løg om foråret, fordi hele Risskovs skovbund er dækket af ramsløg..som skrønen siger, blev plantet af fjenden i en krig engang bare for at irritere.

Jeg hylder og respekterer alle former for engagement...næsten ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Susanne

• Gæst
« Svar #21 Dato: 22 Januar , 2012, 16:25 »
Du har så ret, så ret Susanne...og sådan skal det også være

Selv om det er et sidespring til trådens emne, så har vi her i nærområdet en ældre mand, som vier det meste af sin tid til at udbrede ramsløg i området...han passer ihærdigt de få totter, som står her og prøver at lave egnet jord andre steder, så hans stiklinger kan vokse og brede sig...det hele bliver sirligt hegnet ind og markeret med små skilte.
Da jeg fik en laaaang forelæsning af ham første gang, tænkte jeg WHAT :o :o...da jeg læste i Århus stank hele Trøjborg af løg om foråret, fordi hele Risskovs skovbund er dækket af ramsløg..som skrønen siger, blev plantet af fjenden i en krig engang bare for at irritere.

Jeg hylder og respekterer alle former for engagement...næsten ::)

Også en dejlig beretning - trods duften - hehe :D

thorleif

• Gæst
« Svar #22 Dato: 22 Januar , 2012, 16:28 »
I think that story stinks.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #23 Dato: 22 Januar , 2012, 19:11 »
helt sikkert...jeg tænkte faktisk ikke engang på buræg, da jeg skrev bemærkningen..jeg tænkte såmænd mere på, at man vel næsten ikke kan finde pålægsemner, der er mere fedende, end disse hundredevis af varianter der her tilbydes...så det er da i hvert fald ikke sundhed, man går op i.

- og netop derfor er de guld værd hos de ældre mennesker, der har mistet appetitten f.eks. efter sygdom. Og så glider de nærmest ned af sig selv. Buræg eller ej. Uh ja, der er mange hensyn at tage....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 22 Januar , 2012, 19:17 »
Jeg blev så glad da jeg i eftermiddag handlede i en lille brugs i byen hvor min svigerfamilie bor. Prisforskellen mellem buræg og økologiske æg var 3 kroner på 10 æg. Med så lille en forskel voksede der et håb i mig om at folk rent faktisk så ville vælge økologisk  *k

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 22 Januar , 2012, 19:42 »
Jeg er enig i at burhøns har et meget ringere hønseliv end mange andre høns - men jeg tillader mig dog at glæde mig over de nye regler der er indført, som sørger for at hønsene idag har siddepinde og et skrabeareal og en redekasse. Ifølge en ægproducent (set på TV-syd) har det halveret dødeligheden og giver flere æg, således at konklusionen må være at de trods alt har det lidt bedre. Disse regler gælder hele EU. Vi skal bare blive ved med vores kamp for dyrevelfærden så hjælper vi til med at ændre opfattelsen af hvad der er rimeligt for vores dyr.
PS jeg synes ikke at burhøns er iorden men eftersom vi jo alle bruger dem så er det da godt at der også for burhøns sker små forbedringer. /o
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #26 Dato: 22 Januar , 2012, 21:10 »
Jeg er enig i at burhøns har et meget ringere hønseliv end mange andre høns - men jeg tillader mig dog at glæde mig over de nye regler der er indført, som sørger for at hønsene idag har siddepinde og et skrabeareal og en redekasse. Ifølge en ægproducent (set på TV-syd) har det halveret dødeligheden og giver flere æg, således at konklusionen må være at de trods alt har det lidt bedre. Disse regler gælder hele EU. Vi skal bare blive ved med vores kamp for dyrevelfærden så hjælper vi til med at ændre opfattelsen af hvad der er rimeligt for vores dyr.
PS jeg synes ikke at burhøns er iorden men eftersom vi jo alle bruger dem så er det da godt at der også for burhøns sker små forbedringer. /o

De lægger flere æg  :o , de lægger vel næppe mere end et æg hver om dagen, og det er vel ikke nyt, og hvis de virkelig lægger mere end et æg om dagen, så er det da ekstra dyremishandling, så den hopper jeg da ikke sådan bare lige på

Og den smule ekstra plads er jo optaget af pind og redekasse, ikke at jeg ikke under det, men det er altså ikke godt nok.... vi skal ikke lade os nare
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #27 Dato: 22 Januar , 2012, 21:52 »
hov hov at ligge 2 æg om dagen er ikk dyremishandling, det er avl, rettidig omhu, og næse for hvad hønen har behov for.
dog vil jeg tro at der gælder det samme for høns og æg, som for køer og mælk, moderne mælk er nemelig ikk så sund som da vi var børn, en ko kan nemlig kun gi en vis mængde mineraler og småting til mælken, og det er samm mængde om det er delt ud på 15 eller 30 kg pr dag, så den moderne mælk er tynd

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 23 Januar , 2012, 12:00 »
Jeg har stadig svært ved at se at det er dårligere forhold burhønsene går i møde med de nye regler. Men enig i at høns i små bure burde være forbudt. Det er der desværre nok lange udsigter til og indtil da vil jeg betragte det som en lille forbedring af de forhold burhøns lever under.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #29 Dato: 23 Januar , 2012, 13:20 »
hov hov at ligge 2 æg om dagen er ikk dyremishandling, det er avl, rettidig omhu, og næse for hvad hønen har behov for.
dog vil jeg tro at der gælder det samme for høns og æg, som for køer og mælk, moderne mælk er nemelig ikk så sund som da vi var børn, en ko kan nemlig kun gi en vis mængde mineraler og småting til mælken, og det er samm mængde om det er delt ud på 15 eller 30 kg pr dag, så den moderne mælk er tynd

Jeg må korigerer mig selv.
I MINE øjne, er det dyreplageri i højeste potens, at drive mere end et æg ud af en i forevejen pint høne.
"rettidig omhu" føj dog, tænk at du skrev det, og så er det jo ikke alt der er lovligt, der ikke skal modarbejdes med næb og klør.
Selvom vi ikke kan nedlægge burhønseindustrien på en søndag formiddag, er det jo ikke det samme som at der ikke skal arbejdes på det over et årti eller to
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn