Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: udrugning i fyrrum  (Læst 2196 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mariegaard

• Passiv bruger
udrugning i fyrrum
« Dato: 20 Januar , 2012, 08:43 »
er der nogen der har erfaring med at have sin rugemaskine i st fyrrum, vi har et pillefyr og der er en perfekt temperatur, men har lige læst at det er et dårligt sted grundet den tøre luft, men vil lige høre om der er nogen der har erfaring med dette ???
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline Søren

• Bruger
  • ER CHR registret.
Sv: udrugning i fyrrum
« Svar #1 Dato: 20 Januar , 2012, 08:51 »
Jeg har både ruger og klækker i fyrrummet med pillefyr
der er tærre luft , men det kan jeg nemt kompencere for
med vand i ruger og klækker
så now problem
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #2 Dato: 20 Januar , 2012, 08:57 »
er der nogen der har erfaring med at have sin rugemaskine i st fyrrum, vi har et pillefyr og der er en perfekt temperatur, men har lige læst at det er et dårligt sted grundet den tøre luft, men vil lige høre om der er nogen der har erfaring med dette ???
jeg har i mange år haft mine maskiner til at stå 2 m fra pille fyret, og det har ikke givet problemer, husk det er nemmere at tilføre fugt end at fjerne det. Mvh Henrik
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2012, 10:43 »
Ingen problemer der. Min rugemaskine står i gangen ved siden af fyrrummet, og måske skal der hældes lidt ekstra vand på undervejs, men r-com´en regulerer jo selv for fugtighedsprocenten, så jeg opdager det ikke engang. Jeg plejer at skulle fylde destileret vand på en gang om ugen, og det er nok.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

thorleif

• Gæst
« Svar #4 Dato: 20 Januar , 2012, 11:52 »
Paa mange maade virker det som en god ide at ruge ud i fyrrumet, maskinen vil bruge mindre elektricitet, og fordi "udetemperaturen" for maskinen bliver hoej, vil termostaten starte og stoppe varme-elementet sjeldnere, saa maskinen varer maaske lengre? Men jeg tror du render ind i et stort problem med luftfugtigheden. Min vend forsoegede at oege luftfugtigheden i rummet, han forsoegede alt: han satte to store toender med vand derind, han forsuegede at spyle gulvet med vand, men det eneste han opnaaede var at hans tagplader blev fugtige, og maatte byttes ud efter en tid. Inde i maskinen, en fladruger, skedde INTET. Selv om maskinen stod nesten i taget. Men de nye lukkede enheder, slig som R.Com od de nye lukkede Brinsea maskine boer vel fungere godt i et fyr-rum?