Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Opblødte roepiller  (Læst 11754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Opblødte roepiller
« Dato: 27 ſeptember , 2008, 10:34 »
Jeg bruger opblødte roepiller til mine ponyer og når der af og til er en sjat for meget, så har hønsene fået det.
Men så kom jeg i tvivl om det er godt for dem og jeg skrev en PB til MartinJ. Han ved jo om nogen, hvordan det hænger sammen med foder  ;D

Og jo høns må gerne få roepiller med op til 15-20 % af dagsrationen. Målt i tør vægt. Opblødt fylder det helt enormt, og i bare 1 dl tør vægt er der til et fornuftigt middagsmåltid til hønsene. Det fylder opblødt over ½ liter.

Det betyder ihvertfald at jeg vil give hønsene opblødte roepiller dagligt, så kan jeg i det blande vitaminer og hvidløg.

1 del roepiller opblødes i 5 dele vand (kan selvfølgelig justeres).

Hilsen Susanne

Offline The Mother

• Mangler profiloplysninger
0
« Svar #1 Dato: 01 Februar , 2010, 22:00 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 12:13 Fra The Mother »

Susanne

• Gæst
Sv: Opblødte roepiller
« Svar #2 Dato: 01 Februar , 2010, 22:36 »
Jeg hørte også, at kaninpiller - som jo fortrinsvis består af græs og andet grøntfoder - opblødt - kan være et fint tilskud her om vinteren, hvor det ellers kan være lidt småt med det friske græs.

(Jeg har dog ikke haft særlig held med afsætningen - har ellers prøvet flere gange)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 01 Februar , 2010, 22:47 »
Jeg kunne forestille mig at kaninpiller ville være noget dyrere i brug end roepiller. Alt foder til små husdyr er jo typisk meget opskruet i pris.
Mvh
Erik Andersen

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Februar , 2010, 22:56 »
Købte en sæk kaninpiller i sidste uge hos DLG. 94 kr for 25 kg, ved ikke hvad roepiller koster, men synes prisen for kaninpillerne er rimelig fin specielt hvis man sammenligner med prisen i Brugsen.

Rasmus

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Februar , 2010, 23:01 »
Jeg kender ikke den officielle pris på roepiller. Vores er fra stråfoderleverandøren, der hører roepiller ad libitum med. Vi skal blot medbringe sæk eller balje.
Hilsen Susanne

Offline The Mother

0
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2010, 08:00 »
0

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 02 Februar , 2010, 22:48 »
Ved lidt surfing på nettet, synes det som om prisen for roepiller svinger mellem 2 og 3 kr pr kg ved køb af 25 kg ad gangen.
Mvh
Erik Andersen

sussie

• Gæst
« Svar #8 Dato: 15 Februar , 2010, 01:19 »
mine høns gider altså ikke de der roepiller, og jeg syndes heller ikke de er til at få til at spise hverken hø eller græspiller opblødte...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 15 Februar , 2010, 08:26 »
Mine vil godt spise lidt opblødte roepiller, men jeg laver også spiret korn til dem, og i går blendede jeg lidt brocoli til dem. Jeg har også set, at de spiser alger af træstammerne. Den hø vi har spredt i carportene spiser de også af. Du kunne måske prøve at finthakke noget hø?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline The Mother

0
« Svar #10 Dato: 15 Februar , 2010, 08:35 »
0

sussie

• Gæst
« Svar #11 Dato: 15 Februar , 2010, 14:25 »
prøvede i dag at klippe hø dvs. noget der hedder green power grass, som er varmebehandlet , med en saks i bitte små længder derefter vandede jeg det..til ca 40 høns ...Jeg tror ikke jeg fortæller det til andre end her inde på forum....Folk må jo tro at jeg er blevet helt gal, hvis jeg fortæller det til andre end hønsefolk.. /f
Men der var da flere af hønsene der guffede det i sig... *p meeeen jeg tror nu aligevel de kære høns bliver glade når sneen er borte...