Det kan godt være at man syntes det er mærkeligt at en erfaren opdrætter kan blive glad og nogle få kyllinger.
Men sådan har jeg det idag, har fået 4 hvid/sortfjeret (dalmatiner) silkehøns kyllinger, der var 5 æg der var befrugtet, men kun 4 der klækkede, men det er også meget fint.
Jeg kan se de stammer fra to forskellige høner (æggeskal farve) og den en som der har lagt æg, er en sort høne som går sammene med dalmatinerne, så jeg var noget spændt på hvad farve der kom ud af det, nu ved jeg så at dalmatiner hanen er dominant i farven og den sorte.
Den anden høne ved jeg ikke hvem er, det er lidt svært at finde ud af når der er 5 andre mulige og jeg ikke er i huset hele tiden, men jeg tror det er en af de tyske dalmatiner høner, for det er små æg der er kommet.
De er alle med små sorte pletter (sorte dun) ikke så mange, men nok til at de kan bruges videre, efter hvad jeg fik af vide fra den opdrætter i tyskland som jeg fik lidt dyr fra i efteråret.
Der er 10 æg befrugtet i næste rugning som skal klække næste onsdag, så bare der kunne komme 5 kyllinger mere.
Tommy