Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hej, og hjælp til valg af rugemaskine  (Læst 831 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DitteJ

• Passiv bruger
Hej, og hjælp til valg af rugemaskine
« Dato: 18 Januar , 2012, 16:17 »
Hej til jer alle.
Jeg er ny bruger, har dog kigget lidt med på kærestens min profil  ;) mldj. Og nu står vi den situation at han bliver 30 lige om lidt, og så skal han da have en rugemaskine!
Vi har kig på disse to:

http://www.dyrenesnetto.dk/product.asp?product=3047  og
http://www.dyrenesnetto.dk/product.asp?product=3031

Er det nogen af jer som har prøvet begge, eller bare en af dem og kan fortælle lidt om maskinen. Bliver de ved med at fungere? Holder de hvad de lover, og så videre?!
Vi skal ud og kigge på dem på fredag, men vil gerne lige have lid info og for/imod af nogen som har prøvet dem. Fremfor en sælger som egentlig bare vil tjene penge!

Så kære fjerkræ-folk, vil I hjælpe?  :)

Med venlig Hilsen
DitteJ

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hej, og hjælp til valg af rugemaskine
« Svar #1 Dato: 18 Januar , 2012, 16:20 »
Jeg har r-com 20, og det er en supergod og meget nem maskine. Jeg har haft meget høj klækkeprocent i min, og er utroligt glad for den.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 Januar , 2012, 16:23 »
Hej Ditte.. Jeg har  /oden første, du henviser til.. En R-com King Suro 20. Jeg købte den herhjemme til 2971 kr for at være helt præcis..et par måneder efter opdagede ejg, at den kunne fås til det halve, hvis du køber den i England!! Derovre gør de trods alt en del i fjerkræ og meget til små private kunder! Men den er absolut anbefalelsesværdig, den virker bare super godt, ingen bøvl med temperaturer og fugtighed på trods af, at den i dens levetid har stået i bryggerset, hvor døren jo har gået op og i. Nem at rengøre, nem at samle, nem at styre, da alt er pr. automatik. Der er flere tråde her på forum, som henviser til de engelske forhandlere..  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 18 Januar , 2012, 16:38 »
Velkommen på forum, Ditte :D
Du er da verdens sødeste kæreste, at give en rugemaskine i fødseldagsgave /o
Jeg kan ikke hjælpe dig med valget, for jeg har ikke erfaring med nogen af dem, men har hørt godt om dem begge.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 Januar , 2012, 16:57 »
Hej Ditte har fået, at vide af flere personer, at de begge skulle være super gode, og nemme, at gå til ;D Men hvis jeg var dig, ville jeg bestille den gennem denne hjemmeside. Det er meget billigere og jeg bestilte en r-com 50 hos dem sent torsdag aften, og den er landet hos mig i dag /o
 http://www.rcomincubators.com/index.php/fuseaction/shop.category/categoryid/123

Offline DitteJ

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Januar , 2012, 19:14 »
Tak for svar.  :)
Ja, jeg ved de er billigere i England. Meeen... hvad nu hvis den går i stykker? Har de samme regler for reklamation derovre som herhjemme. Det er dét der bekymrer mig. Jeg vil selvfølgelig gerne spare penge, men ikke hvis den ikke kan laves, eller blive byttet hvis den går i stykker. Så har jeg jo netop bare spildt et par tusinde.

Og ja, Marianne, jeg er en sød kæreste  ;D Det er han nu også!