Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllingemoder  (Læst 3198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
Sv: Kyllingemoder
« Svar #30 Dato: 18 Januar , 2012, 07:08 »
Jeg tror ikke der bliver for trangt, du kan bare købe de mindste af de grønne vand- og drikkebeholdere man kan få. Når kyllingerne vokser lidt, kan du så sætte et eller andet under så du hæver dem lidt :)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #31 Dato: 18 Januar , 2012, 07:15 »
Og dem har jeg.Syns bare de fylder så meget i den bette kasse.Ellers må jeg til at fuske og lave en mini-mini foder krybbe/rille/et eller andet.
Man skal og jo også tænke på sikkerhed for dem.Der skal godt nok ikke stor sø til for at en lille dottekylle kan drukne :)
Men jeg kunne jo bruge det lille vandtårn.Og så finde noget mindre til foder måske.Tænker plastik og GAFFA.... igen
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Susanne

• Gæst
« Svar #32 Dato: 18 Januar , 2012, 09:11 »
....måske kunne man tænke i bur-fugle-baner? Deres drikketårne er små og sidder monteret udvendig med en afløber ind i buret??

Og det samme til foder?

Jeg ved de findes i forskellige størrelser - alt efter om det er til små finker eller til papegøjer - og alt derimellem.

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #33 Dato: 18 Januar , 2012, 18:33 »
Susanne du siger da noget .Og min svigerfar har masser af fugle.Kunne da være man kunne låne noget  /o
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #34 Dato: 18 Januar , 2012, 19:02 »
Jeg ved at Helle Enevoldsen bruger plastikkasserne til kyllingerne hende kan du spørge
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=profile;u=2730

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #35 Dato: 18 Januar , 2012, 20:45 »
Ja jeg så dem på hendes hjemmeside.Så jeg skrev privat til hende.Nu må vi så bare håbe hun svarer i god tid.Det skal helst virke i god tid inden de kommer :)

VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Susanne

• Gæst
« Svar #36 Dato: 19 Januar , 2012, 08:36 »
Ja, jeg har også lige kigget. Der er måske en fin og strømbesparende ide ?
Og den ser ud til at være rimelig nem at fabrikere  /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #37 Dato: 19 Januar , 2012, 09:01 »
Men jeg tror man skal være meget omhyggelig med at få lavet nok udluftning, så der ikke bliver fugtigt i sådan nogle tætte kasser.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #38 Dato: 19 Januar , 2012, 09:20 »
Et drikketaarn med smaa sider er nog foerste bud for at regulere fugtigheden, for som alle der har haft kyllinger ved: er der noget der kan laves "et rod" af eller tilsvines, saa vil kyllingene goere det.
Selv saa bruger jeg et gammelt aquarium til mine smaa kyllinger, og har lavet rigtigt mange huller til ventilation i loget. Det fungerer godt, kun et problem: Nu, om vinteren, maa jeg bruge en 250 watt varmelampe derinde, ellers saa bliver det for koldt i hele "fisketanken". Jeg bruger dog denne roede lampe de foerste to uger, saa bruger jeg en Brinsea Ecoglow (eller 2 eller tre) http://www.theincubatorshop.co.uk/products/details/308.html

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #39 Dato: 19 Januar , 2012, 16:55 »
Marianne det er nok også det jeg er mest bange for.Det er ingen problem at få det varmt nok.Skal ha det kørt godt ind med fugt ,luft og varme inden den 30.
Det blir kun 14 dage de skal gå i den ,så kommer de sammen med resten af flokken igen.
Det blir en god oplevelse for ungerne og de glæder sig til RIGTIGE kyllinger i stedet for de store industrikyller de havde sidste år.

Thorleif det var godt nok en snild lille varmer til sådan en kasse.Jeg tror nu vi nøjes med en pære denne gang.Jeg skal bare lige finde den rigtige styrke :)

Der er boret 4 huller i toppen og et par stykker ned af siden.Skal lige ha fundet den rette mængde af dem også.Laver nok nogle extra, de kan altid tapes hvis det er for meget.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #40 Dato: 19 Januar , 2012, 19:28 »
Hej  ;D

Her er så lige et billed af min Kyllingemoder/varmeskab. Og et af termostaten der styrer varmen  /o

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #41 Dato: 19 Januar , 2012, 20:34 »
Hvor længe plejer i at have de små i kyllingemor før i sætter dem fri i hønsehuset?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #42 Dato: 20 Januar , 2012, 07:21 »
Jean sidste år gik mine i en papkasse som var lavet af 2 flyttekasser.De stod i stuen  ::)
Det gjorde de i 14 dage så kom de ned i havehuset med varmelampe.Buret er helt lukket og med plader for neden så det ikke trækker når døren åbnes ind til dem.

I år skal de være på loftet i samme rum som rugemaskinen.Og mon ikke de skal ha en extra uge indenfor før jeg vil ta dem i stalden.Har jo tyvstartet i år.I stalden lavede jeg et helt lukket lille bur som også er kattesikker.
Efter et par uger der må de kunne klare sig oppe i det rigtige hønsebur.
« Senest Redigeret: 20 Januar , 2012, 15:10 Fra vbruun »
VH Vicki
 Grønlæggerbande
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 20 Januar , 2012, 09:55 »
Det kommer meget an på ude-temperaturen - og også om det er store eller små og sarte kyllinger. Hos mig kommer de i langsom udslusning her om vinteren - når de er for store til kyllingemoder kommer de i en større kasse med lampe - senere i en hestebox, også med en lampe i et stykke tid. Først når de er fuldfjedrede og i godt huld kommer de ud - og så i en tør periode med godt vejr.

Mvh Marianne