Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingemord..åh nej..  (Læst 14473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Indianer

• Gæst
kyllingemord..åh nej..
« Dato: 25 ſeptember , 2008, 00:03 »
Ved slet ikke hvordan jeg skal fortælle det!!

Der er nogle, som har fået smag for mine elskede kyllinger. :'(
Jeg fandt den ene i morges, inde i hønsehuset og den anden har jeg akkurat fundet nu har lige før midnat, også inde i hønsehuset..

Jeg advarer imod billederne.

Kan nogle hjælpe mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Vi har et gammelt rottehul i hønsehuset, men det er dækket med en sten. Så jeg kan ikke se andre syndere end de andre høns. Men kan det passe. Når jeg ser dem sammen med kyllingerne om dagen, er der ingen tegn på, at de andre høns vil gøre dem noget.

I nat har jeg puttet hønemor og hendes kyllinger i en kattetransportkasse og sat tremmerne for, så der ikke kan komme nogle hverken ud eller ind... Men hvad så i morgen?? ??? ???

Hvordan skal jeg finde ud af, hvem der slagter mine kyllinger?
Puha, jeg er grædefærdig!!

Her er foto af de to. Det ser ud som om at dræberen har vidst hvad den gik efter. Ingen tilfældige bid, kun blevet spist af fra brystet på dem begge... :'(

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: kyllingemord..åh nej..
« Svar #1 Dato: 25 ſeptember , 2008, 06:33 »
Jeg ved ikke, hvad der har slået dine kyllinger ihjel, men hvor er det dog et uhyggeligt syn.

Kan det være en rotte eller måske en kat - jeg har ikke erfaring med kylingemord på den måde, men tror godt rotter kan finde på at gå ind ad en åbning/dør. Tror ikke, der behøves være huller.

Føler med dig, det er noget af det værste, der kan ske.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline leneelle

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 ſeptember , 2008, 07:29 »
Mit bedste bud er rotter og der er mere end en.
Orpington, Dværg Wyandot, Araucana

Indianer

• Gæst
« Svar #3 Dato: 25 ſeptember , 2008, 11:03 »
Ja, det er forfærdeligt.
Jeg er helt knust over det.
Den store gule var et helt nummer større end de andre kyllinger. Det var en Kochin, og den skulle have været min nye hane.. ØV!

Vi har automatisk lukkelem fra Amerika Thisted. Så jeg ville egentlig mene, at der var lukket tæt derinde om natten.. Men hvis det er rotter, så er der da noget at gøre ved det. Så må jeg ringe til kommunen i en fart. Jeg undrer mig bare over, at det sker nu, lige pludselig. Vi har jo haft dem siden de lå i æg, og det er ved at være nogle uger siden nu..... ???

Og hvad skal jeg stille op, indtil synderen bliver fanget?..

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #4 Dato: 25 ſeptember , 2008, 11:17 »
Du skal holde dem lukket inde et sted, hvor rotterne ikke kan komme ind til dem.

Du må komme efter en ny kochin hane, hvis du får lyst. Jeg har godt nok ikke nogle tilbage helt så store som din, men de mindre vokser jo hver dag.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Indianer

• Gæst
« Svar #5 Dato: 25 ſeptember , 2008, 11:29 »
Tak Søs. :)
Om dagen er de ude i haven. Der tror jeg ikke de er i fare..
Så jeg har tænkt mig at spørge min nabo, om hun vil fange dem ind ved 18-tiden. (De er håndtamme) hvilket er lang tid før de normalt går i seng..
(Jeg er selv på arbejde i aften)

Eller også skal jeg få gemalen til at bygge et etermistisk bur til dem.
Og så lade dem være deri, indtil de bliver store..

Jeg har stadig en Kochin tilbage. En sort. Det kan være, at den bliver til en hane. Var bare så ekstra glad for den store hvide.. Øv.
Og den fine silke.. Det var en forfærdelig oplevelse.
 :'(

Indianer

• Gæst
« Svar #6 Dato: 25 ſeptember , 2008, 15:38 »
Så, nu er gemalen godt igang med at bygge og gøre ved. :)
Vi har af naboen fået et stort gammelt kaninhus, som vi bygger et 4 meter langt bur ud fra, i forlængelse med.
Det kan selvfølgelig ikke måle sig med en 1000 kvm stor have, men jeg tror alligevel at det bliver fint.
Så skulle vi alle atter kunne sove trygt om natten..

Skal gerne tage fotos, hvis det har nogles interesse.?

Vh. Rebekka. :)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 ſeptember , 2008, 15:45 »
Det er der helt klart, bare tag en stak billeder vil vente spændt på dem :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 25 ſeptember , 2008, 15:55 »
Sørg for at bruge volieretråd, det kan de ikke gnave sig igennem. Alm. hønsetråd/kyllingetråd er ikke noget problem for rotter, det kommer de hurtigt igennem.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 25 ſeptember , 2008, 16:03 »
Det er godt nok nogle stygge billeder  >:( ØV at skulle finde sine dyr sådan - ikke fair!
Men det ser ihvertfald ikke ud til at det er andre høns der har gjort det, jeg vil også gætte på rotter. De kan komme ind alle vegne og de findes jo i mange størrelser - desværre. Jeg håber du finder synderen!
Men voliertråd lyder som en god begyndelse.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 ſeptember , 2008, 17:51 »
Ja sikke noget træls noget.. Jeg har heldigvis gjort som finn har skrevet.. Bruger altid voliertråd.. Min hønsegård er så tæt at jeg kan lukke finker derind..selv mus skal på slankekur for at klemme sig ind ;). Og har 7-9-13 heldigvis aldrig haft udyr på besøg...

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 26 ſeptember , 2008, 00:05 »
 Åh , jeg kender følelsen , :'(
 håber at du får has på dræberen.
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Indianer

• Gæst
« Svar #12 Dato: 26 ſeptember , 2008, 00:10 »
Tar nogle fotos i morgen. Det er blevet rigtig fint.
Volieretråd, nå der kan man bare se...  :-\ Jamen så er vores lille shoppingtur i xl-byg vidst ikke helt ovre endnu... (Skønt pengepungen er tom..)  ;)

Hvad angår det gamle hønsehus, så går hønsene jo frit i haven. Så det er såmænd ikke gården jeg skal have hegnet ind.. Men kunne da godt tænke mig, at en erfaren hønseejer ville kigge forbi og give sit besyv med. Når alt kommer til alt, så ville det være rart med nogle gode betragtelser på vejen.

Så skulle nogen få lyst, holder jeg åben hønsehusedag hele weekenden. Jeg har HELE tre hønsehuse at prale af. Det ene mindre end det andet;)
Bare lige send en sms, hvis jeres vej skulle falde forbi. Så sætter jeg kaffe på kanden.
Tlf: 26131397

Kan også lokke med nogle forskellige hønseracer. Araucana, Maran, dværg Langshan, Australorps og kyller i Silke og en Kochin. Så der er da lidt at se på. :D

Kan I ikke komme i weekenden, så kan I måske en anden dag. Alle er velkomne til at ringe eller sms'e... ;D

Nu vil jeg i seng. God nat.
 <I

Offline Liv

• Bruger
« Svar #13 Dato: 26 ſeptember , 2008, 10:25 »
.
« Senest Redigeret: 26 ſeptember , 2008, 11:35 Fra Liv »
Venlig hilsen
Liv

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 26 ſeptember , 2008, 10:48 »
Nu er jeg da ret sikker på at det ikke er rotter der har nappet dine kyllinger.

De ligner 100 % de kyllinger som kragerne åd fra mig, og det er enormt ulækkert, jeg tror klart du skal satse på net foroven, og ikke forneden.

Jeg har klaret mig med det grønne jordbærnet over min hønsegård, så går kyllinger og halvstore høns i fred for kragerne.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn