Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lydbøger  (Læst 3180 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Lydbøger
« Svar #45 Dato: 22 Januar , 2012, 23:54 »
det er vigtigere at kunne gå i netbank, se alle sine personlige papirer online og kunne finde ud af at bruge de forskellige ting på kommuner, ministerier og styrelsers hjemmesider :)

Med forlov, Mikkel, klipper jeg lige lidt fra dit indlæg.

Jeg har nemlig helt tilfældigt, på skrivebodet foran mig, liggende en lille skrivelse fra 'Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri' fra slutningen af december 2011. Denne skrivelse vedrører 'Tid for besætningsopdatering i CHR'.

Den siger: Fra 1.oktober 2011 er det lovpligtigt at foretage indberetningen elektronisk. Bla, bla ...

Længere nede på side 1 af denne skrivelse fremgår: Er du registreret som ejer af en besætning i CHR under dit CPR-nummer, og er du født før 1 oktober 1951, har du mulighed for at indberette besætningsoplysninger til CHR på papir.

Min besætning er registreret på CPR-nummer da det er ren hobby. Jeg er født efter den angivne dato. Men jeg skal nok klare mig i denne forbindelse da jeg er vandt til at bruge EDB i mit daglige arbejde. Men hvad med alle mine jævnaldrende som ikke er vant til EDB i det daglige. Og hvad med alle de småbrug, der stadig findes (omend de bliver færre og færre) og som er registreret på et CVR-nummer. Tja - både mine jævnaldrende registreret på CPR-nummer og alle småbrug registreret på CVR-nummer har ikke noget valg. De SKAL registrere elektronisk.

En noget arrogant tilgang fra en offentlig myndighed, men jeg tror det bliver svært at kæmpe imod.

Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 23 Januar , 2012, 09:52 »
Med forlov, Mikkel, klipper jeg lige lidt fra dit indlæg.

Jeg har nemlig helt tilfældigt, på skrivebodet foran mig, liggende en lille skrivelse fra 'Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri' fra slutningen af december 2011. Denne skrivelse vedrører 'Tid for besætningsopdatering i CHR'.

Den siger: Fra 1.oktober 2011 er det lovpligtigt at foretage indberetningen elektronisk. Bla, bla ...

Længere nede på side 1 af denne skrivelse fremgår: Er du registreret som ejer af en besætning i CHR under dit CPR-nummer, og er du født før 1 oktober 1951, har du mulighed for at indberette besætningsoplysninger til CHR på papir.

Min besætning er registreret på CPR-nummer da det er ren hobby. Jeg er født efter den angivne dato. Men jeg skal nok klare mig i denne forbindelse da jeg er vandt til at bruge EDB i mit daglige arbejde. Men hvad med alle mine jævnaldrende som ikke er vant til EDB i det daglige. Og hvad med alle de småbrug, der stadig findes (omend de bliver færre og færre) og som er registreret på et CVR-nummer. Tja - både mine jævnaldrende registreret på CPR-nummer og alle småbrug registreret på CVR-nummer har ikke noget valg. De SKAL registrere elektronisk.

En noget arrogant tilgang fra en offentlig myndighed, men jeg tror det bliver svært at kæmpe imod.

Helt i orden, og jeg er fuldstændig enig! Jeg har en far, som aldrig har brugt computer førend at jeg har lært ham det. Han kan ikke lære sig selv nye ting, som eksempelvis jeg kan, så hver gang han skal noget nyt, så må jeg lære ham det, og han er altså kun 44 år gammel :)

Vi har netop også det papir liggende med indberetning til CHR, min far er ret meget på spanden, eller han kan godt bruge meget lang tid på det og så finde ud af det til sidst, men det tager gerne meget lang tid.

Det er på ingen måde rigtigt, men sådan er det bare.

Til gengæld vil jeg sige, at langt de fleste idag faktisk kan finde ud af det, ihvertfald dem som er op til midt i 30'erne-sidst i 30'erne. Jeg har 84 børn til gymnastik, hvor vi i år for første gang har kørt med online tilmelding, og kun online tilmelding. Jeg har kun haft en forælder, som ikke kunne finde ud af det, resten har selv fået meldt til. Det synes jeg er ret godt ud af så mange forældrepar.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Susanne

• Gæst
« Svar #47 Dato: 23 Januar , 2012, 19:16 »
Hjælp efterlyses  ;D

Jeg har nu downloadet en lydbog - den ligger som windows-media-player-filer her på pc'en.

Jeg har også installeret htc-sync, men kan ikke rigtig få det til at fungere.

Til gengæld har jeg jo i forvejen windows mediaplayer som standardprogram.

Jeg kan bare ikke finde ud af at hente filerne ind i mediaplayer. (de skal videre derfra og ind i telefonen - og det er vist ikke så svært)

Er der en, der kan hjælpe ? Hvor sidder søgeknappen, der skal gelejde mig hen til lydbogen og hente den ind? (Håber, jeg har forklaret problemet tilstrækkeligt)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #48 Dato: 23 Januar , 2012, 19:22 »
Hvis du slutter din telefon til din computer og åbner mediaplayer, skulle du kunne "se" din telefon under biblioteker og også i højre side som en synkroniseringsmulighed.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #49 Dato: 23 Januar , 2012, 19:26 »
Hvis du slutter din telefon til din computer og åbner mediaplayer, skulle du kunne "se" din telefon under biblioteker og også i højre side som en synkroniseringsmulighed.

Ja, men jeg mangler et skridt før jeg når dertil. Jeg skal have lydbogen puttet ind i windows mediaplayer, og det har jeg brug for hjælp til :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #50 Dato: 23 Januar , 2012, 20:03 »
Mediaplayer burde selv opdatere med de nye lydfiler, der lægges ind på computeren.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #51 Dato: 23 Januar , 2012, 20:12 »
Mediaplayer burde selv opdatere med de nye lydfiler, der lægges ind på computeren.

Aha! Tak! Jeg prøver lige :D

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 23 Januar , 2012, 20:35 »
Ellers så prøv at højreklikke på filen, så skulle der gerne komme en op, med afspil i mediaplayer eller noget i den stil, så bør den hoppe ind i biblioteket ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Susanne

• Gæst
« Svar #53 Dato: 23 Januar , 2012, 20:46 »
Pyh - det vil ikke som jeg vil  >:(

Bogens kapitel 1 (Havets katedral (god fortælling, lyder det iøvrigt til  8) ) læses lystigt op - ud af pc'ens højttalere.

Men jeg kan altså ikke finde den i mediaplayeren - heller ikke når jeg tilslutter tlf?? Og kan derfor heller ikke "trække" filerne over i synkroniseringslisten. Føler mig lidt ubegavet lige nu - hehe :D

Må hellere spørge en af de unge på mit arbejde i morgen  ;D (med mindre en af jer kender et guld-svar)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 23 Januar , 2012, 22:38 »
Bare spørg om hjælp! De fleste er jo heldigvis glade for at kunne hjælpe :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #55 Dato: 24 Januar , 2012, 18:15 »
@Susanne

Har du fået løst problemet?

Ellers hvilken version af media player er det?
Med venlig hilsen Heidi

Susanne

• Gæst
« Svar #56 Dato: 24 Januar , 2012, 21:52 »
@Susanne

Har du fået løst problemet?

Ellers hvilken version af media player er det?

Jeg kan ikke se, andet end at den hedder Windows Media Player. Og den er fra 2007. Men det er som om der ikke kan oprettes forbindelse mellem telefonen og pc'en. Det er der, problemet er (tror jeg)
Jeg har fået hjælp uden resultat af mine yngre kolleger. I morgen kommer Den Rigtige Pc-nørd - og så håber jeg, det lykkes :D

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #57 Dato: 24 Januar , 2012, 23:23 »
Så er det nok nyeste version. Det er ved at være et par år siden jeg sidst har brugt det og synes ikke umiddelbart det er så logisk mere som det var engang.

Jeg bruger itunes. Primært fordi jeg i begyndelsen brugte podcasts af diverse radioprogrammer og overførte dem til min ipod, det er dejligt nemt og logisk når man lige for et par ting på plads. Jeg ved ikke om man ikke bare kan overføre filerne direkte fra harddisken via htc sync til telefonen. Jeg har ikke prøvet det endnu fordi min htc telefon er relativt ny og alle mine bøger allerede er lagt i itunes da jeg tidligere har haft iphone og ipod.

Men jeg tror da helt sikkert også det kan lade sig gøre via media player vil gerne prøve hvis ikke nørd'en får det til at virke for dig i morgen.

Jeg havde også lidt problemer første gang jeg tilsluttede telefonen. Først kunne jeg ikke se telefonen i stifinder, derefter kunne jeg godt "se" den der, men htc sync kunne ikke "se" den. Men efter et par gange med at lukke programmet, hive telefonen ud og prøve forfra (tror måske jeg genstartede pc'en) så lykkedes det.
Med venlig hilsen Heidi

Susanne

• Gæst
« Svar #58 Dato: 30 Januar , 2012, 13:10 »
Tak for svar, Heidi og tak for tilbud om hjælp  /o

Jeg er gået en helt anden vej og har købt en lille ipod og nu kan jeg downloade en lydbog fra bibliotek.dk, konvertetre den i "soundtaxi" og lægge den ind.

Det fungerer perfekt!  Og jeg kan nu høre bog, når jeg kører bil og når jeg laver kedeligt ensformigt arbejde (som at male vores trævægge med 3. gang maling - hehe  :D) Herligt  /o