Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lydbøger  (Læst 3227 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Lydbøger
« Dato: 12 Januar , 2012, 19:24 »
I ved jo så meget, så måske kan I også løse den her undren.

Jeg låner lydbøger på biblioteket. De skal kunne høres i bilen, så jeg låner dem på CD.
Nu har jeg så snart været igennem det lokale biblioteks samling af bøger på CD og opdager til min gru, at man nu om dage kun kan få dem som mp3 filer???

Kan nogen forklare mig, hvad det går ud på? Altså udover noget med en mp3 afspiller jeg ikke har.
Kan jeg så ikke høre dem på cdafspilleren i bilen?

Har ikke helt lyst til at spørge på biblioteket. Der er jo ingen lystfølelse forbundet med at indrømme, at man er blevet så gråhåret, at man ikke forstår moderne teknologi. :o

kyllingesalg

• Gæst
Sv: Lydbøger
« Svar #1 Dato: 12 Januar , 2012, 19:37 »
Hej  ;D

De fleste CD afspillere kan også afspille mp3 filer. Så det kan din sikkert også, med mindre det er en ældre model. Men du kan jo prøve at sætte en skive med mp3 filer i. Så finder du jo hurtig ud af det  /o Ellers må du jo have nyt anlæg i bilen  :o Eller måske ny bil  ;D

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2012, 19:39 »
jeg vil da tro du kan høre dem
man kan da lave musik cder i mp3 og høre dem i bilen
det sker da ikke noget ved at prøve :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #3 Dato: 12 Januar , 2012, 19:46 »
Vi har 2 biler her, den nye, der er 2 år, og den gamle, der vel er 10 år. I den gamle er der kun CD afspiller, mens der i den nye er kombineret CD og mp3 afspiller. De fleste købe lydbøger ligger også kun i mp3 format, men jeg tror måske godt man kan kopiere  det over i et eventuelt iTunes bibliotek, hvis du har det. Og så høre det på en iPod, iPhone eller iPad. Tror jeg.
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Januar , 2012, 19:49 »
Okay, ja. Man behøver jo selvfølgelig ikke indrømme det på biblioteket, hvis man ikke kan høre den ;-)

kyllingesalg@ en ny bil står af mange grunde højt på ønskelisten. Den jeg har runder 500.000 kørte km lige om lidt..

De der begreber med mp3 osv. er lidt tågede for mig. Jeg stod af, da CD'er var det hotte nye. Fik en Ipod sidste år og fandt ud af at lægge otte sange ind på den. Dem hører jeg så.. igen og igen..
Synes, det er så overvældende med alt det alting kan indenfor elektronik, at jeg slet ikke ved, hvor jeg skal begynde at sætte mig ind i det henne :D

Jeg vil være modig og låne en lydbog på mp3!

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #5 Dato: 12 Januar , 2012, 20:01 »
Jamen altså fagre nye verden. Min mand og jeg ser nogen gange på hinanden og siger: .,,, kan du huske dengang vi ingen computer havde? Da jeg gik i 9. Klasse var jeg (også) ret meget fremme i skoene, og tog EDB som tilvalgsfag. Så sad vi der og programmerede i DOS. Pyha, jeg forstod ikke voldsom meget af det. Først i 1991 fik jeg medejerskab,,,, siden er det gået slag i slag. Fik den første PDA omkring 2001. Så op på hesten, se mulighederne :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 12 Januar , 2012, 20:07 »
Kære Tine
Du er simpelthen for ung til at give op på det elektroniske endnu,,,, hele den offentlige verden er jo ikke til at komme i nærheden af uden at kunne bare lidt.
Hvad angår lydfiler og downloads er jeg heller ikke den skarpeste kniv i skuffen, men har heldigvis 2 børn i den rigtige alder, til at gøre det for mig, og så må jeg håbe de elsker mig højt nok til også at komme og servicere mig når først de er flyttet hjemmefra.
Ellers må jeg få det lært, for jeg kan da ikke bare sidde her og sige at jeg ikke kan.

Selvfølgelig kan vi, så bare klø på, det er også et spørgsmål om at ville det...
Min mand er IT mongol og han er ved at drive os andre til vanvid når han sidder og siger gør det for mig, og sådan vil jeg helst ikke være.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 12 Januar , 2012, 20:12 »
Den daglige almindelige omgang med PC'en klarer jeg da. Men min mobiltelefon er så gammel, at jeg ikke engang kan få et håndfrit sæt til den (og nej, den har ikke kamera eller andre sjove ting. Den kan ringe. Og SMS på gode dage..) Og lydfilerne nåede jeg bare aldrig rigtig til.

Der er også noget med at man kan låne lydbøger direkte fra nettet.. men så skal man jo køre rundt med hovedtelefoner på i sin gamle bil.. det kan man selvfølgelig også.
Vi ser jo alligevel ikke sindssygt tjekkede ud i forvejen - bilen og mig :D

Hmmm... I er som sædvanligt meget inspirerende. Bedre støttegruppe får man ikke!

Susanne

• Gæst
« Svar #8 Dato: 12 Januar , 2012, 20:16 »
Jeg er SÅ glad for at læse om dit problem  ;D

For selvom jeg både bruger pc og moderne telefon, kan jeg altså heller ikke finde ud af det med lydbøgerne.

Jeg fik for et par år siden en bekendt til at lægge en lydbogs-krimi ind på min telefon - så jeg kunne høre den med de små høretelefoner. DET var smart! og den ligger der såmænd endnu, for jeg kan heller ikke finde ud af at slette den.

Han fandt den her på pc'en og brugte media-afspilleren til at "lave det om" så "formatet" passer til telefonen. Men om det hedder mp3 eller ej, ved jeg ikke.

Jeg har siden selv forsøgt - og opgivet. Og tror heller ikke biblioteket vil hjælpe med det - selvom de ellers er ret flinke til at svare på alle mulige og umulige spørgsmål.

Og at komme dertil, hvor bogen kommer ud af bilens højttalere ville være fantastisk. Langt bedre end at sidde med halvdårlig lyd fra ørepropperne - men det er altså for uoverskueligt lige pt at skulle sætte sig (mig) ind i.

Så - du er ikke alene  :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 12 Januar , 2012, 20:55 »
Hvis du brænder mp3-filerne over på en anden cd kan du vælge, at det skal være en audio-cd, så konverteres filerne automatisk til det format, som kan afspille i en cd-afspiller.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #10 Dato: 12 Januar , 2012, 21:06 »
Hej igen  ;D

Det kan jo selvfølgelig lade sig gøre at lave mp3 filer om til et andet format  /o CD´er i  "gamle" dage, var lavet i Wave filer. Så det er jo "bare" at finde et mp3 til wave converter program. Kan sikkert findes gratis på nettet.

Man skal så lige være klar over at lydfilen vil fylde temmelig meget efter den er blevet lavet om til en wave fil. Da det jo netop er den store komprimering der er fordelen ved mp3.

De fleste "brænder" Programmer idag giver muligheden for at "brænde" lydfilen i forskellige formater.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #11 Dato: 12 Januar , 2012, 21:34 »
wow hvor er jeg bare glad for den her tråd. Så er det ikke bare mig der er teknisk bagud.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Christian Høier

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 12 Januar , 2012, 21:53 »
øh jeg vil lige sige at hvis du låner en lydbog f.eks. jo nesbø flagermusmande på mp3 får du èn cd men konveter du den til alm cd filformat skal du ud og have 13 læs 13 cdér til samme mængde data.
Så mit råd til dig ville være at tage til T.Hansen eller HN og købe en ny radio de kan fås fra 300 kr og op men hvis du hører lydbøger meget er det helt klart at fortrække. ;D
1.7.1 Gule orpington
0.0.6 Aracana
1.2 Silke
0.1 kone
0.1 ilder
2.0 hunde CCP
1.1 børn
0.1 kat

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 13 Januar , 2012, 07:44 »
Se det var jo en væsentlig detalje, Christian!

Hmmm.. altså: jeg skal på nettet og have fat i et program, der kan konvertere filerne frem og tilbage til andre formater. Kunne det f.eks. være Audiograbber? Nogen, der kender det?

Kan jeg via PC'en overføre lånte lydbøger til Ipod'en - eller fylder de så også urimeligt meget?

Ny bil. Jeg vil ha' ny bil! (Ny bilradio kan ikke gøre det :D )

Vil kaste mig ud i det her i weekenden. Susanne og Henriette: I skal få en fyldestgørende rapport om mine trængsler :D

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #14 Dato: 13 Januar , 2012, 08:14 »
Overvej også denne dims..
http://www.amazon.co.uk/WiKi-CARMP3-Wiki-Car-Player/dp/B0041AZCJY/ref=sr_1_11?ie=UTF8&qid=1326438608&sr=8-11

Den tager et mp3 signal og laver det om til et fm-signal som du kan høre via din bilradio.. (kræver self at du har en mp3 afspiller i forvejen)
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi