Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: at ruge  (Læst 4809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
at ruge
« Dato: 11 Januar , 2012, 20:26 »
hejsa nogen der vil hjælpe jeg vil til og rugekyllinger ud mit spørgsmål er så skal man ruge de kyllinger ud man skal bruge på en gang eller kan man løbede ruge ud har bare sådan på fornemmelsen at det ikke altid er rart og være de nye kyllinger i flokken hvad gør i andre ????

pylle pylle

• Gæst
Sv: at ruge
« Svar #1 Dato: 11 Januar , 2012, 20:34 »
1 kylling har ikke godt af at være alene.. så jeg ville da bestemt ruge flere ud af gangen.. men det kommer jo an på så meget, hvordan kyllerne kommer til.. Bruger du rugemaskine eller høner?? og igen så kan man ikke bare ligge æggene ind løbende hverken i rugemaskine eller under høne, for der sker ændringer i temperatur og fugtighed.

Har jeg forstået dit spørgsmål rigtigt??

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Januar , 2012, 20:36 »
Hvis bare du ruger nogle stykker ud af gangen, så der ikke er en eller to der skal "tage skraldet" alene. Så skal det nok gå.  /o

Jeg bruger skrukker eller en lille rugemaskine til at ruge kylliinger ud så jeg bliver nødt til at ruge af flere omgange. ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 11 Januar , 2012, 20:49 »
Hvis kyllingerne går med en skruk, skal hun nok sørge for, at ingen af de andre høns rører dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Januar , 2012, 20:53 »
1 kylling har ikke godt af at være alene.. så jeg ville da bestemt ruge flere ud af gangen.. men det kommer jo an på så meget, hvordan kyllerne kommer til.. Bruger du rugemaskine eller høner?? og igen så kan man ikke bare ligge æggene ind løbende hverken i rugemaskine eller under høne, for der sker ændringer i temperatur og fugtighed.

Har jeg forstået dit spørgsmål rigtigt??
jeg vil have et fadst hold kyllinger høns nogle som lægger æg men skal jeg nu ruge 10 kyllinger ud til slagt skal de jo leve et sted kan de bare være ved de andre høns og hygge sig hvor gamle skal de være før ind de må komme sammen med andre ? vis det da er ok og samle dem med andre

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 11 Januar , 2012, 21:08 »
Husk at lade æggene stå et døgns tid inden du stopper dem i maskinen :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 Januar , 2012, 21:11 »
Husk at lade æggene stå et døgns tid inden du stopper dem i maskinen :)

skal jeg nok selv om det bliver svært men det er nok bedre og vente er det nemt og se forskæl på en brahma og en dorking kylling en ven skal nemlig have 20 brahma æg med i maskinen

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #7 Dato: 12 Januar , 2012, 07:34 »
Ja det er det, brahma har dun på benene og dorking har ikke, dorking har også 2 striber på rygen.  :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.