Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: De gode historier.  (Læst 2285 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mango2705

• Gæst
De gode historier.
« Dato: 11 Januar , 2012, 01:10 »
Da i det sidste stykke tid har været lidt dårlig stemning her på forum, :'( tænkte jeg om vi ikke skulle ta' og dele nogen af de dejlige, sjove og fantastiske ting som vi har oplevet i den senere tid, da det nu er i bund og grund et dejligt forum. ;D Om høns, hunde, katte, duer, alt mellem himmel og jord. ;D /o

Jeg kan da starte med en: Den anden dag da jeg gik ud og skulle fodre mine dyr, opdaget jeg at par unghøner opførte sig anderledes. De fulgte efter mig hele tiden, hvilket ikke er noget ud over det sædvanlige, men de fulgte efter mig lige i hælene konstant og på en anderledes måde, og da jeg til sidst satte mig på hug og nussede dem, så gjorde de som når en hane ville parre sig med dem. :o Kort sagt de to høner har åbenbart udnævnt mig til deres hane. :o ::) Hvad bliver det næste katte der begynder at lægge æg? ;D
Nu har jeg jo også nogen specielle men dejlige høns. /o http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=15929.msg144371#msg144371

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: De gode historier.
« Svar #1 Dato: 11 Januar , 2012, 05:50 »
Fredag eftermiddag skulle jeg skifte vand og og fodre dyrene. Havde min 2 årige datter med, som mente hun skulle lidt tæt på hønsene. Det ville henry(vores hane) slet ikke finde sig i, så han hoppede ind i brystkassen på hende så hun væltede. Det resulterede i et los fra mig, og henry rendte om på den anden side af hønsegården og stillede sig. Omkring 10 min senere skulle jeg lige ud og se om henry stadig gemte sig, og det gjorde han. Men det var nu fordi naboens ene kat lå på lur :-[ Pludselig springer katten frem i angreb, og det samme gør henry. Op på ryggen af katten som finder ud af det ikke  er sjovt og jagt høns og stikker af ;D Det  var åbenbart derfor henry var efter min datter. katten havde sikkert været på lur i længe og hun virkede truende.Bagefter måtte jeg ind til naboen og sige at hun nok skulle kigge hendes kat efter for skrammer, da den lige havde fået bank af min hane ;D Jeg havde meget svært ved ike og grine under den samtale ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 11 Januar , 2012, 08:05 »
Godt initiativ, Andreas /o
I øvrigt bliver jeg altid lækkersulten, når jeg ser dit brugernavn, jeg eeellsker mango, når min søde mand er i Indien eller Sydamerika har han altid en kasse med hjem til mig, og de er nu mange gange bedre, end dem vi kan købe i DK.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 Januar , 2012, 08:48 »
En lille katte, høne historie herfra også ;)
Jeg havde foræret en høne til en af mine bekendtes søn, den kom hjem til deres landhøns, som blev plaget af en kat, den røg lige i hoved på katten, så nu er der ikke flere katte på matriklen, til stor glæde for min bekendte, da hun ikke kan lide katte, og havde gjort en masse for at blive fri for dem  /o
De kan noget de høns  ;D
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 11 Januar , 2012, 09:36 »
;) også min bevæg grund til tråden om at klippe en høne.

Thor's seramaer ved også godt at det er ham der er massa. Når han kommer ud i haven hvor de spankulerer rundt som villakvarterets påfugle kommer de myldrende hen til ham.
En dag stod han med katten i favnen, hanen sprang op på ryggen af Thor, hvilket den aldrig har gjort før.
Det virkede faktisk somom at den var jaloux. <J *f

Mango2705

• Gæst
« Svar #5 Dato: 11 Januar , 2012, 13:07 »
Godt initiativ, Andreas /o
I øvrigt bliver jeg altid lækkersulten, når jeg ser dit brugernavn, jeg eeellsker mango, når min søde mand er i Indien eller Sydamerika har han altid en kasse med hjem til mig, og de er nu mange gange bedre, end dem vi kan købe i DK.
Det er også det samme når man har hjemmedyrket æg, grønsager og frugt. /o

Gode historier bare kom med nogen flere. ;D /o

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #6 Dato: 11 Januar , 2012, 18:14 »
Min historie er fra forleden dag.

Mine kyllinger er ved at være voksne.
Hr. Dupont her ville træde en høne..... men det ville hun ikke

Hr. Dupont blev så fornærmet over afvisningen, at han pustede sig voldsomt op, og hvad gjorde hønen så?? Hun pustede sig også op.
Så de stod sådan over for hinanden og løftede hovederne op og ned...  det så meget morsomt ud.  *g

Pludselig får Hr. Luffe øje på dem og løber hen imod dem (den ballade må stoppes)... hvorefter de går hver til sit med det samme. Og så står Hr. Luffe og ligner et kæmpe ?

Hr. Dupont ser lige sådan ud... fattede vist ikke helt hvad der var foregået.
Kun hønen så ud som hun vidste lige præcis hvad der var sket. Hovedet og halen højt løftet på vej væk fra scenen.   /o

Jeg har nogen seje høns.  *f
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 11 Januar , 2012, 18:16 »
Pragtfuldt billede - skøn historie *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Mango2705

• Gæst
« Svar #8 Dato: 11 Januar , 2012, 18:32 »
Hr. Dupont fedt navn! ;D Og god historie. /o

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #9 Dato: 11 Januar , 2012, 18:38 »
Pragtfuldt billede - skøn historie *y
OG
Hr. Dupont fedt navn! ;D Og god historie. /o

Mange tak   !k
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #10 Dato: 11 Januar , 2012, 18:38 »
Endnu et bevis på at der er sååååååå meget dinosauer i høns..... Super god historie og billede.

Offline hanefar76

• Passiv bruger
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
« Svar #11 Dato: 11 Januar , 2012, 18:47 »
skønt
endelig en dejlig posetiv tråd  /o /o /o /o /o /o
lad os få nogle fler af dem de varmer så godt hjemme i stuen  ;)
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 11 Januar , 2012, 19:06 »
Sikke en god ide. Der må være masser af gode historier i det for høns (og andre dyr) opfører sig altså bare for sjovt sommetider.  ;D

Jeg har også en hane der troede han kunne indlemme mig i sit harem, men da jeg hver gang rakte ud efter ham, som om jeg ville tage ham op (og han er ikke tam) er han efterhånden blevet vænnet af med det.  :D
Han forsøger at jage mine børn væk når de kommer derud og min datter har fundet ud af at når hun forsøger at efterligne ham så ser han meget fornærmet ud og stiller sig med ryggen til hende.
Noget der også stadig får mig til at grine og blive i godt humør er når jeg kalder på hønsene kommer de løbende allesammen og det ser altså sjovt ud når de løber sådan nogle høns.  ::)

Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

pylle pylle

• Gæst
« Svar #13 Dato: 11 Januar , 2012, 19:15 »
da jeg var lille.. havde vi også høns.. selvfølgelig!! /o en dag var der en høne som havde ruget kyllinger ud i skjul.. og derfor havde min mor ikke fået fjerne den store vandskål fra haven..  stor og stor vil sige 5 cm kant.. men nok til at en lille kylling kan hoppe op og drukne. Jeg husker det så tydeligt, at vi kom op i haven, og så den lille kylling ligge og flyde rundt i vandet.. Min mor skyndte sig at tage den op.. og give den kunstigt åndedræt.. først rystede hun den med hovedet nedaf, og så pustede hun ind på dens næb.. der gik lidt tid.. og vi mente ellers at det var for sent.. men pludselig kom der liv i den lille nylling.. det var helt utroligt.. Min mor er en helt!!! og nyllingen voksede op og blev til en lækker steg!!! /o /o /o

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 11 Januar , 2012, 20:44 »
Kan ikke passe der ikke er flere der kan nogle gode historier.  ???

Kan lige fortælle lidt (som gør mig glad) om vores pony som vi næsten lige har fået.
Han er en lille smule nervøs hvis man sådan laver lidt store armbevægelser eller pludselige lyde giver det et ryk i ham, men hønsene kan flagre om ørerne på ham og rende rundt under ham og det er han totalt ligeglad med.   :D Det er da dejligt de kan gå sammen uden han bliver et nervevrag.  /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe