Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En drøm er blevet til virkelighed  (Læst 3701 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: En drøm er blevet til virkelighed
« Svar #30 Dato: 01 Februar , 2012, 10:11 »
Dette ser sgu ikke for godt ud..... :-\ :-\

pt er der klækket 8 udaf 18 dværg, en døde i skallet, og 1 tværstribet stor og en stor sølv, ellers virker der ikke til at ske meget, det er 21. dagen i dag (aften)

jeg bliver sgu skuffet om der ikke kommer flere  :-\

Og jeg har ikke pillet NOGET denne gang !!
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

thorleif

• Gæst
« Svar #31 Dato: 01 Februar , 2012, 10:43 »
Det du kan gjoere er: Lys eggene, ett etter ett, se paa luftlommen. den er lett aa se naar du har et godt lys. Hvis du kan se hode/nebb oppe i luftlommen, og det ikke er et lite luftehull paa toppen, legg egget tilbake til varming, merk egget med en blyant, vent 2-4 timer, og ta egget opp igjen. Legg egget i haanden og ta det opp til oeret, og lytt til du hoerer liv, dette kan ta noen minutter. Men husk, fordi du holder rundt egget, og holder det inntil oeret, saa holder det seg varmt, saa gi deg god tid. saa tar du et lite bor, 2-3 mm, lys lommen mens du driller et lite hull. Legg det tilbake i rugeren, vent 6-8 timer, ta egget ut igjen, lys straks under luftlommen og se om du kan se noe av blommen. Hvis blommen er vekk, vil du du se et tomrum, og det er lett aa lyse. Naar tomrummet er tydelig, merk egget, legg det tilbake, og vent 4-6 timer. Saa kan du begynne aa fjerne skallet over luftlommen.
Kikk ned til fosteret, og hvis blodaarene er tydelige og roede, ta et halvt eggeskall (ifra frokost) og dekk det du har fjernet. fest det forsiktig med litt tape. Hvis blodaarene er sortaktige, betyr det at de ikke er i bruk lengre, og du kan fortsette aa fjerne skall, forsiktig. Hvis de er roede, du dekker egget og legger det tilbake, kikk hver 3.dje time, og foelg prosessen. Dette er vanligst paa dag 22 og 23, men det kan ogsaa vaere for sent da.......Du vil nok "redde" endel kyllinger paa denne maate. De er ikke noe svakere enn de som kom ut selv, styrken er i genene.
(Dette er skrevet paa 100% Norsk, da som alle i "smugkiggere" maaske allerede ved, baade Yngvild og jeg er Norske Nordmend ifra Norge).

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #32 Dato: 01 Februar , 2012, 10:57 »
Dette ser sgu ikke for godt ud..... :-\ :-\

pt er der klækket 8 udaf 18 dværg, en døde i skallet, og 1 tværstribet stor og en stor sølv, ellers virker der ikke til at ske meget, det er 21. dagen i dag (aften)

jeg bliver sgu skuffet om der ikke kommer flere  :-\

Og jeg har ikke pillet NOGET denne gang !!

det er altså lidt tidligt på året, så ægene er måske ikke så godt befrugtet, og nogle af dem har måske fået lidt kulde,,, giv dem lidt tid, til dag 23 eller prøv Thorleifs råd
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #33 Dato: 01 Februar , 2012, 11:08 »
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #34 Dato: 01 Februar , 2012, 11:41 »
Husk: Det skader ikke at lyse dem.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #35 Dato: 04 Februar , 2012, 14:20 »
Jeg har nu 1+8 sølv i stor , 6 guld i stor, 1 guld/hvid stor, 2 måske citron i stor, 4 guld dværg og 2 guld/hvid dværg. 16 af dem blev klækket i min vens maskine.

Så jeg glæder mig til at se dem vokse  /o

det første billede viser guld, sølv og hvid/guld tværstribet som daggamle kyllinge  ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger