Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine-erfaring.  (Læst 4702 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
Rugemaskine-erfaring.
« Dato: 05 Januar , 2012, 09:06 »
http://www.america-thisted.dk/eshop/vis_billede.asp?produktid=5218&produktnavn=&side=maxivisning

Jeg har længe ønsket mig en rugemaskine, men vil lige høre om ovennævnte er noget for en nybegynder.

Hilsen Anita.
Ejer af : 1-2 stor kockin i gul. En kylling udruget på mit arbejde på en friskole. 2 pony vallakker.

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
Sv: Rugemaskine-erfaring.
« Svar #1 Dato: 05 Januar , 2012, 10:30 »
Jeg købte en magen til sidste år og har været rigtig glad for den.
Det er den første rugemaskine jeg har prøvet.
Den er simpel at betjene.
Så jeg kan kun anbefale den, men jeg kender selvfølgelig heller ikke til andre modeller.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2012, 10:36 »
Jeg har sådan en, fik den som min første rugemaskine. Det er en udmærket begynder-maskine, men kan være lidt ustabil i temperaturerne, så prøv den igennem nogle dage inden du putter æg i. Du kan få masser af råd herinde, hvis den driller lidt.

Jeg blev til sidst træt af min (der er dog andre der har bedre erfaringer end jeg), så jeg fik en trærugemaskine (som er skøøn, men halvdyr) og bruger den blå til 'klække-svineriet' de sidste 2-3 dage af rugningen. Den kombination er rigtig god for mig.

Men gå endelig igang med den blå, så kan du jo også se om det er noget for dig  :)

Mvh Marianne

Offline Sydsjælland

• Passiv bruger
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
« Svar #3 Dato: 05 Januar , 2012, 15:38 »
Jeg vil anbefale dig at købe en Rcom 20 Pro hjem fra England, koster ca 2500 kr. Jeg har en Rcom 50 Pro, og hvis æggene er befrugtede så kommer der også kyllinger. Har kun ros om maskinen, super super stabil. :)

Havde ved sidste rugning 45 befrugtede æg i, der kom 43 kyllinger :)
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Januar , 2012, 15:44 »
eller en octagon m. vendevugge også meget pålidelig og meget billigere at købe i England.

Prøv også at kigge på den tyske side Heka brutgraete..også meget billigere rugemaskiner.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #5 Dato: 05 Januar , 2012, 16:09 »
Jeg vil anbefale dig at købe en Rcom 20 Pro hjem fra England, koster ca 2500 kr. Jeg har en Rcom 50 Pro, og hvis æggene er befrugtede så kommer der også kyllinger. Har kun ros om maskinen, super super stabil. :)

Havde ved sidste rugning 45 befrugtede æg i, der kom 43 kyllinger :)

Jeg kan kun tilslutte mig din anbefaling.Jeg har selv en jeg er 100% tilfreds med.Og den er ligeglad med rumtemperaturen,modsat "den blå". /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 05 Januar , 2012, 16:57 »
Jeps. Når tegnebogen alligevel skal frem hos os teknik-forskrækkede så er r-com´en genial. Indstille temperatur og fugt, vand på og så tænde. Efter 18-19 dage nyindstille fugten, og ca en gang om ugen skal der vand på. Så er der garanteret kyllinger hver gang. Er SÅ glad for min. Kunne godt ønske mig 50-ægs modellen nu, for 20´eren kører uafbrudt hele foråret og noget af sommeren med.  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline anita hansen

• Bruger
  • Ælsker mine høns.
« Svar #7 Dato: 05 Januar , 2012, 17:06 »
Jamen så må jeg lige spare sammen lidt endnu, tror det bliver Rcom 20 Pro der kommer til at lave kyllinger til mig. :)

Mange tak for jeres svar, de var meget brugbare. /o

Venlig hilsen Anita.
Ejer af : 1-2 stor kockin i gul. En kylling udruget på mit arbejde på en friskole. 2 pony vallakker.

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 Januar , 2012, 07:08 »
Jeg har haft et par stykker af modellen før den viste model. Efter at have prøvet et par andre rugemaskiner, var det den første rugemaskine jeg for alvor fik held med at ruge i.

Jeg har ikke haft problemer med temperaturen, og synes at maskinen er let at betjene. Desuden er det en fordel, at den er opbygget som en vaskebalje, så derfor er den let at gøre grundigt rent. Det er bare at tage flamingoen ud, så kan "baljen" vaskes uden at der er dele, der kan tage skade.

Desuden kan maskinen købes hos Harald Nyborg og i det lokale handelscenter (Grene), så der er langt mindre risiko for at, der er noget, der går i stykker i forhold til en maskine, der skal transporteres fra Thisted.

Endelig er prisen overraskende billig, så jeg kan kun anbefale den viste model.

God fornøjelse  /o

Venlig hilsen

Erik