Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hybrid kyllinger  (Læst 5294 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

• Passiv bruger
hybrid kyllinger
« Dato: 04 Januar , 2012, 22:38 »
hejsa fik for snart 7-8 uger siden en hybrid kylling nu har jeg lig ruget 12 stk ud mit problem ved ikke om det er normart jeg to den en 10 dage gamle kylling og ville  prøve putte en ud til min 8 uger gammel kylling det var som om den lige skulle se hvad det var for noget og det var som om den lige ville hakke den lille lidt er det normart så valgte nu at det var for tidligt og sammenligge dem

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hybrid kyllinger
« Svar #1 Dato: 04 Januar , 2012, 22:43 »
forstår jeg dig ret, du ville sætte en 10 dage gammel kylling sammen med de 8 uger gamle, eller?

Hvis der er sådan, så skal du nok regne med at den ikke slipper så godt fra det, de ældre vil ikke accepterer den, der vil gå lang tid, ellers skal du prøve at lade den lille gå sammen med en stor i nogle dage, til de kender hinanden, og så tilsætte 1 stor til, og det skal helst være et sted hvor den store ikke har været før.

Så kan du på den måde sætte dem sammen 1 ad gangen, men måske lykkes det ikke alligevel,,,
Høns er nogle skidderikker, og hvis de får hakket hul på den lille, så er den dødsdømt, for så spiser de den, høns er kanibaler.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Januar , 2012, 22:51 »
forstår jeg dig ret, du ville sætte en 10 dage gammel kylling sammen med de 8 uger gamle, eller?

Hvis der er sådan, så skal du nok regne med at den ikke slipper så godt fra det, de ældre vil ikke accepterer den, der vil gå lang tid, ellers skal du prøve at lade den lille gå sammen med en stor i nogle dage, til de kender hinanden, og så tilsætte 1 stor til, og det skal helst være et sted hvor den store ikke har været før.

Så kan du på den måde sætte dem sammen 1 ad gangen, men måske lykkes det ikke alligevel,,,
Høns er nogle skidderikker, og hvis de får hakket hul på den lille, så er den dødsdømt, for så spiser de den, høns er kanibaler.
tak hade det lidt på fornemmelsen men troede den var lidt tam jeg kan jo nusse den  så troede den ville tage lidt godt imod men den kom nu hen og snakkede med mig den hade ikke travlt med og hugge i den lille men den sad bare der og kiggede den lille søde  gule kylling og så ville den 8 uger gammel lige se hvad den lille gule var for en så vik den et lille hak lige som om den var en madskål så jeg snuppede den lille gule og den kom ud til de andre igen og min ide med og sætte dem sammen har jeg lagt lidt på hylden

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 04 Januar , 2012, 23:27 »
Lad os lige få styr på tallene
hvor mange har du af de yngste, og hvor mange af de ældste

Hvis det er de små du har mange af, så sætter du den store ind til de små i deres plads
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 04 Januar , 2012, 23:41 »
Helt enig med Ina.

Som jeg læste det har du 1 kylling på 7-8 uger og nu er der yderligere 12 stk som er 10 dage.

Den store skal helst på 'udebane'. Antallet af de små vil mest sandsynligt gøre at den store tilpasser sig og ikke gør udfald mod de små.

Skulle det mod forventning ikke virke må du vente et par uger mere med sammenføring.

Nu ved jeg ikke hvad du råder over af faciliteter. Jeg bruger en hesteboks til mine kyllingers tidlige opvækst. Jeg har flere gange haft hold af forskellige alderstrin i boksen. Jeg har så gjort det, at jeg har delt den i to dele med et hegn, hvor de små kan slippe gennem maskerne ind til de større kyllinger, men ikke omvendt. Og det har virket fint.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Januar , 2012, 03:22 »
Jeg forstår det såda at der er en 10 dage gammel, 12 små nye, og så en 8 uger gammel? Så skulle man mpåske vente til de 12 er omkring en uge, måske 2, og så forsøge at sætte de 2 ældre ind til dem i deres "hjem"
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 Januar , 2012, 11:20 »
Jeg forstår det såda at der er en 10 dage gammel, 12 små nye, og så en 8 uger gammel? Så skulle man mpåske vente til de 12 er omkring en uge, måske 2, og så forsøge at sætte de 2 ældre ind til dem i deres "hjem"
jeg har en kylling på 8uger :) så har jeg 12 kyllinger på de er fra den 19 januar,de er begyndt og fylde rimlig i deres kasse hvor de er og lever :( og der min kylling på 8 uger ikke er serlig gæstfri skal jeg så måske bytte burerne om for min kylling på 8 uger har tæmlig megt plads hvor længe skal der så gå før den på 8 uger har vændet sig til det nye bur og kan komme tilbage til sidt gamle hjem og alle forhåbenlig er glade for og se hinanden  :-\