Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: storm d. 4 januar 2012  (Læst 1650 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
storm d. 4 januar 2012
« Dato: 04 Januar , 2012, 07:17 »
hold da helt ferie for en storm.. jeg har ikke lukket et øje hele natten... huset har knirket og braget!!!!

jeg er ret sikker på mit drivhus har sagt farvel og tak og det samme gælder resterne af legehuset som vi skulle reaparere her i foråret  :-[

jeg tør ikke gå ud indnu...da det satdig er rigtig voldsomt..men nøj der var koldt da jeg stod op... 18 grader.. jeg er vant til 21 på gulvarmen og så fyre jeg ellers op med brændeovnen...

tror også der er røget en del tag på garagen  ??? men jeg er nødt til at vente til det bliver lyst..

hvordan ser det ud ved jer???
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Joankinu

• Passiv bruger
Sv: storm d. 4 januar 2012
« Svar #1 Dato: 04 Januar , 2012, 08:08 »
Her er der ikke sket noget med huset, dog har det blæst ret kraftigt, så nu her når det bliver lyst nok, skal jeg ud og se efter hvordan mit skur har taget det. Hønsene kagler og har gjort det længe så det bliver spændende at se hvordan de har klaret det. ;)

Der kom vand ind af hoveddøren pga vindtryk - vandet blev simpelthen trykket ind under døren (gammel dør) dog er der også kommet vand ind på loftet som så er kommet ned gennem loftpladerne i mellemgangen. /d
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Dimsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Januar , 2012, 08:29 »
Umildbart ser det ud til vi er sluppet billig iforhold til de sidste par storme, men nu er det ved at være lyst så må jeg ud og se ordentlig efter.
Huset har dog knirket og knaget hele natten, som jeg aldrig har hørt et hus larme før.

Dog er fyret stået af  :'(
Og kan først blive lavet i morgen middag, forudser mange kolde timer.
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Januar , 2012, 09:39 »
Her ser alting ud som det plejer. Men jeg er glad for a vi kun har fået lavet fundamentet til hønsehuset, så har det da ikke kunne blæse væk. /o
Sad igår aftes i stuen og puttede under dynen, brændeovnen knitrede og vinden tudede udenfor. Stakkels alle dem der ikke har et sted at være, når vejret tér sig sådan. :(
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Januar , 2012, 09:50 »
er posetiv overrasket  ;D

mit drivhus har kun mistet 1 stykke glas og står ellers endnu /o

legehuset er rykket 1 meter og er skævt  /d

høns og ænder har det rigtig godt /o

garagen har mistet lidt flere tagsten..

men ellers ser det hele fint ud....
flere her i området har mistet tag på staldene eller gavle der er væltet... så jeg er virkelig posetiv :)
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Henrik

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Januar , 2012, 09:53 »
Her er det heller ikke blevet til meget søvn.... har været ude og se på skaderne, men det er bare blevet til at et par små træer der er væltet og så er der ikke noget tv.

Alle dyrene har det heldigvis godt, men vi vovede os ud sent i aftes for at se til hestene. De var noget oppe at køre over al den vind, men så fik de lige lidt ekstra wrap så de havde noget at få tiden til at gå med og få varmen af. De havde det også fint her til morgen.
Hilsen Henrik
Bindslev/Uggerby
1,0 sort jersey
0,3 blå jersey
2,0 islænder
2,0 shetlænder
1,2 Katte
0,1 Cairn terrier
0,1 rumænsk gadekryds

bly viol

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04 Januar , 2012, 09:55 »
har været på lolland siden i fredags den 30 . så er spændt på at komme hjem og se om der er sket noget hos os . har endnu ik fået melding fra mine svigerforældre at der er sket noget . så håber ik . sidste storm rev lysningspladerne a hønsehuset i toppem . ærgeligt når man lige havde sat dem op  /d. men håber vi er gået fri denne gang . hva sker der dog med vores natur siden vi skal ha så ustadigt vejr i dk . der må virkelig være gået noget galt

Offline Henrik

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Januar , 2012, 10:05 »
har været på lolland siden i fredags den 30 . så er spændt på at komme hjem og se om der er sket noget hos os . har endnu ik fået melding fra mine svigerforældre at der er sket noget . så håber ik . sidste storm rev lysningspladerne a hønsehuset i toppem . ærgeligt når man lige havde sat dem op  /d. men håber vi er gået fri denne gang . hva sker der dog med vores natur siden vi skal ha så ustadigt vejr i dk . der må virkelig være gået noget galt

Håber ikke der er sket noget, men hvis der er så har du Gittes nummer og så skal jeg nok sende hende ud og hjælpe  *g *g Nej spøg til side... jeg vil gerne give en hånd med hvis du får brug for det.
Hilsen Henrik
Bindslev/Uggerby
1,0 sort jersey
0,3 blå jersey
2,0 islænder
2,0 shetlænder
1,2 Katte
0,1 Cairn terrier
0,1 rumænsk gadekryds

bly viol

• Gæst
« Svar #8 Dato: 04 Januar , 2012, 10:07 »
haha tak henrik . det skal jeg nok huske  /o tak

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #9 Dato: 04 Januar , 2012, 10:11 »
Her er der ikke sket noget, men hvis ikke flagstangen var røget sidst var den helt sikkert røget denne gang. Hold da op en storm.
Sov på sofaen med tøj på for at kunne komme hurtigt ud af døren hvis der skete noget, så er fuldstændigt smadret her til morgen, men bedre mig end huset :-\
Dyrerne har det fint hos mig. Peter og serama'erne galer deres morgensang og vagtlerne triller deres "jungle-lyd"
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 04 Januar , 2012, 10:51 »
møj blæst
Vores dobbelt drivhusdøre i det store drivhus (24kvm) er blæst ind og røget af , heldigvis er der ikke smadret glas da bobleplasten holdt ude fra og planter i mængder indenfra holdt dørene mod at falde mod jorden og glasset smadret  så drivhus firmaet kommer i morgen og udbedre skaden
men jeg HADER blæst
Næsten hele plankeværket ligger ned (25 m ) men det er osse gammel og knækket(læs rådnen ) ved jorden men det har osse holdt i 10 år
Vores kæmpestore Tobakpibeplante er røget ned fra huset så nu blir den klippet helt ned for at lave nyskud (den fyldte osse for meget )
Så jeg syntes tingene er noget trælse for tiden
( kunne ønske at man boede i en lejlighed med vicevært..........men det går nok hurtig over  )
Hønsehuset er grundmuret og det holder og gokkerne var som de plejer  :D
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 04 Januar , 2012, 10:58 »
vi har et stort kastanjetræ der nærmest er blevet halveret..det er væltet indover hønsestalden og et par tagplader er vist røget..derudover er der blæst ca. 7 rygplader(hedder det vist) af,,så nu får mine høns både regn og blæst ind fra oven..æv..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #12 Dato: 04 Januar , 2012, 11:00 »

( kunne ønske at man boede i en lejlighed med vicevært..........men det går nok hurtig over  )

Det må man da håbe, for ellers måtte du have hønsene på altanen :o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 Januar , 2012, 16:50 »
Jeg har heller ikke sovet i nat. Jeg hader når vinden tuder og rusker og man kan høre at regnen trommer hårdt mod ruderne. Her er ingen skade sket og jeg ved også at vi er sluppet billigere hernede, så jeg kan med gru forestille mig hvordan natten har været længere nordpå

Almo

• Gæst
« Svar #14 Dato: 04 Januar , 2012, 17:43 »
6km i fugleflugtslinie fra Saltum Strand og ikke det mindste træ er bøjet - har dog også været flink til at få ALT naglet eller boltet fast, hehe...

Alstrup: 4 - Stormvejr: 0