Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ADVARSEL  (Læst 1868 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
ADVARSEL
« Dato: 04 Januar , 2012, 00:03 »
Der er desværre altid folk der er udspekulerede og udnytter andre. Så hvis du bliver ringet op af nedenstående nummer, så RING IKKE TILBAGE! Du bliver trukket 1500 kroner. Det er lavet som når man kan støtte til en indsamling. Vi har et familiemedlemmer som har været på den.  Nummeret er 29520052.  >:(
Synescda lige at i også skal advares.
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: ADVARSEL
« Svar #1 Dato: 04 Januar , 2012, 00:09 »
Tak for advarslen.  /o
Der er så mange af den slags ting så man skal virkelig være oppe på dupperne for at undgå det hele. >:(
 Man tænker nok mere over det når man har set en advarsel om det.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 04 Januar , 2012, 00:17 »
En god tommelfinger regel for at undgå at blive 'luret' er, at hvis der er et opkald fra et nummer man ikke umiddelbart genkender (eller en e-mail i indbakken man ikke genkender) så ignorer det. Hvis det er/var et aller andet vigtigt, så kommer der yderligere henvendelser.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 04 Januar , 2012, 08:35 »
Nøj, hvor lusket, og så er det ikke en gang et 90-nummer, det er vel ulovligt og kan anmeldes?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 04 Januar , 2012, 09:09 »
jeg vil også mene, at noget sådan skal anmeldes >:(
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 04 Januar , 2012, 09:35 »
Jeg kan genkende nummeret.

Det er det, der bliver sendt en sms fra, når man får at vide, at det og det nummer har ringet til en mens der var optaget. Og så står der ovenikøbet: "Denne service er gratis. Venlig hilsen dit mobilselskab" Mit mobilselskab er Telmore.

Jeg kan ikke helt forstå, hvis det fungerer som skjult fælde. Men kan det evt være det nummer, der bliver fortalt om?
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2012, 10:02 Fra Susanne »

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 Januar , 2012, 22:31 »
Jeg ved ikke meget mere end at et ældre familiemedlem ringede tilbage og det var det nummer hun gav mig. Jeg undersøger det igen. De er sidst i 70 erne og orker ikke at gøre noget ved det. Og det er jo ærgerligt.
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 05 Januar , 2012, 22:36 »
Ved ikke om linket ikke virkede efter hensigten, men det var stort set tomt, bortset fra nummeret.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 05 Januar , 2012, 22:43 »
JA, og så står der lige over nummeret:
Sms Service "Hvem Har Ringet"
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 05 Januar , 2012, 22:44 »
Jeg ved ikke hvad 'set-up' - et er i dette tilfælde men meget sandsynligt er det uskyldige danske nummer forbundet med udenlanske numre fra et eller andet 'skjulested', så man ikke får noget ud af at kontakte politiet.

Men der må jo være et dansk selskab der leverer det danske telefonnummer. Måske man skulle prøve at tage fat i dem og få dem til at stoppe 'trafikken'. Men det er en kortvarig løsning da de der står bag så blot opretter et nyt nummer, evt i et andet dansk selskab.

Internet og mobil er fantastiske værktøjer, men bagsiden af medaljen (og sådan en er der altid) er jo at det åbner op for et hav af muligheder for svindel. Så man skal altid se sig godt for.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 05 Januar , 2012, 22:56 »
JA, og så står der lige over nummeret:
Sms Service "Hvem Har Ringet"

Ja det så jeg. Men det ser jo også legitimt ud. Sådan da. Jeg ville have forventet (hvis det var en reel service) at der havde stået lidt forklaring om hvad servicen gik ud på, hvem der leverede den osv.

Men som skrevet længere oppe. Får man et opkald som man ikke når at svare, så se på nummeret der har ringet. Er det ikke et nummer man kender, så lad være at gøre noget. Var det noget der var vigtigt, vil vedkommende helt sikkert ringe igen. (En slags spam filter indenfor telefoni  ;))
Mvh
Erik Andersen

Susanne

• Gæst
« Svar #12 Dato: 06 Januar , 2012, 08:53 »
Ja det så jeg. Men det ser jo også legitimt ud. Sådan da. Jeg ville have forventet (hvis det var en reel service) at der havde stået lidt forklaring om hvad servicen gik ud på, hvem der leverede den osv.

Jeg kan kun sige, at det nummer - gennem flere år - trofast har leveret sms'er til mig når nogen har ringet forgæves. Med oplysning om, hvem det er.

Men man ser jo to numre - nemlig 29520052 plus det nummer, der bliver oplyst om. Og er man lidt hurtig i vendingen kan man sikkert komme til at forveksle dem. Og er det ovenikøbet en tlf med touch-skærm, skal man jo bare "touche" - så er der ringet op. Ikke til 29520052, men til det andet. og det kan være svært at opdage, hvis man ikke er meget opmærksom.

Jeg tænker, at sms-servicen er helt uskyldig i denne sammenhæng, men at den blot videregiver et nummer (hvor der kan gemme sig hvadsomhelst bag)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 06 Januar , 2012, 09:17 »
Lyder sandsynligt, Susanne /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 06 Januar , 2012, 09:25 »
Forleden blev vi kimet ned i flere timer af forskellige udenlandske nr på vores fastnet tlf. Vi kunne se at der både blev ringet fra Afrika, Italien mfl.

>:( >:( >:( >:( >:( >:(