Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til drengenavn  (Læst 5840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Hjælp til drengenavn
« Svar #60 Dato: 04 Januar , 2012, 20:58 »
vores dreng skulle enten hedde mikkel eller simon. Da han kom til verden lignede han en simon, så det blev det. Da tøsen blev født havde jeg i tankerne at hun skulle hedde nicoline eller frederikke, så det blev nicoline. Min kone der er grønlænder havde en forfærdelig masse navne indtil vi blev gift. Hun slettede alle pånær fornavn, da hun aldrig brugte dem. Vi valgte ikke og opkalde vores børn efter nogen (selv om det er meget brugt i fruens familie) da vi ikke ville vælge nogen frem for andre.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #61 Dato: 04 Januar , 2012, 21:20 »
Vi var enige om at blev det en pige skulle hun hedde Sofie og derfor mener jeg jo at det var oplagt at kalde ham Sofus, men det blev nedlagt veto fra manden  :-\

Sofus er da egentligt et meget pænt (og mundret) navn, så forstår ikke vetoet.

Silas og Sofus, går vel også meget godt sammen. Og skal I have flere børn kan i jo navngive efter en regel om at navne skal begynde og ende på 's', have 5 bogstaver og 2 stavelser. Det giver også lidt udfordringer i valg af navne.

Vi har et vennepar der har følgende regler for valg af navne: 5 bogstaver, skal indeholde bogstaver e, i og s. Det giver lidt udfordringer når man vælger at få 11 børn.

Lidt til inspiration.  :D
Mvh
Erik Andersen

Offline michael m

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 04 Januar , 2012, 21:22 »
han skal hedde lukas det gør min søn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #63 Dato: 04 Januar , 2012, 21:26 »
... sofus er det ikke ham fra rød lille trkator, ham der ejer en mølle? og kører på en atv?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 04 Januar , 2012, 21:36 »
Jeg må blive svar skyldig om den lille røde traktor, jeg aner det ikke.
Lukas har jeg desværre ikke gode erfaringer med. Og selvom din søn, Michael, garanteret er skøn kan navnet nærmest give mig nervøse trækninger.
Det bliver heldigvis sidste gang vi skal finde navn til vores barn. Min mand bliver 50 i efteråret og har svoret ikke at ville have børn senere end det og det har jeg helt og aldeles respekt for.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #65 Dato: 04 Januar , 2012, 21:40 »
Det synes jeg altså er for meget... stakkels børn...  ;)

ej jeg syntes det er fedt :) men det er jo det fede ved navne... mange meninger, heldigvis kan vi jo selv godt lide dem vi har valgt til vores børn.  Der er også mange der syntes Yazmin er alt for eksotisk/islamisk og især med måden det staves på :) og så hedder hun jo også Victoria. Men hey jeg har selv et navn som skal staves hver eneste gang, og man kan lære at leve med det ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #66 Dato: 04 Januar , 2012, 22:30 »
Jeg har altid været glad for at hedde noget man ikke lige stødte på, faktisk har jeg kun mødt 3 stk der hedder Ina, og jeg har også altid skulle stave både for og efternavn, det er som Wanda siger en vanesag.

d 29 december fik min nevø Rune, tvillinger der skal hedde Anton og Otto, jeg tænkte straks "Otto er et næsehorn " og " Anton dine bukser er revnet " men det er jo naturligvis forældrenes ret at bestemme navn til deres børn, og man kan da håbe at ingen kender førnævnte citater når børnene når skolealderen.
Min anden nevø hedder Bjarke og hans søn hedder Leo, det er et udmærket navn også når man bliver voksen.

Lene
Citér
Jeg var ved at falde bagover den første gang jeg hørte om en pige ved "navn" Cirkeline !!
Min gamle venindes Datter hedder Cirkeline, og hendes bror hedder Frederik, så skulle den da være hjemme tænker jeg.... Jeg tror ikke børn er blevet sødere ved hinanden med tiden   /d
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2012, 22:58 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 04 Januar , 2012, 22:40 »
Jeg havde en bekendt der blev ved med at snakke om hans datter Pusle. Meget nuttet tænkte jeg indtil jeg fandt ud af at hun var over 30, så virkede det helt forkert

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #68 Dato: 04 Januar , 2012, 22:52 »
Jeg havde en bekendt der blev ved med at snakke om hans datter Pusle. Meget nuttet tænkte jeg indtil jeg fandt ud af at hun var over 30, så virkede det helt forkert
Lige netop. min datter har gået i skole med en pige der hed Blyp eller det skulle hun have heddet, men det kunne man ikke på det tidspunkt, men hun blev kaldt det..
Hvad sker der lige for folk.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #69 Dato: 04 Januar , 2012, 22:55 »
Jeg har engang mødt en pige i Skadestuen, der hed Pippi! (dog ikke noget med Viktoria Efrahimsdottir Rullegardin), men alligevel  /d
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #70 Dato: 04 Januar , 2012, 23:03 »
vores ældste hedder Emil(nu er han knap 10 og mange kalder ham  Emil fra lønneberga så fik vi nr 3 dreng han hedder Lukas, min mand var meget imod for Lukas er jo Emils hest! ingen kommer i tanken om det når vi nævner deres navne...
Min veninde han en dreng der hedder det samme som vores hund(hunden var først) skidt vi er jo ikke sammen hver dag :D
der er mange flotte navne og i sidst ende er det forældrene der bestemmer heldigvis! /o
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 04 Januar , 2012, 23:37 »
Da min datter blev født ville hendes far at hun skulle hedde Mette. Meget sødt navn, men jeg protesterede vildt for vi havde et får der hed Mette.  ;D
Sjovt som man forøvrigt kan få sym- eller antipati for navne fordi man kender nogen der hedder det.  ;D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #72 Dato: 05 Januar , 2012, 00:12 »
Mette er et meget sjældent drengenavn. *g *g
Mvh
Erik Andersen

Susanne

• Gæst
« Svar #73 Dato: 05 Januar , 2012, 07:53 »
Hvad med Esben?

Et flot, gammelt nordisk navn - passer til efternavn og til Silas.

Kommer fra Asbjørn, som er sammensat af "as", som er en gud - og bjørn. Bæreren af dette navn besidder gudernes visdom og bjørnens styrke.

(Og i eventyrene endte han altid med prinsesen og det halve kongerige  /o)

Offline Lone

• Bruger
« Svar #74 Dato: 05 Januar , 2012, 09:35 »
Jeg tror, du får lige så mange forslag, som der er medlemmer her på forum.. ;)
Og vil egentlig kun komme med det råd, at de 2 navne ikke lyder for ens, som f.eks. Silas og Elias. Det vil kun give bøvl, når du kalder på dem, især når de bliver større og mere 'selektive' i øregangene.. ::)
Og så se først, hvad han ligner, når han kommer ud..  ;D ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)