Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Uforudset problematik  (Læst 570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bolding

• Passiv bruger
Uforudset problematik
« Dato: 02 Januar , 2012, 22:26 »
Mine dv. dotter er efterhånden blevet så store at det, selv for en hønseamatør som mig giver sig selv hvad der er haner og hvad der er høner.
Jeg købte dem som daggamle ved en avler/udstiller i området og valgte at købe 12 stk. Min tanke med det var at jeg skulle ende med en hønseflok på 3-4 høns og 1 hane. Med en daggammel kyllingeflok på 12 tænkte jeg at det i sidste ende nok passede meget godt, med tanke på at der nok ville være lidt frafald (3-4 stykker) og at halvdelen nok ville være haner.
Problematikken er nu at: 1 kylling aflivede jeg da den var 3 dage gammel da dens ene ben drejede ud af pga en rugefejl. Resten er overlevet og jeg står nu med en flok på 11. Ud af de 11 viser det sig nu at der kun er 2 haner imellem.
Jeg har derfor nu 0,4 guldhalsede og 2,5 sorte og jeg kan bare på ingen måde vælge hvem jeg skal beholde og hvorfor.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Uforudset problematik
« Svar #1 Dato: 02 Januar , 2012, 22:31 »
Tjah, for os andre ville det jo være en ønskesituation med så mange høner.... *y
Kan du ikke bare beholde dem alle? Du ender sandsynligvis alligevel med at have ALT for mange - lige som os andre. Og så - visse vasse - man kan ikke få for mange høns ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Januar , 2012, 22:41 »
Jamen jo i teorien kunne jeg godt, men så er hønsehuset fyldt og det her forum har jo en frygtelig smitsom feber og derfor kunne jeg jo afsindig godt tænke mig at have plads til bare lige 2-3 små ubetydelige araucana. Så allerede inden de første æg er landet i redekasserne har har jeg samme problemer med plads og at begrænse racevalg som alle andre herinde  ::)
Jeg overvejede sådan set også at sælge den ene del som allerede etableret flok.........dette kræver dog igen at jeg kan vælge hvilke høns der bliver og hvilke der skal ud.
På den anden side har jeg også overvejet at slagte begge sorte haner og købe en gul. Åh der er mange muligheder  <W

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 02 Januar , 2012, 22:44 »
Hvorfor er hønsehuse og hønsegårde pr definition altid for små??

*g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 02 Januar , 2012, 23:35 »
Det må være en af de der naturlove ::)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner