Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stof til eftertanke  (Læst 1999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Stof til eftertanke
« Svar #15 Dato: 02 Januar , 2012, 20:58 »
Erik du har det helt rigtige våben :) JEg har hørt en lille historie som skulle være fra det virkelige liv:

Vi er i et hus med to Grand danois.

En tyv kommer ind, bliver først lidt chokeret over de to kæmpe hunde, men da de står helt roligt og kommer hen og hilser på ham falder hans puls til normal.

Han går rundt i huset og finder det han mener han kunne bruge. Hundene ligger stille i køkkenet. 
Da tyven mente han var færdig gik han ud i køkkenet og skulle til at gå ud med sin gevinst.
Begge hunde stiller sig mellem tyven og døren og ligger ørerne fladt ned og løfter diskret på overlæberne... Tyven tænker "ahrhhh de var jo så rolige før" han går igen mod døren og hundene begynder at knurre.

Da ejerne af huset kommer hjem sidder tyven fredligt ved køkkenbordet og får en kop kaffe.

Kommentaren var følgende: " Tjaaa jeg kunne nok komme ind, men jeg kan ikke komme ud igen, så I kan bare ringe efter politiet"

Så jo hav altid kaffen klar ;)

Sælger/opdrætter af vores første GD havde en lignende hund. Det var dog ikke en tyv der blev holdt tilbage men nogle af deres venner. De var kommet lidt tidligere end aftalt og var gået ind i huset da døren stod åben. Der blev de så indtil ejeren af hunden kom tilbage. Den stillede sig også mellem døren og gæsterne, og gav klart til kende at 'ingen forlader rummet' .

Her tror jeg dog ikke nogen kommer ind! Hvis der kommer nogen om aftenen, reagerer han øjeblikkeligt på lyd af bil eller anden lyd og farer ud til døren. Er der nogen udenfor døren, som han ikke straks genkender, bliver han særdeles vred, gør og hopper helt vildt, indtil en af os fortæller ham at alt er ok. Når vi har sagt god for 'besøg', slapper han fuldstændigt af, med det samme, og er den gode rolige hund vi er vant til i det daglige.

Gæster kan også være diverse søge-robotter, så hvis f.eks. nogen søger på f.eks. "rugemaskine" på enten Google, Yahoo, Bing og hvad de nu ellers hedder, vil søge-robotten jo ende her.

Fordi en søge-robot som feks Google lister en 'tråd' til Forum, bliver det vel ikke registreret som en besøgende gæst. Det sker vel først hvis den, der via Google, søger ''rugemaskine'', vælger at gå ind på 'tråden' til Forum?
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 02 Januar , 2012, 21:02 »
'Brugere online' skelner mellem gæster og spiders! Hvad er spiders i denne sammenhæng? Er det dem der er inde via en søgning på søge-robot?
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Sv: Sv: Stof til eftertanke
« Svar #17 Dato: 02 Januar , 2012, 21:20 »
'Brugere online' skelner mellem gæster og spiders! Hvad er spiders i denne sammenhæng? Er det dem der er inde via en søgning på søge-robot?
For at kunne søge, så besøger søgerobotter sider og gemmer indhold (indexerer) det er disse spiders der kommer. Både fra Bing, Google og yahoo medmere. Hvis der er en der så kommer via en søgning, så er det gæster

Der er dog nogle gæster der også er spiders, for opdelingen er ikke perfekt.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 02 Januar , 2012, 22:05 »
OK, tak for afklaring.

Jeg var ikke inde og checke, hvor mange af de mange gæster der var på omkring nytårsskiftet, der var klassificeret som gæster og hvor mange der var som spiders. Men aktiviteten virkede lidt mistænkelig.

Men jeg tror vi kan konkludere, at uanset hvad, så er det nok ikke en god ide at skrive her på Forum eller noget andet fora, eller socialt medie, at man vil være væk fra hjemmet de næste xx dage. Det vil være en åben invitation til nogen man normalt ikke ønsker at invitere.
Mvh
Erik Andersen

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 02 Januar , 2012, 22:08 »
Jeg er helt enig med Erik. Det virker meget uforsigtigt at skilte med hjemligt fravær på offentlige internetsider.