Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stof til eftertanke  (Læst 2013 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Stof til eftertanke
« Dato: 31 December , 2011, 00:33 »
Her klokken 00:25 den 31. december er der kun 12 medlemmer logget på. Men 23 'gæster' læser med.

Så lad for Guds skyld (det hedder det nu engang på dansk) være med at give nogen som helst følsomme informationer om adresser, eller hvornår, I påtænker at være hvor, på dette 'åbne' forum.

Det er umuligt at afgøre hvem alle disse gæster er, og hvad deres hensigter evt måtte være.

Blot en lille 'eye opener' ifm et nyligt tilfælde af 'information' åbenbaret her på Forum.   
Mvh
Erik Andersen

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Stof til eftertanke
« Svar #1 Dato: 31 December , 2011, 05:37 »
Hej Erik

Tak for din omtanke, du kunne jo starte med at fjerne din adr. i din profil!, det er da lige noget evt. bad guys kan bruge.

Godt nytår.
« Senest Redigeret: 31 December , 2011, 09:10 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #2 Dato: 31 December , 2011, 08:12 »
Ja efter nærmere overvejelser så kan man jo også bare registrere sig og så få folks fulde Addresse når man har skrevet den i sin profil. Jeg har af samme årsag fjerner min. Så må man sende den i en pm hvis nødvendigt.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 31 December , 2011, 17:57 »
At have min adresse på profilen er jeg ikke så bekymret for, da jeg har eget 'vagtværn', som er i position på max 5 sek hvis påkrævet.  ;)
Mvh
Erik Andersen

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 31 December , 2011, 18:15 »
Hej  ;D

Kan nu heller ikke lige se hvad der er at være bange for  ??? Og forstår slet ikke at gæster på forum skulle være et problem  ???

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 31 December , 2011, 18:36 »
@Michael

Måske kender du ikke baggrunden for tråden her! Og det er der sikkert mange andre der heller ikke gør.

Jeg siger ikke at gæster på Forum er et problem. De skal være velkomne.

Det jeg siger er: Skal du på ferie, ud at rejse eller andet der holder dig væk fra hjemmet i en kortere eller længere periode, så lad være med at skilte med det. Det være sig på Forum, Fjæsbog, andre fora - i det hele taget.

Ellers kan man strengt taget lige så godt banke et skilt ned uden for boligen med teksten: Bortrejst xx dage. Take away.
Mvh
Erik Andersen

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #6 Dato: 31 December , 2011, 19:18 »

Ja så husk at lade en kande Merrild stå til dine uventede gæster  *g

Offline DorteN

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 December , 2011, 20:33 »

Gevalia !!!!
Gul Orpington, sort Australorps, kobberfarvet Maran, Store silker i flere varianter

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 31 December , 2011, 21:32 »

Meget underholdende  /d /d, hvis det ikke havde været fordi det var en tråd om et seriøst problem/emne.  Men det var rimeligt alvorligt ment fra min side. Og gæsterne har næppe rørt hverken Merrild eller Gevalia.

Lad være med at fortælle, på dette forum aller andre fora, at I er væk fra Jeres hjem. Det er en klar invitation til besøg på adressen, fra folk I bestemt ikke ønsker besøg af.

Blot en advarsel, eller et godt råd

Alle må jo opføre sig så tåbeligt de lyster, blot de tegner forsikring i et andet selskab end der hvor jeg er forsikret.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 31 December , 2011, 22:08 »
Måske jeg lider lidt af paranoia.??

Men det kan jo undre lidt at 2 timer før nytårsskiftet er der 50 pct flere 'gæster' på Forum end hvad der er af meget entusiastiske fjerkræfolk. ???????????????
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 31 December , 2011, 22:14 »
hmmm ..11 brugere og 41 gæster lige nu...det ser måske lidt mærkeligt ud
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 31 December , 2011, 22:23 »
Blot mange potentielle nye medlemmer.  ;)  :o :o :o

Men folk må jo tolke det som de har lyst til.
« Senest Redigeret: 31 December , 2011, 22:25 Fra pilegaarden »
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 01 Januar , 2012, 08:04 »
Nu ingen panik. Gæster kan også være diverse søge-robotter, så hvis f.eks. nogen søger på f.eks. "rugemaskine" på enten Google, Yahoo, Bing og hvad de nu ellers hedder, vil søge-robotten jo ende her.
Hvis I klikker på "Brugere Online" i højre side af skærmen, kan I se, hvor de forskellige gæster og brugere læser, I kan også se, at mange af gæsterne er harmløse søge-robotter.
Men i øvrigt er jeg meget enig med Erik, man bør aldrig udbasunere på internettet at huset står tomt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #13 Dato: 01 Januar , 2012, 10:09 »
Erik du har det helt rigtige våben :) JEg har hørt en lille historie som skulle være fra det virkelige liv:

Vi er i et hus med to Grand danois.

En tyv kommer ind, bliver først lidt chokeret over de to kæmpe hunde, men da de står helt roligt og kommer hen og hilser på ham falder hans puls til normal.

Han går rundt i huset og finder det han mener han kunne bruge. Hundene ligger stille i køkkenet. 
Da tyven mente han var færdig gik han ud i køkkenet og skulle til at gå ud med sin gevinst.
Begge hunde stiller sig mellem tyven og døren og ligger ørerne fladt ned og løfter diskret på overlæberne... Tyven tænker "ahrhhh de var jo så rolige før" han går igen mod døren og hundene begynder at knurre.

Da ejerne af huset kommer hjem sidder tyven fredligt ved køkkenbordet og får en kop kaffe.

Kommentaren var følgende: " Tjaaa jeg kunne nok komme ind, men jeg kan ikke komme ud igen, så I kan bare ringe efter politiet"

Så jo hav altid kaffen klar ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #14 Dato: 01 Januar , 2012, 11:49 »
Min for længst afdøde siameserkat, Balthazar, misforstod engang situationen så han holdt en stakkels gasmåleraflæser siddende på mit køkkenbord fra klokken 14.30 og indtil jeg kom hjem klokken 16. Underboen havde udleveret min ekstranøgle og havde ikke tænkt over at aflæseren ikke afleverede den igen ::). Jeg fik et MEGET surt brev fra Københavns Belysningsvæsen om at de ville afbryde forbindelsen hvis "situationen" gentog sig :(. Så derefter hed det en feriedag til det formål. I øvrigt har min schæfer for mange år siden også "nægtet udgang" da min svoger gik ind uanmeldt for at aflevere en lånt boremaskine. Hunden syntes ikke at det var OK selv om de kendte hinanden og han jo afleverede og ikke tog noget.... Heldigvis var jeg bare ude i køkkenhaven så han blev hurtigt reddet og fik en kop kaffe ;).
Så ja, det kan være en god idé med et vagt-dyr. Har hørt om en gase, der havde samme funktion, dog udendørs.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand