Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: blomme farve  (Læst 1412 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
blomme farve
« Dato: 29 December , 2011, 13:59 »
hvad får jeres høns at æde her om vinteren for at få blommen gul?
mvh randi

hanen kom sig på cammile the,

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: blomme farve
« Svar #1 Dato: 29 December , 2011, 14:04 »
Tror simpelthen at det er trivsel der giver sunde udseende æg.
Selvfølgelig hjælper majs i kornet, græs som de selv nipper og husholdningsrester også. ;)

thorleif

• Gæst
« Svar #2 Dato: 29 December , 2011, 14:19 »
Lidt graes hjelper, jeg "plukker" graes hele vinteren til de af mine stammer der ikke haver adgang til friskt. Blommerne er helt supre.

Offline Halldor

• Bruger
« Svar #3 Dato: 29 December , 2011, 14:32 »
En lille historie:
Jeg boede på Færøerne i begyndelsen af firserne. Den gang havde jeg også høns. Min ven og nabo arbejdede på havnen, hvor der jevnligt blev op- og udskbet foder. Nogle gange fik jeg en sæk foder, som var blevet spildt på grund af revnede sække o.l. Dette opfejede materiale indholdt som regel laksfoder og jeg har aldrig haft så røde blommer som den gang. Laksefoder indeholder en hel del rejeskal, som skulle give fisken rødligt kød. Udover de ovenfor nævnte muligheder, vil jeg derfor anbefale knuste skaller af rejer eller hummer. Men hvor kan man finde det i DK? ::)
Opdrætter af islandske høns og Danske Landhøns i dværg.

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #4 Dato: 29 December , 2011, 14:38 »
Det bliver nok en anelse for dyrt i længden at få gule blommer på denne måde men ...

http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=168 men dette brugte jeg da jeg havde akvarie ....  ;)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 29 December , 2011, 15:30 »
Her er rejeskaller fra pil-selv-rejer eller friskfangede fjordrejer absolut jubel-mad hos hønsene. Og man kan faktisk derefter se en orangerød ring i æggeblommen. Eller endda flere, hvis manden har held med rejeruserne og vi får fjordrejer flere gange om ugen.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 29 December , 2011, 15:34 »
Hvis de får mange rejer og skaller, kommer æggene så ikke til at smage en anelse af fisk  ???
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline todda

• Bruger
« Svar #7 Dato: 29 December , 2011, 15:50 »
Mine har så ikke fået rejeskaller,da jeg ikke har tænkt i de baner,men mener bestemt at fri adgang til græs hele året giver flot farve.Desværre har de også fået smag for pileskud, >:(og pilen er blevet helt forvirret af klimaet,så den springer ud nu.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #8 Dato: 29 December , 2011, 15:52 »
Hvis de får mange rejer og skaller, kommer æggene så ikke til at smage en anelse af fisk  ???
@ina..., rejer er ikke fisk ;D ;D ;D. Men nej, det har vi ikke været ude for. Men nu står det jo (desværre) ikke på menuen hver dag....
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #9 Dato: 29 December , 2011, 15:54 »
Vores spiser jo også græs og andet grønt. Alligevel kan man tydeligt se, hvornår de har fået rejer - blommen får en anden farve. Ligesom årringe i et træ. Lidt sjovt at se.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 29 December , 2011, 15:59 »
@ina..., rejer er ikke fisk ;D ;D ;D. Men nej, det har vi ikke været ude for. Men nu står det jo (desværre) ikke på menuen hver dag....

Ha Ha jeg ved at rejer ikke er fisk, men lugten når de er dårlige er jo bare lugten af havdyr, altså ligesom fisk,, der kan give en trannet smag.
Mine høns spiser i øvrigt overhovedet ikke skaller af rejer, det er lidt sært hvor de får deres forskellige smagslyst fra.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #11 Dato: 29 December , 2011, 16:33 »
De skal bare have adgang til grønt (græs) hele året. Og når det ikke er muligt pga. snedække, så er det om at have dyrket en masse grøntkål /o  som man skal have stående klar til brug.

Offline randi nielsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 29 December , 2011, 21:17 »
 ak vores 25 høns har en kæmpe hønsegård ca 100 kvm, men det har de ædt alt, de lægger æg nu, og får resten af køkkenhaven bragt ind, min mand begyndte at slå græs idag, de kan ikke lukkes ud, for så har ræven <W mad og jeg ingen høns.
mvh randi