Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: svanegæs  (Læst 3699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline søs1

• Passiv bruger
svanegæs
« Dato: 28 December , 2011, 23:15 »
Jeg overvejer om jeg skulle købe to svanegæs eller almindelige gæs. Er der nogle herind der har nogle og kan fortælle lidt om dem. Larmer de mere ind de andre gæs eller er det sammen. Er deres kød ligsom lækker som på gæs.

hl susanne

bly viol

• Gæst
Sv: svanegæs
« Svar #1 Dato: 28 December , 2011, 23:42 »
de skriger lidt højere . men det er ik slemt . jeg har dem begge . og synes ik der er den store forskel på smagen . dog vejer svanegæs ik det samme som hvide alm gæs . men de ruger flittigt . lægger mange æg og er lige så nemme som de hvide

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: svanegæs
« Svar #2 Dato: 29 December , 2011, 06:08 »
De er en fantastisk dejlig og MEGET elegant race. /o De larmer lidt mere end andre gæs, så hvis man krakilske naboer, såååå er det nok ikke dem, eller gæs overhovedet man skal have.

De vejer ca. 3-4 kg. slagtet. Men de er meget fine i kødet (mere fedtfattige) og hvis man er mange, så kan jo bare lave 2 eller flere.

Det er også en ganske sund race. Og selvom de er en lettere race, så flyver de ingen steder.

Se billeder her : http://www.lestat.dk/5648364
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub